• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bengalen, åhå, snaps ja men det behöver ju inte bara vara den. Håller tummarna ändå! Och tack, det är ju lite speciellt med äl redan dag 12 för mig för så var det ju min andra grav iditet Men ingen idé att spekulera, bara att vänta och försöka tänka på annat...

• Vi 5

Bengalen, hur känns det? Hög och fin temp idag med, och det ser ju lite annorlunda ut mot tidigare tycker jag!

Nattfrost, usch den där perioden innan är så jobbig och det är så lätt att analysera minsta lilla. Jag brukar köra med att försöka övertala mig själv med logiska argument, typ -det g å r inte att veta innan bim, man kan ha vilka symptom som helst eller inga alls osv...Din temp är ju iaf hög och fin

kramlo, blä, ldet lät inget vidare, tur med bra svärmor och kalsonger

havsklippan, jag brukar inte bry mig så mycket om dessa tempar nu när det är så pass långt kvar till bim, bara de är över coverline, för du brukar väl ha normal lutealfas?

• Vi 5

Bengalen, såg att in temp gick ner idag, så trist! Jag håller med dig om att det är konstigt att man skulle kunna testa tidigare om man har kortare lutealfas eftersom det i de flesta fall verkar fästa mellan dag 8-10. Om Bobofina kikar in kan hon nog förklara bättre, men hon skickade några studier kring detta till mig och där var det iaf 85% av implantationerna som skedde dag 8-10. Det verkade också som att senare eller tidigare implantationer ökade risken för missfall. Och så vitt jag förstått är det ju vid själva implantationen som hCG börjar utsöndras oh det är ju det som testrna mäter...

Havsklippan, jag kollade på detta med implantationsdipp på FF, de har ju gjort en studie utifrån inlagda kurvor hos dem, de kom fram till; 

11% of charts that showed ovulation but did not result in a pregnancy displayed this pattern. 23% of charts that showed ovulation and did result in a pregnancy showed this pattern. Of the pregnancy charts that showed this pattern, the most likely days for the dip to occur were between 7 and 8 days past ovulation.

Jag tänkte att det kanske kunde vara intressant att veta eftersom vi ju ofta pratar om sådana dippar här

Nattfrost, trist med negativt test, men det är ju lite tidigt än. Trist med svamp också, hoppas du snabbt blir av med den.

Telgebo, jag har aldrig haft sådan hemsk svamp som sommaren jag väntade E, fy 17 vad det var hemskt, jag fick gå till mvc och pensla säkert 5-6 gånger, inget funkade...Hoppas du slipper...

MiaPia, ni verkar ju vara duktiga på att få till det och om du fick utslag nu och han är hemma så hinner ni säkert! Roligt med jobb, men trist att det är utomlands...

Decembra, besvärligt det där, det är ju svårt att låta bli att försöka för ett jobbs skull när man redan har försökt ganska länge... Samtidigt vill man ju ha det ordnat runt sig...

Tabbs, håller tummarna!

• Vi 5
    nattfrost skrev 2011-06-29 08:31:43 följande:
    Nu vet jag inte någonting längre.. Har nu krämiga Och trådiga flytningar, är det någon som haft så innan mens? Vi har inte haft sex på ett tag så det kan inte vara några rester från det:-/
    så har jag nästan alltid innan mens, men sådant är ju så olika så om du inte känner igen det och det är något annorlunda för dig vet man ju inte hur man ska tänka...Jag försöker skriva upp allt sådant i FFs fönster för annars glömmer jag och börjar analysera och tänker, det här känner jag ite igen, men så kollar jag hur det varit i de andra cyklerna och ser plötsligt massa symptom jag glömt att jag haft förut..

Havsklippan, nej så trist!

in the making, kul att du flyttat dig!!!

Bengalen, stor kram! Men du fick iaf en fin cykel...klen tröst kanske, meni af något. Vad menar du med att vi får klara oss utan dig?

kramlo, jag skulle nog ha gått på den andra mensen, eftersom slemhinnan då är tunn och sedan ska bggas upp så det borde vara troligare att det är cykelstarten, men jag vet inte om FF skriver något om det...
  • Vi 5

Havsklippan, så trist! Hoppas att juli blir en bättre månad för dig! *kram*

nattfrost, din temp hoppade ju som sagt iaf upp ett snäpp idag, så jag tycker att tempen ser bra ut, särskilt som du väl är på din bim idag? Men om du går på tappen lika mkt verkar det ju inte lika lovande, jag har dock ingen koll på det där med tappen, är ingen tapp-människa själv...Håller tummarna!

Bengalen, åh bra, då stannar du kvar här iaf, blev lite orolig att du tänkte hoppa av...Heja din akupunktör, då hoppas vi att han/hon har rätt Tack, jag är på dpo 12 idag och min temp hoppade upp ett snäpp idag, svårt att låta bli att bli lite hoppfull fastän min temp kan hålla sig så hög och fin ändå in på bim så jag verkligen borde vara "härdad"...

• Vi 5
    Dag och natt skrev 2011-06-30 13:33:45 följande:
    Tack för alla stöttande ord, ni är underbart fina allihopa!
    Jag kommer att göra ett sommaruppehåll från FL, det är för jobbigt just nu att varje månad gå och hoppas på att det tagit sig. Plus att det i måndags var ett halvår sen Wilma föddes fram, och det är nu över ett år sen vi började vår barnverkstad, och fortfarande har vi inget levande barn i famnen... It´s too much right now. 
    Stor kram till er alla och hoppas ni blir på tjocken hela bunten innan jag kommit tillbaka igen!  
    {#emotions_dlg.flower}HjärtaSkålGravid{#emotions_dlg.flower}PlusHjärtaNalle 
    Vad tråkigt att höra, men jag förstår dig verkligen. Och sådana minnesdagar gör ju att det blir extra tungt! Hoppas verkligen att sommaruppehållet hjälper! Du kan väl om du orkar kika in och berätta om något händer? Jag hoppas minsann ändå att du hinner bli på tjocken samtidigt som alla vi andra Stor kram och all lycka till!
  • Vi 5

Fru Höst, håller tummarna för snygg temphöjning nu då

kramlo, vad jobbigt, och skumt. Jag tycker absolut att du ska ringa gyn och kolla för säkerhets skull!

• Vi 5

nattfrost, trist med dipp för dig idag, även för mig var det rejäl dipp på dpo 13 idag, så det är med säkerhter kört för mig iaf

• Vi 5

nattfrost, nej inga symptom än, men den kommer tidigast i morgon och kan dröja till söndag eller tom måndag, så det är lite tidigt att veta än. så länge vi ligger över coverline kan vi alltid fortsätta hoppas, även om det med är jobbigt!

• Vi 5

nattfrost, nej så trist! Intressant iaf med bekräftelse med 13 dagar lutealfas. Hoppas du får några härliga veckor nu med tankar på även annat än bebisverkstad! Och kika gärna in och meddela iaf

Bengalen, ja jättetrist, tack för tummarna även om jag innerst inne tror att det är kört. Kan inte låta bli att gå och analysera och känna efter hela tiden. Suck, är så trött på det. Nu får vi hoppas på decembra annars verkar det mörkt för oss i tråden denna månad, inte många plus här inte.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*