Bengalen, såg att in temp gick ner idag, så trist! Jag håller med dig om att det är konstigt att man skulle kunna testa tidigare om man har kortare lutealfas eftersom det i de flesta fall verkar fästa mellan dag 8-10. Om Bobofina kikar in kan hon nog förklara bättre, men hon skickade några studier kring detta till mig och där var det iaf 85% av implantationerna som skedde dag 8-10. Det verkade också som att senare eller tidigare implantationer ökade risken för missfall. Och så vitt jag förstått är det ju vid själva implantationen som hCG börjar utsöndras oh det är ju det som testrna mäter...
Havsklippan, jag kollade på detta med implantationsdipp på FF, de har ju gjort en studie utifrån inlagda kurvor hos dem, de kom fram till;
11% of charts that showed ovulation but did
not result in a pregnancy displayed this pattern.
23% of charts that showed ovulation and
did result in a pregnancy showed this pattern. Of the pregnancy charts that showed this pattern, the most likely days for the dip to occur were
between 7 and 8 days past ovulation.
Jag tänkte att det kanske kunde vara intressant att veta eftersom vi ju ofta pratar om sådana dippar här
Nattfrost, trist med negativt test, men det är ju lite tidigt än. Trist med svamp också, hoppas du snabbt blir av med den.
Telgebo, jag har aldrig haft sådan hemsk svamp som sommaren jag väntade E, fy 17 vad det var hemskt, jag fick gå till mvc och pensla säkert 5-6 gånger, inget funkade...Hoppas du slipper...
MiaPia, ni verkar ju vara duktiga på att få till det och om du fick utslag nu och han är hemma så hinner ni säkert! Roligt med jobb, men trist att det är utomlands...
Decembra, besvärligt det där, det är ju svårt att låta bli att försöka för ett jobbs skull när man redan har försökt ganska länge... Samtidigt vill man ju ha det ordnat runt sig...
Tabbs, håller tummarna!