• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

FruHöst, men uj så konstigt! Förstår att det är väldigt jobbigt, men är det inte så att ett plus nästan aldrig visar fel, men åt andra hållet kan det bli fel, å andra sidan är du på 19 dpo så det borde synas. Knepigt, men jag är verkligen ingen testexpert, (har faktiskt bara testat 3 gånger i hela mitt liv och alla gångerna har jag varit gravid).Hoppas du får rätsida på det snart!

Trassel intressant info om test, den ska jag spara på. Även om jag inbillar mig att OM jag blir gravid igen så kommer jag att känna det snabbt...

• Vi 5

Trassel, snygg höjning idag på 13 dpo! Det ser lovande ut! Jag vet ju att du är tveksam, men kurvan är fin

Bubblamaj, så trist, lutealfasen blev lite kort...

FruHöst, säger som de andra den ligger fortfarande över coverline så än finns det hopp!

Telgebo, det är ju toppen med hög temp, stabilt och fint. Det verkar ju som att allt över coverline (men inte är feber) är normalt även om det svänger en del, så du behöver nog eg inte fundera på den alls.

Kinderägg, då är det dags för en högre temp idag, så att du kan få ditt kryss

MiaPia, även du bör ju få en högre temp idag  

• Vi 5

AnnJan, ja visst är den boken fantastisk, har kollat i den hur många gånger som helst

Trassel, tack

Telgebo, men va, kollar du inte våra kurvor varje dag? *skojar med dig* Jo tack jag är 8 dagar efter äl nu, så det börjar närma sig bim.

FruHöst, skönt med ordentligt plus, nu borde du ju verkligen kunna lita på det! Jag förstår om det ändå känns lite oroligt, men ett plus är ett plus och om du bara hade testat i dag så hade du ju varit supernöjd  Hoppas nu att du kan lita på detta! (sedan kan ju alltid något hända, men det är en annan sak).

Hormonstinn, tack, dock brukar mina kurvor ofta se fina ut, så jag litar inte på dem förrän de dippar eller är ett par dagar efter bim... 

Förresten, kan man inte lägga in sina kurvor i overlay längre? Jag brukade kunna lägga in den nya i "share" förut, men lyckas inte nu.

• Vi 5

Trassel, jösses så fint det ser ut!

Ceke så bra, jag vet ju inte hur gamla ni och om ni känner er stressade pga av det, men annars låter det ju som en bra plan!

Telgebo, nej, jag känner eg. ingenting annorlunda än vanligt, det enda lite märkliga är att jag känner av min foglossning och det gjorde jag några dagar före bim när jag väntade E, mitt andra barn. (med första barnet hade jag så svår foglossning att det var väldens pina hade både kryckor och rullstol).

FruHöst, fy så jobbigt, det verkar ju kunna stämma med dag 37 med...

• Vi 5

Ceke, ser att mitt inlägg kanske lät lite okänsligt, jag förstår också att det är ett jättesvårt beslut och att du tvekar kring hur du ska göra, eftersom hur du än kommer att välja kan det vara risk att du/ni tänker att ni borde ha valt det andra alternativet. Hoppas att du känner hur du vill göra när läkaren väl ringer!

FlakeZ hoppas på toppen äggblåsor på onsdag! 

• Vi 5

Ceke, misstänker att du blandade ihop mig med flake överst i ditt senaste medd.

Typiskt när man verkligen är nyfiken på tempen och sonen vaknar 05 idag igen och vill upp direkt, inte en chans att ta tempen med rätt förhållanden, det blir både både tidigare och efter att ha varit uppe och stökat en bra stund. Dessutom avskyr han om han ser att jag tar den och försöker slita ut den ur min mun Det är ju några dagar kvar till bim, men än känns det rätt mkt som förra kurvan, förutom foglossningen då.

• Vi 5

Trassel, usch så jobbigt att bara gå och vänta och inget kunna göra! *kram*

Ceke, vad skönt att du kan känna så, det gör ju hela perioden lite enklare att gå igenom. Och i mina ögon är 32 jätteungt och du har många, många möjliga barnafödande år framför dig

Själv är jag nu (dpo 12) rätt säker på att det inte blir något denna gång heller, jag har fått min vanliga pms-huvudvärk (lite tidigare än vanligt) och känner inte mycket annat heller plus att temperaturerna ser ut som de brukar så här dags i månaden. 

• Vi 5

StarC, är det din första cykel som du tempar? Hur har det annars varit förut? Har du så låg temp i vanliga fall? Har du ändrat några förutsättningar, tex varmare inne, annan temptid eller så? Min brukar alltid dippa under coverline, men det kan ta någon eller några dagar.

FruHöst, Konstigt svar om du hade uvi borde du ju få behandling! Funderar...om nya krysset stämmer är du ju på dpo 15 och test borde visa rätt nu. Har ni fått till det runt dag 37? I så fall finns ju lite hopp Annars borde du ju kunna få mens i morgon om du har en längre lutealfas ...

Telgebo, trist med borttappade uppgifter, så hade jag med förut, men så lyckades jag komma på min inlogg och kunde mejla och få nytt lösen. Håller tummarna för fint ul i morgon! Är det på nya stället då? Även jag blir lite förvirrad, såg att du skrev att du hade två döttrar, (men det var kanske i den andra tråden?) och nu fem graviditeter med ett ma,  får inte heller ihop det riktigt

• Vi 5

Telgebo, skönt för dig med fint ul idag! Jag respekterar självklart att du inte vill prata om dina barn här,  jag förstår att du har en jobbig situation och hoppas att det ska reda ut sig för dig.

Trassel, ner idag alltså, trist, men än är det inte över...

FruHöst,  verkligen underligt, funderar på om din kurva på något märligt sätt av en slump ser ut som att den haft äl, men eg inte har ägt rum. Det borde ju vara extremt vanligt, men slumpen kan ju spela in så att du har råkat få rätt antal höga efter antalet låga. Jag bara spånar på och har eg. ingen aning. Hoppas att du snart få klarhet i detta. 

Star, vad fint om jag kunde inspirera till lite andra tankebanor. Det kan ju vara så att man har olika nivå på coverline i olika cykler, som Hormonstinn skrev, så kanske kommer denna nya kurva att ligga något snäpp högre än förra för dig.

• Vi 5

FruHöst, ja men nu skrev jag vissst utan att tänka *rodnar* glömde för en stund bort dittt (dina?) positiva test. Jag som tom eg har haft tanken att du bara borde gå på det positiva testet så länge du inte får någon mens, hur kunde jag glömma det?!  Håll ut och be att få bli undersökt när du närmar dig trolig v 6. Kram!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*