• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Havsklippan, jag tycker att du har en bra inställning, och jag blir glad att läsa att du känner tillförsikt och att du verkar ha en bra bm som du ska få komma till och planera graviditeten!!! Önskar dig all lycka till!

Savannah, Vad jobbigt det verkar för er som fått falska tester och även när det blir väldigt svaga plus i början, själv har jag ingen erfarenhet av det, jag har bara testat de tre gånger jag varit gravid och alla gånger har jag väntat till några dagar efter bim och då fått väldigt tjocka plus, det har känts skönt att inte behöva fundera mer och jag tror inte att jag skulle orka med hela den där testanalysen också, en man blir ju onekligen ändå lite sugen på att testa tidigt eftersom flera av er ändå fått tydliga plus tidigt och inte behövt vänta de där h*lv'tesdagarna runt bim.

FruHöst, det behöver nog inte stegra sig mer, det ligger ju stadigt och fint, och många känner ju inte av det alls, så du kan absolut testa om du vill! Håller tummarna!

Decembra, det ser ju fint ut med ökad temp i dag, blir ju som en implantationsdipp innan om tempen håller sig uppe 

sassahed, välkommen! Känner igen ditt nick, undrar om vi tempade samtidigt 08?

Vinkar till er andra...

• Vi 5
    Tvåbarnsmamma1012 skrev 2011-05-31 16:46:18 följande:
    ja jag säger det inte för att göra någon ledsen utan vill bara säga det för det gör så ont när man blir besviken när man är så övertygad att man är....
    ja, det förstår jag verkligen, det måste ju vara en grym besvikelse. Men eg. borde ni som fått falska plus "anmäla" det till testtillverkarna  för det står ju att det är extremt ovanligt med sådana om de ens säger att det förekommer....
  • Vi 5

Savannah, jag menar att jag verkligen förstår att du inte vill göra någon ledsen! några ord föll oturligt bort i mitt inlägg...

• Vi 5

savannah, bra att du reklamerade dem. Håller i övrigt med Havsklippan att det verkar troligt att det blev ett tidigt mf som kom med normala mensen eller annan förklaring till det hela.  

• Vi 5

savannah, nej, det är klart, missade det där med 5 månader... Och visst det kan ju vara fel på enstaka tester också! Försökte bara bolla lite tankar (utan att lyckas så bra )

• Vi 5

Ntme, som jag förstått det kan det inträffa någon gång mellan dag 5 och 10, men det kan säkert finns variationer. Jag skulle som in the making säger gå på den temp som är närmst normalfallet.

Havsklippan, varm kram till dig, de där stunderna, de som inte bör hända, de etsar sig in i minnet och man glömmer dem inte. Jag kommer heller aldrig att glömma allt som skedde den där fruktansvärda dagen då jag förlorade mitt barn. Ibland kan man behöva tänka en stund på dem för att orka gå vidare sedan och nu är det klart att detta med den nya graviditeten sätter igång mer känslor  *kram*

savannah, usch för att må så dåligt...Hoppas att det snart ska gå över! 

• Vi 5

Havsklippan, kram, så tråkigt, men det svaga plusset kan ju innebära att det var något på g ändå? eller vad tror du? Hoppas du fick lite omtanke av din kära när han kom hem!

Ntme, jag minns inte heller var du är i cykeln...har du haft äl nyligen alltså?

• Vi 5

Ntme, hrm, du låter ju säker på att äl har varit om jag förstår det rätt? Dvs du har fått äl utmarkerat och/eller tagit äl test innan, så det kan inte vara äl som är sen? Det låter för tidigt att äl-testet skulle visa på graviditet om du är på 7 dpo, så i så fall kan jag inte komma på något annat än Havsklippans förklaring om att vissa ibland har utslag på stickorna ändå...Men kanske någon annan har någon bättre förklaring. 

Havsklippan, ja precis, det förblir tyvärr oklart, men OM det var så verkar ju din kropp pigg på att bli gravid iaf och det i sig är ju positivt. Även om det ju sedan ska till att det funkar hela vägen också... Appropå trifasiska kurvor ser min ut att bli en sådan nu igen. Och fast jag vet att jag ju har fått sådana flera gånger tidigare börjar jag genast hoppas...Jobbigt.

• Vi 5

om man pratar om embryon i v 4-5 så är det ju fortfarande mest en cellklump med olika lager, (foster kallas det ju först senare) Anlag för att bilda skelett finns så tidigt, men det är bara förstadier, det är ju pyttelitet, bara några millimeter, så det är inte så konstigt om kroppen kan absorbera det så tidigt tycker jag. Tvillingar har jag även hört samma kring, att det ena kan "försvinna" utan blödning. Kroppen är ju verkligen fascinerande tycker jag.

Bengalen, kram, såg att det blev en ny cykel!

Fru Höst, kram till dig med!

lrika82, ja det ser onekligen lite skumt ut! Hoppas du får klarhet snart!

• Vi 5

Bengalen, åh, 5 år är en lång, lång tid! Det låter bra att du tänker kämpa vidare, även om jag kan leva mig in i hur kämpig det måste kännas! Jag vet inte om du är trött på "solskenshistorier" men jag har tre vänner som alla försökt få barn under mkt lång tid (en av dem för att få ett andra barn, men de andra två har inga tidigare) nu har två av dem blivit gravida, båda spontant, fast de har försökt med många ivf innan. så ge inte upp!

Telgebo, det jag menade med tvillinggraviditet (min näst sista mening) är 2 olika fall där de sett två hinnsäckar med slående hjärtan. För den ena som jag känner de i v 6-7 (tror jag att det var), och sedan vid senare ul fanns bara ett kvar (som nu är 5 år) (jag kan fråga henne som jag känner vilken v det första ul var, den andra personen som sa att hon råkat ut för det "känner" jag bara via en tråd här på FL).

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*