• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hormonstinn, ja det håller vi tummarna för. Intressant det där med hur kroppen kan ändra sig, bra att du inte sett till dem efter träningen .-) Med 12 dpo, menar jag alltså dagar efter äl, och bim har jag satt till på lördag (efter förra månaden långa lutealfas), men jag tror eg. att mens kommer på torsdag eller fredag.

• Vi 5

Hormonstinn, kan ju vara skönt att ta ett test i helgen nu när du funderar så. Den där håll känslan känner jag igen, men jag brukar ha den vid äl så det verkar ju inte stämma.

Ego, här har tempen dippat rejält 13 dpo, ingen mens än, men den kommer nog och det blev nog inget syskon denna månad heller...

• Vi 5

Kikar bara n snabbt för att säga att jag håller med m att lägga till sig på bim-listan när man fått markering från FF Det är ju som ni säger lättare att följa bim-listan och nu när vi har så bra metod att få nogranna värden ska vi ju använda det

• Vi 5

kramlo, spännande med ev. hippning i morgon! Och grattis till mens

Miapia, det låter sm att det kan vara någon eller några svullna mjölkkörtlar, man kan få det av hormonförändringar Hur var det, har du barn sedan innan? För mig blir det så rätt ofta vid både äl och mens nu efter att jag fått barn, bygelbh som inte sitter perfekt utan klämmer kan också ge samma symptom för mig.

Trassel, hoppas rosenrot gör susen!

Kinderägg, skönt att kunna få räkna ner nu, och spännande, och jobbigt

• Vi 5

MiAmore, kollade du med sticka även i går? Om du vet att du inte hade utslag då och om du efter att ha lyssnat på din kropp och jämfört med din vanliga cykel verkligen tror att äl är imorgon så skulle jag ha väntat till dess för att komma så nära sm möjligt. Men om du tror att det nog kan vara på G lite tidigare är det nog bättre att köra idag eftersom spermierna dessutom kan leva ett tag. Svårt bslut, jag skulle också ha velat och vet (tyvärr) precis hur det är att behöva planera efter mannens ork (och lust). 

MiaPia, krya på dig!

• Vi 5

MiAmore, det låter som att du själv tror att det är troligast att det sker i morgon, och med tanke på hur pressande det kan vara för männen så tycker jag att det låter bra att ge honom lite "handlingsfrihet". För oss har pressen på maken några gånger lett till att det inte fungerat alls och då blir man ju orolig att det ska bli ett mönster med. Lycka till!  

• Vi 5

Savannah, den stiger "direkt" efter äl, inom ett dygn. Tempen håller sig hög under lutealfasen och dalar vig bim om det nte blivit något, om tempen håller sig hög efter bim kan man vara gravid (tyvärr går det inte att utläsa något säkert innan bim med tempen, även om en ytterligare höjning vid 7-10 dagar efter äl kan  vara tecken på grav, men många har en ytterligare höjning ändå, utan att vara gravida). Lycka till!

• Vi 5

savannah, det är som Ceke skriver olika, har sett pluskurvor på FF med under 37. Det verkar också kunna variera från graviditet till graviditet, min var högre när jag plussade med första barnet än med andra. Lycka till!

MiAmore, jag som tyckte att du just gck och väntade på bim Är det redan dags igen? Hållertummarna!

Bumbi härligt!

MiaPia, hur går det? fler plus? 

Bengalen, hoppas du slipper vänta så länge till    

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*