• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Minnie69

Just det, om inte FF har ändrat upplägg från när jag körde bas, så kommer erbjudanden om VIP åter lite då och då

Om man kör Bas, tänk då på att skriva noteringar för sådant som ni senare kan föra in när ni köper VIP. Man kan ju s.a.s. skriva ner informationen och sedan regga för tidigare månader när man åter är VIP:are har jag för mig (igen om inte FF har ändrat på något

• Decembra

Börjar ju nästan bli nervös. Jag har alltid haft en cykel på 28 till max 30 dagar förrut. Oftast 29, mensen kom en dag "sent" än 4 veckor. Klockrent. Förra cykeln var på 32 dagar, denna kommer bli på 40 dagar om jag får äl som imorrn... Ser ju inte ut som en bra trend där om den ska fortsätta krångla.. för att inte tala om vad den gör med mitt humör...

Sen det där med VIP stör jag mig på. Min cykel kommer vara på över en månad och då kan jag inte testa en omgång för att se vad jag tycker, utan måste skaffa den om jag vill veta "hur det slutar" den här gången... Irriterande ju...

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Decembra
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-10 10:54:29 följande:
    Jag hade Äl stegring i 6 dagar och jag blev gravid.
    Jag brukar ja som vanligt 3 dagar ..
    Men jag hade Äl 2 ggr på 1 månad och blev gravid allt är möjligt bara 4 dagar efter mensens avslut kom ägglossningen ..
    Har alltid haft stegring en dag bara, så jag började fundera när det bara fortsätter visa stegring. Men då vet jag att det kan vara så också Blir drygt med äl-tester den här månaden känner jag. Borde vara på bim-3 nu ungefär, istället väntar jag på äl..
  • Minnie69
    Decembra skrev 2011-01-10 12:59:19 följande:
    Sen det där med VIP stör jag mig på. Min cykel kommer vara på över en månad och då kan jag inte testa en omgång för att se vad jag tycker, utan måste skaffa den om jag vill veta "hur det slutar" den här gången... Irriterande ju...
    Ja, man kan ju tycka att de skulle låta en välja när man vill prova VIP, eller så kunde de börja med BAS och sedan smälla på VIP:et när man fick ÄL-kryss, blir ju mer rättvist så.
  • Minnie69
    Decembra skrev 2011-01-10 13:00:40 följande:
    Har alltid haft stegring en dag bara, så jag började fundera när det bara fortsätter visa stegring. Men då vet jag att det kan vara så också Blir drygt med äl-tester den här månaden känner jag. Borde vara på bim-3 nu ungefär, istället väntar jag på äl..
    Hur starka är testerna nu då?
  • Decembra

Precis, man borde få bestämma när VIP ska starta

Har jobbdatorn nu (och uuuj vad jag jobbar...), bilderna är hemma. Men de är starkare än den bilden jag la upp här, teststrecken är mörkare än kontrollen. Var så igår och idag också.

• Minnie69
    Decembra skrev 2011-01-10 13:43:02 följande:
    Precis, man borde få bestämma när VIP ska starta

Har jobbdatorn nu (och uuuj vad jag jobbar...), bilderna är hemma. Men de är starkare än den bilden jag la upp här, teststrecken är mörkare än kontrollen. Var så igår och idag också.
    Tja då är det nog ÄL på G ska du se. Jag har åckså fått så där utdraget med flera dagars stegring. Ska väl iof sig vara vanligare med stigande ålder.. Vet inte hur gammal du är?
  • Cizzicilia

Var hos Gyn idag ... Ska starta med att ge mig injektioner för att öka äggets storlek så att chansen för graviditet ökar.. Åååhh håll tummarna för mig nästa cykel!!!

• Decembra
    Minnie69 skrev 2011-01-10 13:47:59 följande:
    Tja då är det nog ÄL på G ska du se. Jag har åckså fått så där utdraget med flera dagars stegring. Ska väl iof sig vara vanligare med stigande ålder.. Vet inte hur gammal du är?
    26 är jag Väntar bara på att tempen ska hålla med mig. Lika frustrerande varje morgon när tempen håller sig vid sin linje och testerna visar positivt
    Cizzicilia skrev 2011-01-10 16:11:48 följande:
    Var hos Gyn idag ... Ska starta med att ge mig injektioner för att öka äggets storlek så att chansen för graviditet ökar.. Åååhh håll tummarna för mig nästa cykel!!!
    *håller tummar o tår*
  • Decembra
    9/110/1

Första är från igår, den andra idag.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*