• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Tvåbarnsmamma1012 skrev 2011-05-05 14:55:57 följande:
    tyvär så slutade jag tempa då jag vart gravid...jaså tror du att du är gravid nu så spännande.. när ha du bim?
    Savannah, nej, det var inte så jag menade jag menade att jag inte ser någon skillnad på kurvorna fårn nu och från när jag var yngre, så att kroppen kanske ändå kan tänka sig att fungera och ge mig chansen att få ännu ett barn Jag har bim om precis en vecka och allt känns som vanligt, så det är nog inget denna gång heller

Ceke, tack för omtanken! Det är ju förstås, precis som man brukar säga, det värsta som hänt mig någonsin och jag (vi) kommer aldrig att komma över et. Men vi är tacksamma för den tid vi fick och för att vi har fått chans att få ha fler barn i vårt liv.
    Bra att du har slutat tempa och är nöjd med det! Tror att man verkligen kan bli nojjig av det!
  • Vi 5

Hormonstinn, bra initiativ!  Vi har tack och lov ännu bara försökt 5 ggr inkl denna, så jag platsar inte än och hoppas ju på att inte platsa förstås, men bra att detfinns en tråd.

Havsklippan, tack, jag var med där när E skulle bli till (lillebror till vårt första barn), och håller med dig om att det verkligen var värdefullt! Nu har jag inte känt att jag orkat riktigt, man blir så berörd av allas historier och vi gick med i en förening för andra som förlorat barn samtidigt så det blev väldigt mycket sådant ett par år, så nu är det som att jag behöver en liten paus från det. Tack för kommentar om kurvan, tyvärr var den senast i februarri jättehög och gick tom upp ett snäpp 13 dpo så jag vågar inte hoppas...

Trassel, kul om du kommer i gång med tempandet igen

Jam, jag hittade någon länk till Triangeln där de redovisade resultaten från akupunktur jämfört med utan och det var lite bättre resultat, men jag minns inte hur mycket. De hade någon rekommendation om hur länge man skulle ha akupunktur innan och det kan ju säkert vara olika för olika personer förstås, men då hoppas vi att det hjälper nu nästa gång i stället! Eller att vad som helst hjälper förstås, det är verkligen svårt att förstås sig på detta med kroppen och fertilitet, tex har en kollega till mig gjort många ivf och inget har fungerat, men i julas (efter ett misslyckat ivf) blev de spontangravida och allt har fått bra, nu är hon i v 17. Så ge inte upp!

Hur mår ni nygravida?

• Vi 5

kramlo, det var en knepig kurva, det är inte någon tydlig skillnad på temperaturerna före och efter dag 14, så frågan är om du verkligen har haft äl. Det såg ju lovande ut de tre första dagarna efter dag 14, men sedan är det flera tempar som är väldigt låga och de höga är inte heller så väldigt höga. Med tanke på att du inte heller haft något tydligt äl-sekret verkar de nog tyvärr tveksamt om du haft äl. Ett par höga tempar till nu skulle kanske iofs ändå kunna få upp "medelvärdet" på temparna efter dag 14 så att du får ett kryss. Om du skulle prova att skriva E på sekretet på dag 14, får du tillbaka krysset då? Du skulle kunna prova bara för att se om FF i så fall tycker att temperaturskillnaden är tillräcklig. Det blir intressant att följa din kurva närmsta veckan!

• Vi 5

FlakeZ, tack för omtanken! Hoppas illamåendet släpper snart!

FruHöst, jag går tyvärr också bet på din kurva! Knepigt.

Växjö, välkommen hit, hoppas att du komer att gilla tempandet och att det ger fina resultat.

Ceke, åh så härligt! Försök att fortsätta njuta!

Hormonstinn, då hoppas vi på en bättre cykel nästa gång, 60 dagar är ju minst 30 dagar för långt...

Telgebo, hur har du det? Harinte sett dig på länge.

Jam, kram, så trist att det inte blev något denna gång.

Själv är jag på dpo 14 och bara väntar och väntar, tempen gick ner lite i dag så det blev väl inget denna gång heller tyvärr.

• Vi 5

Bengalen, jag håller med Växjö, din kurva ser fin ut, jag kikade och såg att du hade en lite liknande i början av året, men denna är tydligare trifasisk. Håller mina tummar!!!

Växjö, det ser fint ut så långt väldigt jämn temperatur efter äl, blir intressant att se vid 7-10 dpo om den stiger lite.

Bumbi, tack för omtanken, jag får börja på 6e försöket nu och hoppas på bättre lycka då. Trist med illamåendet, har du haft så de andra graviditerna med? Själv har jag också fått det tidigt och mått gräsligt illa de första 5 månaderna och sedan dessutomde två sista i båda mina graviditer. Urk för illamående, tur att man glömmer det sedan

• Vi 5

bumbi, nej men fy dropp också, hoppas du slipper et denna gång. har du märkt någon skillnad i illamåendet beroende på om du väntat flicka eller pojke? Jag har ju varit gravid tre gånger, första blev ma v13-14, så där vet jag ju inte kön, men sedan har jag ju fått två killar. Funderar på om jag kommer må ändå mer illa eller mindre om jag lyckas bli gravid och det blir en flicka. Om nu barnets kön spelar någon roll, det verkar väl eg inte göra det, men det är ju roligt att fundera...

• Vi 5

Åh, jag trodde att ett av dina barn var en pojke, ber om ursäkt! Lika illamående med alla tre...då blir det spännade att se nu

• Vi 5

De har fina namn allihop Blir kul att se vad nästa barn får för namn (ett tips om det blir en pojke är Rion som skulle passa fint ihop med de andra tycker jag, ett annat förslag är Lila skulle ju passa om det blir en tjej, men ni har kanske ett helt lager med fina namn på G)

• Vi 5

kikar bara in och vinkar hej, jag är helt slut efter att ha lämnat in ett stort arbete nyligen och blev sjuk direkt efteråt.
    MiaPia, trist med dipp i dag!

Växjö, ser ju väldigt fint ut! (men som ni just diskuterat går det ju tyvärr inte att se något med säkerhet före bim även om det verkar vara något högre andel av de som har trifasisk kurva som är gravida). Håller tummarna!

2barnsmamma, jag säger som de andra, det går inte att bara tempa några enstaka dagar utan man måste förlja sin egen kurva noga. Det låter ju som att du har fullt upp redan med tre så små hemma, men hoppas att du får det resultat på stickan i morgon som du helst vill ha

Telgebo, hej, trist att du fortfarande har det så tufft psykiskt. Hoppas också att magsjukan snabbt går över!

FruHöst, snyggt med ditt röda kryss

• Vi 5

Växjö, så trist om det blir så...

Decembra, välkommen tillbaka, vi börjar försök 6 nu, om det blir något försök denna månad, superstressat schema för oss båda...

Havsklippan, jag undrar om du faktiskt hade äl i går, el ev. dagen innan, ibland kan ju tempen ligga kvar eller bara höjas sakta. Den steg ju lite lovande idag  

vinkar till er andra, måste i väg på möte...

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*