• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Cizzicilia

Hej hej,,
    Har inte varit så aktiv här inne då jag mest tappat hoppet om att bli gravid......
    Men innan nyår så började vi vår utredning.. Svaren att sambon har helt normal spermiekvalité gjorde att vi slappnade av lite Skrattande På måndag blir det min tur, jag har kollat mina ägg 2 ggr och då var de för små Rynkar på näsan Så det blir nog någon sorts hormonbehandling. Men de tar väl prover och sånt först ngn som vet ??

*Ser fram emot måndag och mina nästkommande cyklar Kyss Längtar så efter bebis!!

• Cizzicilia
    MiAmore skrev 2011-01-06 10:25:46 följande:
    Jag vet inte om tempen brukar gå ner samma dag innan mens varje månad? Förra månaden sjönk min temp tror det var 3 el 4 dagar innan mens? Nu är jag en dag från Bim o den är som sagt fortfarande hög?

Är sugen på att testa mig nu men hoppas o vill så mycket att jag är rädd att jag får minus igen (testade ju minus igår) eftersom att det inte blir morgonurin jag testar mig med nu då
    Håller tummarna för dig ;)
    Min temp sjönk denna månaden dagen innan mens och på mensdagen sjönk den ett snäpp till :P
    Dock trodde jag lite att det hade tagit sig då min temp var jämt hög under nästan 14 dagar :S och det hade den aldrig varit tidigare! Men håller tummar o tår för dig ;)
  • 3 barns mamma84
    Jag vet inte om tempen brukar gå ner samma dag innan mens varje månad? Förra månaden sjönk min temp tror det var 3 el 4 dagar innan mens? Nu är jag en dag från Bim o den är som sagt fortfarande hög?

Är sugen på att testa mig nu men hoppas o vill så mycket att jag är rädd att jag får minus igen (testade ju minus igår) eftersom att det inte blir morgonurin jag testar mig med nu då
    Hmm de e ju det ..
    Hur är din tapp ?

Hoppas verkligen du får ett + nu
    Om du testade dig igår vad det med morgon urin då ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Min gick ner några dagar innan mensen skulle komma.
    Men jag lärde mig känna min tapp o blev gravid och fick min pojk 8 december
    Ja och påvägmotsyskon var gravida sammtidigt Hon skulle få 31 december o jag 22 december men min skulle ut med snitt 8 dec o hennes ville ut 4 jan

Så vi jobbade på att känna tappar tempa man ska inte ge upp
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MiAmore
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 10:29:22 följande:
    Hmm de e ju det ..
    Hur är din tapp ?

Nej det var inte morgonurin, o heller inte så längesen jag hade kissat
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 10:29:22 följande:
    Hmm de e ju det ..
    Hur är din tapp ?

Kände efter precis, o jag når inte den ens med fingerspetsen. Vet inte om det är pos eller neg?
    ♥Milo 090107♥
  • ceke

Hej på er! Jag hoppar in här! Jag är 31 år och jag och min man startade bebisverkstan för första barnet i juli 2010 i samma veva som vi både gifte oss och köpte hus Det va inte riktigt planerat att huset skulle komma i samma veva, men va gör man inte när man hittar drömkåken?

Den här bebisverkstan är rätt ångestfylld för min del då jag har megaproblem med spottings..har en cykel på mellan 27-30 dagar och har spottings från dag 16,17-mens... Så det suger. Käkar just nu Provera (progestrontillskott) för att fåordning på detta, men det verkar inte hjälpa ett skit. Hjälper det inte med de två kommande cyklerna så ser det ut att bli titthålsoperation för att diagnostisera/iutesluta endometrios. Blir vi inte gravida innan maj så kan enligt läkarna en fertiltietsutredning starta. Suck

Nu ska jag bara leta reda på er lista och skriva in mig där! Ska bli skoj att följa er och era kurvor! Har snabbt blivit en frälst tempare

• ceke

Hej AnnJan! Vi verkar hänga i samma trådar Tack för hjälpen!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*