• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Kinderägg
    Pinglan83 skrev 2011-01-16 09:40:01 följande:
    Hej,

Jag har precis börjat tempa och skulle behöva lite hjälp av er mer erfarna tempare.
    Jag har på FF endast lagt in temp inga andra "signaler" så som flytningar etc och har nu fått ett rött streckat kryss i min chart. Min fråga är nu, kan man få ett helt kryss med endast tempinfo eller måste man fylla i mer info. Jag funderar på varför jag inte fick ett helt kryss utan endast ett streckat, Tack på förhand!

Piinglan
    Det går att få ett rött heldraget kryss med enbart temperaturer. Ett streckat kryss kan det bli om det saknas mycket tempar, om man tempar väldigt olika tider, dom det finns en temhöjning som inte är så stor så att säga. Det finns en del faktorer som kan ge ett streckat kryss med andra ord, ju mer info man skriver in desto större chans för heldraget är det dock. Finns säker någon mer som är bättre på att förklara än mig.

Välkommen hit föresten !! Har du någon kurva du vill dela med dig av ?
  • Pinglan83

Tack för hjälpen!

Ja, det kanske är dax att sluta gå som katten kring het gröt och gå med i tråden...har ju redan varit inne i ett antal veckor och läst och kollat kurvor Glad.

En kort presentation av mig:
    Vår bebisjakt började sommaren/hösten 2008 då jag slutade med preventivmedel och vi förväntansfulla entrade bebisverkstan. Fram till nu har vi haft fyra missfall varav en partiell mola = 6mån graviditetsförbud som tog slut nov 2010. Nu jagar vi det femte plusset och hoppas att det då ska gå hela vägen. Det är första cykeln som vi tempar så tips och tricks är välkommet Glad.

Lägger till min kurva i charttråden. Iom att jag har fått ett streckat kryss, ska jag då lägga till mig i BIM listan???

Pinglan

Hoppet är det sista som överger människan
  • AMC80
    ceke skrev 2011-01-16 08:00:01 följande:
    AnnJan: vilken nervpressande vecka! Men skön inställning att du ändå känner att det nånstans är positivt då du vet att du i a f kan bli gravid..

Själv har jag ju nån slags mens.. Det va ju mycket första halvdagen.. sen har det varit mindre o mindre. Igår inte mycket alls, nästan som spottings (3 dagen) och idag får vi väl se, men känns som nästintill obefintligt.. Och tempen är fortfarande ovanför strecket och gick höjdes idag. Vad är nu detta???

Kan det va progestrontabletterna som fortfarande spökar med tempen? Eller... det borde det ju itne va?! tog ju sista tabletten i måndags..

Om man byter från att tempa oralt till vaginalt.. är det några inställningar man ska ändra då? Eller är det bara att byta?

Provade båda delarna nu i morse. 36,8 oralt och 37.1 vaginalt..En viss skillnad!
    Ja det var verkligen nervpirrande. Men det blir förhoppningsvis bättre nästa gång. Ännu har ingen mens dykt upp, men det kommer nog i morgon eller tisdag.

Tyvärr har jag varken svar eller gissningar till dina frågor. Kanske någon erfaren tempare som vet? Men om du byter till vaginalt, är det inte bra att göra det nu precis i början av charten? Så har du ju iaf samma nästan hela månaden.
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-01-16 15:26:22 följande:
    På min "stats"-rad står det just nu 5. Vad betyder det!?
    Det betyder att det enligt FF är 5 dagar kvar till rekomenderat grav.test.. som jag förstått det
  • AMC80
    ceke skrev 2011-01-16 15:55:55 följande:
    Det betyder att det enligt FF är 5 dagar kvar till rekomenderat grav.test.. som jag förstått det
    Jaa, tack. Det är ju en markerad ruta den 21:a. Haha, vad dum jag känner mig nu. Skäms
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-01-16 17:38:36 följande:
    Jaa, tack. Det är ju en markerad ruta den 21:a. Haha, vad dum jag känner mig nu. Skäms
    Inget att känna sig dum för! jag ställde samma fråga för nån vecka sen
  • Jessika82

Hej på er. Längesen jag var här inne och skrev... Har inte börjat tempa efter sonen kom eftersom jag inte sover hela nätter än... En fråga är det normalt att tappen är hård längst ut.. När man har mens?

• MiAmore

Hej tjejer! Nu har jag varit härifrån i några dagar. Har det hänt något roligt sedan jag var här sist? Själv har vi haft födelsedags kalas för sonen hela helgen. Det har varit en trevlig helg, men skönt att ha kalasandet överstökat för denna gången. *ler* Nästa månad blir det "kalas" för mig. Då fyller jag 30.
    Det känns som om att min äl kan komma ganska tidigt även denna månad. Har haft "konstiga känningar" i "tjejmagen" sedan igår samt "små känningar" i brösten iaf. Ska börja äl-testa idag för säkerhets skull. Egentligen känns det just nu som att jag knappt behöver äl-testa nu.. Jag o guben har gått o blivet ett par riktiga kåtbockar den senaste månaden.. *flinar*  Tungan ute Men, köpte ju på mig en liten hög med äl-stickor när mensen kom, så kan lika gärna använda dem denna månaden så att dem inte bara ligger o "skräpar" och så att jag inte behöver känna att jag slängt ut pengar till något jag sedan inte använder. Men efter denna månaden ska jag inte köpa fler äl-tester. Ja förhoppningsvis ska jag ju inte BEHÖVA det.. *ler*

♥Milo 090107♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*