Inlägg från: Pinglan83 |Visa alla inlägg
  • Pinglan83

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej,

Jag har precis börjat tempa och skulle behöva lite hjälp av er mer erfarna tempare.
    Jag har på FF endast lagt in temp inga andra "signaler" så som flytningar etc och har nu fått ett rött streckat kryss i min chart. Min fråga är nu, kan man få ett helt kryss med endast tempinfo eller måste man fylla i mer info. Jag funderar på varför jag inte fick ett helt kryss utan endast ett streckat, Tack på förhand!

Piinglan

Hoppet är det sista som överger människan
  • Pinglan83

Tack för hjälpen!

Ja, det kanske är dax att sluta gå som katten kring het gröt och gå med i tråden...har ju redan varit inne i ett antal veckor och läst och kollat kurvor Glad.

En kort presentation av mig:
    Vår bebisjakt började sommaren/hösten 2008 då jag slutade med preventivmedel och vi förväntansfulla entrade bebisverkstan. Fram till nu har vi haft fyra missfall varav en partiell mola = 6mån graviditetsförbud som tog slut nov 2010. Nu jagar vi det femte plusset och hoppas att det då ska gå hela vägen. Det är första cykeln som vi tempar så tips och tricks är välkommet Glad.

Lägger till min kurva i charttråden. Iom att jag har fått ett streckat kryss, ska jag då lägga till mig i BIM listan???

Pinglan

• Pinglan83

Trassel: jobbigt med oregelbundna cykler kan jag tänka mig. Hoppas att det har tagit sig denna gång Glad

Decembra: Jag är ju inte så erfaren i tempandets underbara värld men jag tycker nog att det ser positivt ut för din del. Några andra symptom?

• Pinglan83

Decembra: Låter som en bra idé Glad att hålla sig till tempen. Jag måste oxå göra det då jag innan mina tidigare fyra graviditeter har kännt direkt vad klockan är slagen men när vi nu hoppar på hästen igen har jag haft dessa symptom varje cykel men inget pluss. Jag litar därför inte heller på min kropp längre. Håller dock tummarna att vi båda får våra pluss denna månad. Vore kul att följas åt!

• Pinglan83

Kinderägg: Då förstår jag att det känns tungt när tanten kommer Rynkar på näsan. Hoppas ni får bra hjälp vid utredningen. Själv har jag gått igenom fyra missfall varav en partiell mola och därmed en missfallsutredning som inte visade på något galet.

Decembra: Vet precis hur det känns att inte våga förvänta sig något när plusset kommer. Som jag och maken brukar säga...när plusset kommer börjar vår svåra resa med oro, ångest och stress. Ändå vill jag inget hellre än att bli gravid (har inga barn sedan tidigare) och har faktiskt lite förhoppningar om att det kommer gå bra denna gång. Senaste missfallet var ju molan och hade ju då ingen koppling till orsaken till våra tidigare tre missfallen (2MA, 1MF) och vi kom "ända" till v 11 (tidigare v8,v6,v7). Äter trombyl och kommer att få heparinsprutor nästa grav. Känns som att det vore bra för oss att följas åt i vor oro Flört.

• Pinglan83

Trassel: Grattis!!! Hoppas du får en räkmackegraviditet Glad

• Pinglan83

Grattis Decembra!! Nu får du hjälpa mig att hålla tummarna för att jag följer i dina spår Flört.

Kramar!

PS. Om du behöver ventilera MF-oro så finns jag här eller för mer privat så är det bara att inboxa mig. DS

• Pinglan83

Trassel och Decembra, vad ledsen jag blir Gråter. Tröstkramar!

• Pinglan83

Jag har plussat....eller egentligen plussade jag redan i söndags men det kändes så tidigt. Har nu även börjat med Innohepsprutor så vi hoppas att det är femte gången gillt som gäller för oss.

Kramar till er alla härliga tjejer!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*