• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Flake, jag håller också tummarna!

Trassel, så bra ändå,, nu är ju kroppen igång efter mf, så nu hoppas vi på fin normal cykel! Och om äl var sön el mån är lutealfasen lite kortare och mer normal, så det ser sammantaget fint ut tycker jag.

Kinderägg, vilket snyggt mönster din kurva bildar efter äl ser lite kul ut..

jag är på 14 dpo och tempen ännu hög, oftast dippar den på 14 dpo, så det är ju lovande, äl var dock en dag tidigare än oftast så den kan ju dippa i morgon.En jobbig dags väntan kvar...

• Vi 5

FruHöst, lider med dig som bara får vänta och vänta. Hur var det hade du någon tid inbokad för koll?

annJan, ja, jösses påminn mig inte De första 12 veckornas or efterföljs av de kommande månadernas och sedan förlossningen och sedan oro för psd och sedan mer oro för allt de kan råka ut för. Hur mår du?

MiaPia, skönt att ha kommit till punkten att man är med och har en chans (dvs vet att äl varit och att man prickat in den hyfsat).

Jo, min kurva är ju fin, men de sista gångerna har min temp retats lite och till och med höjts 0.1 precis innan bim och ökat hoppet lite, så jag vågar inte tro på kurvan förrän tidigast i morgon. OM tempen är hög då, då är det dags att börja fundera. Fast idag började jag verkligen fundera för jag fick ett par timmar med ihållande illamående och var väldigt luktkänslig och det har jag varit när jag varit gravid så just då trodde jag nästan säkert att jag var gravid, fast det försvann sedan, så kanske lyckades jag bara framkalla några symptom...

• Vi 5

ingen här?! Jag bara väntar och väntar och kan inte tänka på annat. Tempen ner ett hack idag, men jag tog den tidigare och hade varit vaken en stund så lite svårt att veta. Mens borde kommit nu, är ju 15dpo, men den tänker väl retas lite och vänta till i kväll (eller imorgon, en gång tidigare har jag haft luealfas på 16 dagar).

Flake, håller tummarna för huset och att ni får det för det bud ni lagt! Vad härligt med fina äggblåsor och tidigare äl, "bara" att köra

• Vi 5

bubblamaj, trist att vara sjuk, men skönt för mig med lite sällskap. Jag har dock vrålmycket att göra på jobbet, så jag får inte hänga här, men det är så svårt att fokusera på jobbet. Springer på toa och kollar stup i kvarten fast jag försöker hålla mig från det. Ang test så skulle det kännas så trist att testa och sedan få mens några timmar senare, så jag väntar hellre ett par dagar. Min tanke är köpa ett test i morgon om tempen håller sig hög och testa på lördag morgon om inget hänt. Men det är ju stor sannolikhet att det inte är något.

Kramlo, bra med lite hormonaktivitet, ska kolla din kurva sedan.

• Vi 5

Kramlo, ja det var en lång kurva utan några riktiga toppar eller dalar, hoppas att äl är på G.

Ceke, härligt med äl-känningar, håller tummarna att det håller i sig tills du kommer hem till maken

FruHöst, en ny idé dök just upp, kan det vara så att förra mensen var ett extremt tidigt missfall, så att plusset var efterdyningar av det? 

Telgebo och Ceke, jag vill verkligen inte testa i onödan, det känns som att jag skulle bygga upp större förhoppningar om jag väl skulle testa och då bli mer besviken än om jag  bara väntar och mensen kommer. Så det är nog mest det och de andra gångerna har jag också väntat några dagar till jag varit rätt säker eftersom mina cykler är så regelbundna så de gångerna har jag varit väldigt säker när jag väl har testat. Men jag erkänner att denna dag har varit extremt lång, ochj än är den inte slut.   

• Vi 5

kramlo, jag har haft vip de andra två omgångarna jag har tempat (tempade innan båda barnen) men nu nöjer jag mig med vanliga, Det är lite extra roligt och bra när man är ny att få mer tolkningshjälp, men inte nödvändigt. Vänta i så fall in så du får ett erbjudande om att ta det billigare.

FruHöst vad tror du om min teori att du kan ha blivit gravid förra cykeln och fått väldigt tidigt mf som sedan visade sig in i denna cykel?

MiaPia, låter som symptom man kan ha när man är gravid ju, men det låter lite tidigt redan 7-8 dpo, är det något nytt och du inte blir sjuk så är det ju onekligen lite spännande.

Här har tempen gått ner och jag mensen precis börjat lite. Känner mig lite lurad för igår började jag faktiskt själv tro lite att det kunde vara något. Men jag har inte eg. haft några riktiga känningar som de andra två gångerna. Det får bli nya tag och nu finns det ju chans att jag och Trassel återigen kan bli gravida samtidigt

• Vi 5

FruHöst, jag tycker att du ska kräva att få göra ett vul på måndag. Så där kan du ju inte ha det, det är ju jättejobbigt att gå runt och oroa sig. Jag tror nog att största sannolikheten är att du är gravid, att två test skulle ha fel i den riktningen är ju extremt, men något verkar ju samtidigt vara annorlunda med tanke på de negativa testen.  

MiaPia, kurvan ser fin ut och hoppas att symptomen är på grav och inget annat

Kinderägg, din kurva är också fin,  9 dpo

MiAmore, hej, vad skönt att inte ha så mkt koll. Jag funderade på att skippa det nu, men blv lite nyfiekn på om min kropp kommer rätta tillbaka min cykel som hade äl en dag tidigare och samtidigt blev en dag längre, så jag kan nog inte låta bli

kramlo, kanske ska du prova utan ett tag då, man brukar få fler erbjudanden efter någon månad

• Vi 5
    MiAmore, det är ju jättesvårt att veta när d som sat inte har tempat innan i cykeln och essutom lite olika tider. Kanske är det bättre att lägga den åt sidan i gen, du lät ju så nöjd i början av veckan med att inte ha tempat och med att det var upp till maken.  *kram*  Man kan ju bli så nojjig av tempen, jag har nu i början av min cykel hoppat över lite dagar, brukar ju inte det, men har inte bestämt mig för om jag ska orka bli så besatt  även denna månad...

Härligt, nu är det flera som fått äl så det blir snart fler spännande kurvor att följa, bra initiativ av Flake att lägga in temparna i bim-listan

MiaPia, hur går det? Fortfarande hög temp, visst är det i morgon dpo 14 som det brukar visa sig på din temp?
  • Vi 5

Ceke, åh så härligt att höra!!! Jag blev verkligen glad för din skull när jag läste ditt inlägg Håller nu tummarna för fin hög temp i ett antal månader framöver

MiaPia, hur går det?

Flake, hur känns det?

MiAmore, jag förstår precis (tyvärr ) jag blir ju precis likadan, har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra denna månad...

• Vi 5

MiAmore, Hihi, skönt med någon mer som är lika besatt av det som jag Skämt åsido, jag tror du känner din kropp, det var säkert äl i söndags!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*