• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • ceke

Minnie: Inte brukar du ha så korta lutealfaser? Underligt att du redan fått mens. Eller kan det va nåt annat? kram på dig i a f!

• AMC80
    Decembra skrev 2011-01-14 15:53:25 följande:
    huu vad ledsamt o frustrerande... Jag hoppas det bara är för tidigt och att värdena inte stigit nog än för att synas tydligare för dig!
    Ja vi får se vad som kommer ur detta. Men det är för tidigt att bli glad eller ledsen än. Får avvakta och se helt enkelt.
  • Minnie69
    ceke skrev 2011-01-14 17:24:02 följande:
    Minnie: Inte brukar du ha så korta lutealfaser? Underligt att du redan fått mens. Eller kan det va nåt annat? kram på dig i a f!
    Njae, inte precis. Jag har tidigare haft en luealfas på 11-12 dagar och utgår ifrån att jag fortfarande har det. Men nu blöder jag iaf och samma sak hände förra cykeln (fast då ännu tidigare). Förra gången fick jag sedan som äggviteflytningar vid BIM och jag uppfattar det som att kroppen egentligen skulle ha tänkt sig att blöda där men att det fanns ju ingen slemhinna kvar. Varför slemhinnan släpper i förtid har jag ingen förklaring på. Jag gissar att det är något med amningen och hormonkriget att göra, men exakt hur och varför osv är jag okunnig om. Fast jag sitter och läser och googlar och har mig och försöker lista ut det hela. Just nu är jag lite sur och grinig, tills igår såg allt bra ut och följde formen för en normal kurva för mig, men igår gick tempen ner för mycket och idag ännu mer, därpå började jag blöda direkt när jag gick på toan på morgonen. Tröstar mig med att det iaf tog några dagar mer den här gången än förra innan jag började blöda och att det verkar komma mer blod den här gången än föregående (förra gången var det gränsdragningsproblem gentemot spottings, tror inte ens det blev en genomblödd tampong totalt om man räknade ihop allt, så mycket lite slemhinna måste jag ha haft). Förhoppningsvis blir det ännu normalare nästa gång *hoppas*.
  • AMC80

Strecket kom i onsdags och har inte blivit starkare. Idag kom inget alls så jag inväntar mensen nu. Jag lägger in mig i feb-listan när den kommit så jag har något att räkna på.

• Minnie69
    AMC80 skrev 2011-01-15 19:31:16 följande:
    Strecket kom i onsdags och har inte blivit starkare. Idag kom inget alls så jag inväntar mensen nu. Jag lägger in mig i feb-listan när den kommit så jag har något att räkna på.
    Vad tråkigt . För mig var det så cykeln innan tösen blev till, testade positivt, men så vände testen och blev svagare och svagare. Sedan droppade tempen och efter några dagar efter det fick jag blödning. Kanske om det nu inte funkar denna gång så är det er tur nästa månad . Förhoppningsvis är det dock bara dåliga test eller utspädd urin. Men, men, OM det inte ville sig denna gången, så kan kroppen vara sugen på revansch nästa gång.
  • Minnie69

Såg att det dalat från i onsdags då har det ju gått ett tag . Hade på samma sätt. Kallas kemisk graviditet och innebär att det gick åt pipan så tidigt att man inte ens hade vetat om det om man inte hade grav-testat. Säger det bara för att jag var besatt av att läsa om det, sedan är man ju olika.............

• AMC80

Jag hoppas på det sista. För då kan jag ju bli gravid och har haft äl. Så då borde det ju gå bättre nästa gång.

Jag gjorde första testet i onsdag kväll med ett svagt streck. Tors morse obefintligt streck. Tors kväll svgt streck. Fre morgon svagtsvagt streck. Fre kväll starkast streck. Lördag fm svagt svagt och fyra timmar utan att kissa idag visade inget alls. 

Jag hoppas på revansch nu. Man borde inte kolla så tidigt.

• ceke

AnnJan: vilken nervpressande vecka! Men skön inställning att du ändå känner att det nånstans är positivt då du vet att du i a f kan bli gravid..

Själv har jag ju nån slags mens.. Det va ju mycket första halvdagen.. sen har det varit mindre o mindre. Igår inte mycket alls, nästan som spottings (3 dagen) och idag får vi väl se, men känns som nästintill obefintligt.. Och tempen är fortfarande ovanför strecket och gick höjdes idag. Vad är nu detta???

Kan det va progestrontabletterna som fortfarande spökar med tempen? Eller... det borde det ju itne va?! tog ju sista tabletten i måndags..

Om man byter från att tempa oralt till vaginalt.. är det några inställningar man ska ändra då? Eller är det bara att byta?

Provade båda delarna nu i morse. 36,8 oralt och 37.1 vaginalt..En viss skillnad!

• Kinderägg

Igår kväll kände jag ett visst hopp, när jag skulle gå och lägga mig så kände jag ett svagt illamående, som jag brukar känna på kvällen då jag är gravid. Mitt lilla hopp försvann ganska snabbt när jag nu på morgonen inser att det nog är minstingens magsjuka jag fått...bläää...

• Pinglan83

Hej,

Jag har precis börjat tempa och skulle behöva lite hjälp av er mer erfarna tempare.
    Jag har på FF endast lagt in temp inga andra "signaler" så som flytningar etc och har nu fått ett rött streckat kryss i min chart. Min fråga är nu, kan man få ett helt kryss med endast tempinfo eller måste man fylla i mer info. Jag funderar på varför jag inte fick ett helt kryss utan endast ett streckat, Tack på förhand!

Piinglan

Hoppet är det sista som överger människan
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*