• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • 3 barns mamma84

Ceke:
    Gå till apotetek idag dom kostar utan recept fritt ca 80-90 kr för 1-2 karta och 3-4 tabletter dagligen vid behov ..
    Du kan ta dem tills du tycker att nu blöder jag som jag ska göra lite normal inte som nu eller som jag gör som vattenfall 2 bindor på varandra ..
    Utan detta hjälper JAG LOVAR detta köpte jag från apotetekt du säger bara till någon där att du vill ha tabletter mot vattenfalls blödningar att du blöder jätte kraftigt.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • ceke
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-07 10:18:45 följande:
    Ceke:
    Gå till apotetek idag dom kostar utan recept fritt ca 80-90 kr för 1-2 karta och 3-4 tabletter dagligen vid behov ..
    Du kan ta dem tills du tycker att nu blöder jag som jag ska göra lite normal inte som nu eller som jag gör som vattenfall 2 bindor på varandra ..
    Utan detta hjälper JAG LOVAR detta köpte jag från apotetekt du säger bara till någon där att du vill ha tabletter mot vattenfalls blödningar att du blöder jätte kraftigt.
    Tack så mycket!!
  • AMC80
    Decembra skrev 2011-01-07 10:18:12 följande:
    Börjar sakta men säkert tro att jag inte har nån äl alls den här månaden. Idag gick tempen ner på DPO 7 och strecket försvann samtidigt... Mina test blev ju som sagt aldrig heelt positiva... Är tempen låg imorrn också får jag ta bort mig från bim-listan tills jag fattar vad som händer

www.fertilityfriend.com/home/32b2e6
    Någon här tipsade om att tempa vaginalt. Vet inte om du gör det nu. Iaf så blev min kurva mer stabil när jag gjorde det. Den var mkt mer hoppig innan.
  • Decembra
    AMC80 skrev 2011-01-07 10:22:19 följande:
    Någon här tipsade om att tempa vaginalt. Vet inte om du gör det nu. Iaf så blev min kurva mer stabil när jag gjorde det. Den var mkt mer hoppig innan.
    hmm... kanske vore värt att testa kör på den nästa runda som det verkar bli
    ٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Minnie69
    AMC80 skrev 2011-01-07 09:33:06 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

I kalendern (som är överst och där man fyller i alla grejer) har jag en markerad ruta som är den 21:a. Vet inte om den syns för er gäster, men jag antar att den betyder något och då antog jag att den betydde BIM.
    Försöker räkna och hamnar vi inte isf ca 18 dagar e ÄL? FF brukar sätta test-dag (gravtest) till 18 dpo innan det finns tillräckligt med statistik för att fastställa lutealfasen
  • Minnie69

Jag kör numera vaginalt. Körde oralt förr men med en liten fröken som slet efter termometern hela tiden blev det för mycket jobb med att försöka freda den och då fick jag börja "gömma" den

• MiAmore

Mensen har inte kommit ännu, men tempen är på väg ner och grav testet i morse visade negativt. Har haft en känsla av att mensen är på väg nu i 2-3 dagar, men har hoppats på att det inte behövde betyda något. Är så trött på detta nu. Var jätteledsen och grät massor i morse. På min/vår sons födelsedag o allt. Nu känner jag att jag inte orkar med detta längre. Ska fortsätta med äl-tester och ev. tempningen, men Fl. känner jag att jag måste dra ner på rejält. Orkar inte läsa om alla som plussar (är jätteglad för deras skull men för min egen del är det jättejobbigt), och jag tror att det påverkar mig mer än jag vill erkänna att läsa om allas symptom. Har ju själv märkt att jag kännt mig väldigt stressad över detta med graviditet o syskon nu dem sista veckorna, och jag tror att det är för att jag hänger här inne allt för mycket. Så from. nu o fram tills jag plussat känner jag att jag måste dra ner på Fl rejält. Kommer inte sluta vara här helt så klart, men jag känner att jag måste hålla mig härifrån så mycket jag kan och försöka fokusera på annat ett tag. Lycka till ni andra!

♥Milo 090107♥
  • Minnie69

Ja, det kan vara jobbigt med för mycket FL:ande i känsligt läge. Mår man dåligt kan det ibland vara bra att prata av sig här, men samtidigt så kan det spä på den egna ångeseten också.

Själv hoppas jag att jag äntligen har fått ÄL, tempen äntligen upp lite imorse. För motivationens skull tog jag ut det hela i förskott och overridade in ett blått kryss

• ceke

Jag har en fråga... vad är det som bestämmer om det blir en * eller ett S för spotting??

Min temp tog ett steg till uppåt idag, vilket ju gav ett uns hopp om denna cykel... men jag spottar ju alltjämt, så det känns ju piss och ser fram emot en spännande proveramens istället. Ska inhandla dessa cyklo F!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*