• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Decembra, kram till dig, men det är inte kört än, 12 dpo och så mkt nedåt var inte tempen idag. Samtidigt förstår jag om du inte orkar hoppas...Håller ännu tummarna för dig!

• Vi 5

Ntme, lite ovanligt med två dippar under coverline, men annrs håller den sig ju stadigt precis över coverline, du har ju några dagar till bim och ännu hinner tempen skutta upp ett steg, eller två

Decembra, så trist!

Själv funderar jag på hur jag ska göra, jag har bim på tisdag eller onsdag och på tisdag disputerar jag, och på kvällen är det stor fest. Om jag nu inte är gravid, vilket jag inte tror, så skulle det ju vara trevligt att skåla med lite alkohol på festen, så jag funderar på om jag ändå ska testa på tisdag morgon så att jag vet. Ni som varit med här ett tag vet ju att jag eg. helst vill vänta med att testa till några dagar efter bim...

• Vi 5

Rotade fram ett gammalt inlägg från Trassel om känslighet hos olika graviditetstest till mig själv att spara, men jag lägger in det här ifall någon är intresserad;

Clearblue graviditetstest
    Normal känslighet (testar positivt på nivå 25 mIU/ml). Finns att köpa på apoteket. PREG graviditetstest (ACO)
    Normal känslighet (testar positivt på nivå 25 mIU/ml). Finns att köpa på apoteket. RFSU graviditetstest
    Ganska hög känslighet (testar positivt på nivå 10 mIU/ml). Finns att köpa i bl.a. pressbyrån, affärer och apotek. StorkHjälpens graviditetstest
    Prisvärda test. Ganska hög känslighet (testar positivt på låg nivå 20mIU/ml). Prisvärda test med försäljning över internet. Listan kommer härifrån www.familjeliv.se/Planerar_barn/Wiki/a12.html
    (RFSL:s gravtest visar redan vid tio mIU/ml. De röda-inte de lila.)
  • Vi 5

Ntme,, när jag kikar på din kurva kan jag inte se så långt fram som den 13/6, och har tyvärr inte någon aning om vad det kan vara. Din förra cykel hade ju 15 dagar lutelafas, och FF brukar sätta testdatum dagen efter bim så utifrån det blir nog testdatum 10e. Men om du brukar ha 14 dagar  borde ju 8 juni vara bim, du kan säkert testa då i så fall, men eftersom du ändå vid iaf ett tillfälle haft längre lutelafas än 14 dagar så kan den ju bli så lång igen. När det gäller dipp 1 så skulle jag nog ha skrivit 36.6 i så fall, eftersom det var din vanliga tid och du tom hade sovit mellan. Andra dippen är säkert också för att du tog den tidigare än vanligt. Så det ser ju riktigt fint ut!

• Vi 5

Nej men grattis Decembra! {#emotions_dlg.flower} Vad roligt! Temen ligger ju stabilt över coverline, det räcker ju bra med det för att vara gravid! Har nu läst på om hCG-halter och det kan vara jätteolika hur snabbt de dubblas och beror lite på när själva implantationen skedde. Dessutom verkar det ju bero på hur känsligt testet är. Om det inte är ett starkt plus 18 dpo kan man börja oroa sig lite, läste jag nyligen, men det behöver fortfarande inte betyda något negativt. Tack för lyckönskningarna, men jag tror tyvärr inte att det är något, min temp "brukar" se ut så där...

Ntme, jo det stämmer

• Vi 5

Decembra, då förstår jag att du funderar, det skulle jag också ha gjort... Är det samma typ av test sm du använt alla gånger?

• Vi 5

Decembra, så synd att du inte fick lite starkare plus så att du hade kunnat glädjas ordentligt! Men det var ju ändå en annan sticka och det kan säkert skilja också, och om du tempat förut och följt FFs rekommendation kanske du tom testat dagen efter bim? Eller så har det fäst tidigare de gångerna. Försöker peppa

• Vi 5

telgebo, just den informationen som jag klistade in ovan går direkt till familjelivs wiki (som väl är faktagranskad av bm?), men det finns samma info från andra ställen tex http://www.babytime.se/se/art/graviditetstest-1st.php
    man kan ju också kolla på varje testtillverkares hemsdor, jag kollade bara upp någon, men i det fallet stämde det . Men om du menade det jag skrev om att testa dpo 18, så är det från FFs sidor.

Ntme, psykologi, tack för tummarna, de kan behövas.

• Vi 5
    telgebo skrev 2011-06-05 20:19:55 följande:
    Okej, jag som tycker jag läst allt på FF har nog missat det.
    ja, samma här, jag hade också missat det tills jag fick se Trassels inlägg och följde länken.
  • Vi 5

Decembra, så tråkigt! 

Ntme, någon dag kvar tills du vet hur det går! Håller tummarna!

Här testade jag i morse negativt, var eg. redan nästan helt säker på att det inte var något denna gång heller, och testade bara för att verkligen vara på den säkra sidan inför min fest i morgon, så det blev ingen stor besvikelse, det är värre när man har hunnit hoppas, tycker jag. Så det får bli ett sjunde försök för oss i juni.  

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*