Inlägg från: in the making |Visa alla inlägg
  • in the making

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

hejsan!
    Jag är ny här så jag börjar med en kort presentation Glad
    Jag är 26år och i våras besutade jag och sambon att barn vore okej, men vi ville inte satsa fullt ut utan jag slutade med prev.medel och vi körde på som vanigt utan tankar på äl och liknande men nu känner vi att vi faktiskt vill ha barn så den här månaden är första gången vi testar aktivtFlört (vi har inga barn sedan tidigare)

Jag har precis börjat med fert-friend (började vis 1a mensdagen) och den visar att äl har skett osv. men nu har den räknat om min cykel på "kalendern" så att den blivit kortare än vad jag brukar ha, hur pass säker är den?
    någon som har hållit på med det lite längre än mig som vet?
    hade räknat med bim 4jan och nu 30dec..
    fast det är väl bara att fortsätta räkna på 3e och sedan se vad som händer kanske..
    har ätit Rosenrot så kanske det har kortat cykel..
    det snurrar lite i skallen på mej nu..Glad

GodJulTomte

• in the making

Hmmm...
    funderar lite på fertilityfriend sidan, min testperiod tar snart slut och då får man ju inte ha kvar VIP-applikationerna, är det någon av er som inte har dessa? funderar på om det funkar bra utan dem?
    eller ska man satsa på att köpa till dem? har ju fått erbjudande på VIPpaketet nu..Obestämd

• in the making
    Kinderägg skrev 2011-01-08 10:29:52 följande:
    Jag har inte VIP och tycker att det fungerar alldeles utmärkt utan det, visst är det lite roliga funktioner man får med VIP men inget som jag tycker att jag behöver. Jag är intresserad av att kunna se min kurva med ett rött kryss kort och gott. Jag upplevde det lite mer stressande med VIP eftersom man kunde analysera sin kurva mycket mer så att säga.

Okej vad bra att veta, det är ju helt klar en massa extra funktioner som man skulle klara sig utan..
    ska fundera lite till Glad 

• in the making

Hejsan,
    kikade förbi här en sväng igen (var ju med förut) och såg att jag kan vara med här även fast jag inte försöker baka bebis, ÄN...Men jag hoppas att det snart blir sommar så vi kan börja.Solig.

• in the making
    Tallkotte12 skrev 2011-03-06 19:01:50 följande:
    Jag är nog den enda av oss här som faktiskt går och längtar efter mensen, hehe... Fick sista ppillermensen för 33 dagar sen och med tanke på hur lättretlig jag varit idag (sambon ger nog upp fullständigt snart om att resonera med mig om saker...) så kanske den är på väg snart. Hoppas hoppas.... Verkar ju inte haft ÄL sen ppillermensen heller, så det vore skönt att få en "riktig" mens och hoppas på att kroppen kommer igång lite bättre sen.
    haha ja de där vredesdagarna är inte att leka med Glad
    ja hur kroppen reagerar efter att man slutat med p-piller vet man ju aldrig förrän efteråt..
    Jag är lite kluven i mens-väntandet.. vill ju skaffa barn nu men då kan jag inte följa med sambon och hans familj på resa i höst så det får vänta några månader till.. Solig men det får gärna bli sommar FORT..
  • in the making

Jag måste ju säga att det här med "tempande" är ju hur kul som helst, vilken koll man får på kroppen!
    jag är riktigt nöjd med den här månadens kurva, den har ju blivit jämn och fin, det har de tidigare inte varit!
    kanske kroppen håller på att bli normal? jag inbillar mig att rosenroten har hjälpt till lite så den tänker jag fortsätta med och se hur nästa cykel blir..

spännande att följa er andra också i jakten på Plus
    längtar till sommaren när jag oxå får börja..

• in the making
    Tallkotte12 skrev 2011-04-09 16:32:44 följande:
    Visst är det några av er här inne som ätit rosenrot? Började i söndags med rosenrot och sen i måndags har min temp varit mycket mer stabil än förut!? Trodde det var en slump först, men det verkar inte som det... Det är ju schyst med en stabil temp, men jag trodde inte att rosenroten skulle påverka tempen. Hoppas i alla fall att det gör nytta, får väl sen om nån vecka eller så om antingen ÄL eller mens dyker upp, har inte riktigt koll på vad som borde komma först när man börjar äta roten utan att ha mens...
    Jag har fått mycket kortare cykel med rosenrot (från strax över 40dagar till runt 30dagar!) jag tycker dessutom att tempen har blivit jämnare och höjningen efter äl är mycket tydligare nu! tyvärr har jag ingen innan RRcykel i temp, det hade varit roligt att se, jag började med FF första RRcykeln. och så blir jag ju så pigg av den, I like it!
    Glad
    Jag skulle tippa på att du laddar för äl eftersom tempen är så pass låg, blir spännande att se..
    När var det ni skulle börja försöka göra bebis?
  • in the making

Vad härligt med bröllop och bröllopsresa! "var sak har sin tid" och att spara någon månad hit eller dit spelar ju ingen roll, en extra rolig sak att se fram emot efter bröllopet för er bara Glad 

• in the making
    Kramlo Vilken fin idé. målarbilder går alltid hem, pärlor kan ju vara lite kångligare om de ramlar på golvet eller så men det beror ju lite på hur pass utvecklad finmotoriken är. En sax kan oxå roa barn länge. först färglägga eller måla en bild och klippa ut den för att sedan limma fast den på ett färgatpapper är en klar pysselfavorit på förskolan där jag arbetar iaf. Glad det kan kanske vara lite farligt med en alltför vass sax, en i plast kan rädda både klänning och duk.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*