• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

kinderägg, kram till dig, förstår vad du menar! Jag känner så nu vid äl med, maken tycker det är urjobbigt md denna press och det är ju verkligen inte kul att försöka pricka in rätt dag och tid. Och väntan har varit urjobbigt de sista gångerna. Stor kram till dig!

Ntme, välkommen, det ser ju bra ut Det kan ju ev. ha varit ett tidigt mf du hade om du hade svaga plus, ett sådant mf upptäcks ju ofta inte eftersm det är så tidigt.. när det gäller dippen dag sju är det som Telgebo skriver så att det kan bero på massa saker och en del har så ofta. Själv har jag ofta fina höga trifasiska kurvor (höjs i flera nivåer) som "lurar" mig och andra att tro att det kan vara något. Egentligen kan man ju inte utläsa något mellan äl och bim utifrån tempmetoden...Lycka till!  

• Vi 5

Telgebo, grattis! Skönt med lyckat rul! Ska du hålla det hemligt vad det är för någon?

Kramlo, jag tycker det ser ut som att det nog är en höjning nu idag. Härligt om det är ÄL nu. Är det redan på lördag ni gifter er!?!! Oj så roligt. Massor av lycka till och hoppas att dagen blir som ni önskar! Perfekt timat om kroppen tänkte komma igång nu med

• Vi 5

decembra, är det ett nytt symptom? spännande i så fall, även om det verkar lite väl tidigt...

havsklippan, nej då det är ju bara 6 dpo, skulle tom kunna vara en implantationsdipp...

• Vi 5

Telgebo, såg nu att det blir en liten flicka, så kul!

Havsklippan, snygg höjning idag, men som du litar jag inte alls på tempen mellan äl och bim, först om den håller sig ög efter bim börjar jag våga hoppas...

ntme, jag har lärt mig att tempen ska vara minst 0.2 grader högre under tre dagar, och de dagarna ska alla vara högre än de sex temparna innan. men sedan vverkar FF ha ett mer avancerat program och väger in andra saker så man kan få äl utsatt även om någon av temparna avviker... 

• Vi 5

2barns mamma, usch så tråkigt! Jag har också haft ma (v14) och det var inte rolgit alls! Hoppas iaf att det kommer ut av sig självt så att du inte behöver skrapas!

Havsklippan, superfin, nu får den hålla i sig också, det är ju verkligen din tur nu. Jag hoppades att min temp skulle gå upp i dag,  men icke, och något mer försök blir det inte för oss denna gång, så det är nog kört även denna månad. Trist.

• Vi 5

Havsklippan, maken har svårt att klara av pressen att prestera på "kommando" och nu har han dessutom superstressigt på jobbet denna vecka så jag kan bara inte emd att försöka pressa honom igen, det kanske straffar sig på sikt också tänker jag. Vi fick till det dag 13 och jag tror att äl kan ha varit igår eller idag, en tempen har inte gått upp så vi får se. 

Decembra hu, lite så var det med mitt ma, vi hade nyligen träffats och visste att vi ville ha barn båda två och vi var ju inte så unga heller, men vi blev ändå tveksamma eftersom vi inte känt varandra så länge (hade skyddat oss). Vi gick också på ett rådgivningssamtal och bestämde oss att vi ju ville ha barn (eg var jag säker hela tiden att jag inte skulle kunna avbryta), så blev det som det blev, väldigt jobbigt med de "tvära kasten".  

2barnsmamma, det hade troligen avstannat v 12, och det blev skrapning eftersom inget verkade hända alls. Hade bara lite bruna flytningar, då i v12 när jag fick de flytningarna fick jag också en känsla av attnågot gått fel, men jag fick inte komma in och kolla, så till slut sa jag att jag blödde och hade ont och åkte til akuten (v14). Då såg de att det avstannat. Det låter ju som att det är på väg ut för dig, jag tror inte att man kan göra något själv. Hoppas att du får må hyfsat i alla fall!

Savannah, kanske lika bra att ´försöka stå ut med att vänta två veckor?, blir ju nästan mer oroligt att kolla om de ändå inte kan se något. Tittar de i v 8-9 och ser att allt ser bra ut då går missfallsrisken ner till ca 3-5% har jag hört, så det kan ju också vara en anledning att vänta lite till. (de mest kritiska veckorna är väl v7-8 om jag fått rätt info).

• Vi 5
    Tvåbarnsmamma1012 skrev 2011-05-25 18:16:41 följande:
    Fast jag har hört att ser man hjärtat så minskar risken. och risken är ca 5 % att få missfall då
    jo, det var så jag menade, men jag har hört att det inte gäller vid vul före v 8-9 för innan finns fortfarande risken att det "går snett" vid v 7-8, om du hänger med. Förut hade jag koll på vad det var, nu ska vi se om jag minns, tror att det var så att vid v 7-8var det oftast anlagsfel som kan leda till mf/ma och lite senare mf/ma, vid v11-12 oftast berodde på att det inte fungerar när moderkakan ska ta över jobbet med näringsförsörjningen. Men jag tror att det finns massa andra saker som kan gå snett och att just de jag snappade upp bara är de vanligaste. Om jag nu mindes rätt...
  • Vi 5

Decembra, usch vilken jobbig erfarenhet! Det lät verkligen jättejobbigt!

Nmte, lycka till

• Vi 5

Jättegrattis till Bubblamaj!!! Så roligt! {#emotions_dlg.flower}

Vågar mig på ett litet förskottsgrattis även till Havsklippan! {#emotions_dlg.flower} Hoppas nu att det håller i sig!!!

Kram till Kinderägg!!!

Smurfan, välkommen hit! Har Du lagt in dem på FF? du får gärna länka till din kuva i så fall. Jag tycker alltid att det är lättare när jag får se kruvan....

• Vi 5

smurfan, härovan i inledningen finns en länk till en sida som förklarar alla begreppen på svenska, det kanske kan vara någt. När du väl vet hur du ska fylla i, behöver du inte kunna ngn engelska och sedan har du ju oss...Jag tycker dina tempar verkar svåra att tolka, dels börjar du på dag 13, så du kan ha missat om det skulle varait tidig äl, men att den höjs sedan tyder ju på att det kan vara äl redan den 17 mah, för då steg ju tempen mkt, sedan höjs den ytterligare, men de senaste två dagarnas låga temp verkar komma tidigt, tempen sänks ju ofta vid mens, men då är du ju bara på 10-11 dagar efter äl. Du behöver nog tempa en hel cykel för att våga gissa...

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*