• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Ntme, det är lite olika hur lång lutealfas man har, 14 är något slags medelvärde som man brukar säga, men det verkar vara olika dels mellan personer och dels mellan cykler. Brukar du ha längre cykel är det ju säkrare att utgå från det, själv brukar jag utgå från den indikation som ligger längst fram i tiden för att minimera besvikelsen. 

• Vi 5

Trassel, du ser ju ut att vara på dpo någonstans mellan 11 och 13, hur känns det?

• Vi 5

Växjö, trist med nedgång i dag! hoppas att den inte betyder något.

Kinderägg, det ser fint ut

Bengalen, kul med en till på bim-listan, det har varit lite tomt där ett tag, och jag tycker det är så kul att få följa utvecklingen!

Havsklippan, hoppas på att få se dig lite mer

• Vi 5

Bengalen, då får jag gratulera! Vad kul att det verkar ge utdelning med din akupunktur.
    Själv lyckades jag för ovanlighets skull få sovmorgon, typiskt nog en viktig tempdag, undrar verkligen om tempen skulle varit så hög om jag hade vaknat som vanligt och dessutom var jag uppe en stund först för sonen ropade..Nu kommer det bli svårt att veta när äl är...

• Vi 5

Bengalen, nej, inte så tidigt, äl har under en lång tid varit dag 14 och 15, men nu i vår har det varit dag 13 någon gång med. När vi försökte få till barn nr 1 hade jag äl på dag 12, jag kanske får se det som ett positivt tecken i så fall Det är ju som du skriver bara att avvakta och se. Men lite trist förstås..

• Vi 5

Havsklippan, härligt, maken kan vila och du fick flera dagar till godo nu med   Det ser ju tydligt ut med tempen, det är kanske sekretet som ställer till det? Hoppas på att få skriva upp mig på bim listan i morgon jag med

Kinderägg, ser inte din kurva lite annorlunda ut denna gång? Tycker att den har lite annan karatär, eller så inbillar jag mig. Håller tummarna!

Växjö, så trist!

Tabbs, det ser ju tydligt ut på din temp, och detta med äl test som ger utslag flera dagar och att det inte stämt med äl-testen har jag nyligen hört talas om via en vän. Det är kanske så att det inte hinner gå ur kroppen och ger utslag på stickan, men kroppen ändå hinner få upp tempen? Lurigt när det inte verkar stämma, och trist om man missat tillfället... 

• Vi 5

Bengalen, och tack och lov att vi hann med ett försök, jag hade fåttf för mig att äl skulle bli lite senare, särskilt som jag varit extremt stressad på senare tid...Märkligt, jag var säker på att jag hade kommenterat din kurva med här ovan, men då gör jag det nu istället;  snygg lutning på kurvan, nu får det hålla i sig!

• Vi 5

Bobofina, välkommen hit min vän, tänk att jag lurat hit dig också Jag håller fortfarande tummarna för dig och jag kan ju inte heller förklara det skumma med att FF markerar ut äl den dagen trots att äl-testen visar annat. Men det är ju som Telgebo skriver inte så viktigt bara man fått till försöken där

Kinderägg, nej så tråkigt, men det behöver ju inte vara kört, en del verkar ju kunna ha lite sådana symptom, men jag förstår om du inte vågar/orkar tro något annat...

Havsklippan, men det var ju bra, då stämmer det ju lite bättre med dina symptom. Men hur var det hade ni hunnit lgga av försöken redan då? Håller mina tummar att det går vägen.

• Vi 5

kinderägg, stor kram till dig, jag som tyckte det såg så lovande ut. Hoppas ni orkar ta nya tag!

Bengalen, det ser fint ut, men jag saknar temp från idag

Havsklippan, ett snäpp upp för dig (och även mig) idag, toppen!

kramlo, usch så typiskt, och besvärligt med ny mens så tätt inpå.

nattfrost, jag har också förstått att det är cramps som är mensvärk. Lägg gärna in din kurva i vår chartlist så vi får fler att följa (se i trådstarten för länk).

Tabbs, så trålkigt med två missfall på kort tid, håller tummarna för att akupunkturen ska hjälpa till på traven.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*