• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Decembra

Kan nog vara som du säger, tog ett äl-test för att titta nu och det blev så här. Är det kanske lite mer positivt än de förra?

8/1

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Bubblamaj

Visst är det positivt! Vad skönt att få veta!

• Bubblamaj

Förresten en fråga för egen del. Är foglossning känt som ett gravidtecken (när man varit gravid förut)? Har verkligen känt av ljumskfogarna eller vad de nu kallas och det är helt nytt för mig. Vill inte vara en sån som letar tecken egentligen men jag frågar ändå Ska testa mig i morgon förresten, BIM-2.

• in the making
    Kinderägg skrev 2011-01-08 10:29:52 följande:
    Jag har inte VIP och tycker att det fungerar alldeles utmärkt utan det, visst är det lite roliga funktioner man får med VIP men inget som jag tycker att jag behöver. Jag är intresserad av att kunna se min kurva med ett rött kryss kort och gott. Jag upplevde det lite mer stressande med VIP eftersom man kunde analysera sin kurva mycket mer så att säga.

Okej vad bra att veta, det är ju helt klar en massa extra funktioner som man skulle klara sig utan..
    ska fundera lite till Glad 

• AMC80

Är ni bra på hur livmodertappen ska kännas? Jag har inte rktigt kommit underfund med hur den är när den är hög eller låg, öppen eller stängd. Det enda jag kan nkänna är om den är mjuk, medium eller hård. Och jag är inte riktigt säker där heller än.

Men iaf, idag när jag kände på den är den mycker mer på vänster sida än vanligt. Inte i mitten utan en bit åt sidan. Ska det vara så, "flyttar" den på sig?

• Bubblamaj

Suck, tempen har sjunkit, det blir nog inget det här gången heller.

• ceke

Och här gjordes ett test idag. För tidigt, jag vet.. men kunde inte låta bli o ville hellre veta nu istället för att gå o hoppas o våndas. Toknegativt var det här. Och så har tempen sjunkit lite igen också.. kan ju ha att göra med att det är tidigare på morgonen än de senaste temperna också.

• Decembra

Alltså, hur många dagar får man positivt på äl-testerna? Är på tredje dagen nu och det är väldigt starkt fortfarande. Första var ju lika starkt, andra lite starkare och nu var den väldigt stark. Men alla tre är väl positiva? Kan lägga in bild på testen senare idag...

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • 3 barns mamma84
    Decembra skrev 2011-01-10 10:40:55 följande:
    Alltså, hur många dagar får man positivt på äl-testerna? Är på tredje dagen nu och det är väldigt starkt fortfarande. Första var ju lika starkt, andra lite starkare och nu var den väldigt stark. Men alla tre är väl positiva? Kan lägga in bild på testen senare idag...
    Jag hade Äl stegring i 6 dagar och jag blev gravid.
    Jag brukar ja som vanligt 3 dagar ..
    Men jag hade Äl 2 ggr på 1 månad och blev gravid allt är möjligt bara 4 dagar efter mensens avslut kom ägglossningen ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Minnie69
    in the making skrev 2011-01-08 08:41:51 följande:
    Hmmm...
    funderar lite på fertilityfriend sidan, min testperiod tar snart slut och då får man ju inte ha kvar VIP-applikationerna, är det någon av er som inte har dessa? funderar på om det funkar bra utan dem?
    eller ska man satsa på att köpa till dem? har ju fått erbjudande på VIPpaketet nu..Obestämd
    ceke skrev 2011-01-08 09:35:10 följande:
    Det där inlägget hade kunnat komma från mig Har precis samma funderingar!
    Det är individuellt om man kan leva utan eller inte. Basfunktionerna finns ju fortfarande kvar. Det tråkiga är att FF bjussar på finesserna första månaden, de borde bjuda på det en månade lite senare när man har bekantat sig med bas-grejerna och vet vad mer man får med VIP.

Varför jag väljer att ha VIP är följande:

Jag vill ha flera kurvor i charts-overlay än vad som går med bara bas.
    Jag har numera börjat regga "personliga" signs och för det behövs VIP
    Jag gillar leksaker som  Early Pregnancy Signs Estimator (Jag fick bra poäng när lillan blev till )

OM man är osäker så rekommenderar jag att man kör en cykel utan och sedan köper VIP till nästa och då har man hållit på i två cykler och kan jämföra vad man inte har med bas och vad man har... 
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*