• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kinderägg, usch fibromyalgi verkar inte roligt alls. Oj, 12 st graviditeter, det är ju fantastiskt att kroppen har fixat det så många gånger. Men tråkigt med så många missfall. Håller tummarna för att inflammationen inte ska ha påverkat kvaliteten på spermierna! Min tanke om det där med månader var eg. inte att vissa månader skulle vara bra för alla kvinnor utan att vissa kvinnor har en månad (eller några) som just de lyckas extra bra vid. Och det är verkligen bara en egen fix idé

AnnJan, ler åt att maken din fick fira med bastu Vi går på minisim med vår son i 34 gradig bassäng och jag funderar särskilt över det eftersom det är på onsdagar och äl infaller ons el tors för mig varje månad. Kanske får förbjuda honom att vara med...Skönt att känna att man verkligen gjort sitt bästa!

• Vi 5

min temp gick UPP i morse, men jag tror verkligen INTE att jag är gravid, den kommer nog dippa i morgon istället, men lite konstigt att den gick upp, har ju legat superstadigt och borde gå ner i dag eller i morgon. Mens borde komma i morgon, (tidigast i dag och senast på fredag). Enda indikationen på något annorlunda är att jag har frusit mycket (kan ju vara på väg att bli sjuk, men jag har faktiskt varit frusen mina andra graviditeter) den andra underligheten är att jag brukar få migrän vid bim och än har jag inte känt något av den, men det kan ju komma i morgon eller på fredag. I övrigt är det precis som vanligt innan bim, känns som att det kan sätta igång när som helst och jag går och tittar efter med jämna mellanrum...

• Vi 5

Kinderägg, ser nu tt din temp också gått upp idag! Vad roligt! Då finns det hopp väl?!

Bengalen, snygg höjning i dag, snart borde du få ett kryss

• Vi 5

kikar bara in för att säga att det inte bidde något här denna månad. Ny cykel och nya tag. Det känns helt ok eftersom det bara var andra försöket (denna tempomgång) och jag inte själv har trott att det blivit något, det är mycket värre de gånger man verkligen har hoppats och trott att det kanske är något på g, tycker jag.

Välkommen kramlo, det är bara att fråga på, det bruakr man behöva när man är ny för det är lite att hålla ordning på innan man kommit in i det, sedan rullardet bara på Vad roligt med giftemål och sedan försök att skaffa barn Jätteklokt att kolla upp kroppen lite först.

• Vi 5

Kinderägg, men vilken fin uppgång i dag, tror du fortfarande inte att det kan vara något? Det är väldigt spännande att följa, kikade efter din temp flera gånger i förmiddags innan den kom

Hormonstinn, förstår att det hade varit skönt med en snabbare uppgång, men att gå upp stegvis är något jag läste på FF om, har för mig att det inte var så ovanligt.

Telgebo, så skönt med uppgång i dag, jag tror att du får räkna med lite upp och lite ner, själv har jag inte orkat fortsätta tempa när jag blivit gravid just för att jag blir så fixerad, men jag förstår ju din tanke. Vilken vecka sa du att du fick ma i förra gången?

miapia, är rätt säker på att jag läst att ägget kan fästa redan 5 dagar efter äl, så det kan nog vara så. Men var det inte den pluppen som var vit? Har du tempat annan tid?

AnnJan jag hade precis samma fundering jag var helt säker på äl var på natten men tempen gick inte upp förrän ännu en morgon efter, så då verkade inte min temp hinna upp på några timmar iaf, kanske är samma för dig. Jag letade efter info om det överallt, men hittade ingen mer specifik uppgift om hur långt efter tempen går upp. Gå på din känsla...Kul att få följa dig nu fram till bim!

Bengalen, kul med kryss och roligt att få följa även din kurva nu.

• Vi 5

Kinderägg, kram till dig! Hoppas att det blir en bra träff nästa vecka! Och kanske kommer vi att vara i fas nästa försök med om du/ni orkar hänga i igen.

Telgebo, ok, då är det inte så länge till tills du passerar det jobbiga datumet! nu håller vi tummarna att tempen håller sig stadigt högså att du slipper oroa dig så mycket (och inte gör ens några små nerdykningar på 0.1 el 0.2 vilket jag iofs tror är helt normalt). Jag har också haft ma, det var i v 13+6 som det konstaterades men det hade dött runt v 11-12, i v 11+ fick jag lite bruna flytningar så jag tror att det var då det hände.

AnnJan, det är alltid bra med positivt tänkande, fortsätt med det Det kan ju iaf inte skada, jag brukar försöka visualisera positivt och tänka hur det befruktade ägget borrar in sig i en härligt gosig livmodervägg Som sagt drömma kan man alltid. 

Många med fina tempar så här efter äl, hoppas de håller i sig!

Själv försöker jag tänka positivt kring att det inte blev något denna månad, jag ska nästa vecka ut och äta med maken, det blir första gången vi gör något själva sedan innan E kom, för 2,2 år sedan!!! Och då kan vi ju tom fira med ett glas vin

• Vi 5

Ceke, så skönt att höra! Och jag håller med, håll fast vid en sådan bra läkare Inte alla som ringer upp sina patienter innan de går iväg på semster, och skönt också att deska kolla vidare.

Telgebo, jag skulle nog bara tolka det som att du har fina höga hcg-värden, de är ju inte konstanta utan lite olika från kvinna till kvinna, har för mig att det finns ett intervall för vad som är normalt i olika veckor. Sannolikt ligger du inom det högre för vad som är vanligt för din vecka, medan testet kanske har en snävare gräns Och eftersom du vet själv ungefär när äl och befruktningen var, så är det ju bara att gå på det.

• Vi 5

MiaPia, det ser ut som att din kurva denna gång är lite annorlunda än dina tidigare! Det ser lovande ut tycker jag!

Bengalen och AnnJan, ser fint ut, "bara" att vänta

Telgebo, skönt att du känner dig lite tryggare!

Ceke härligt!

Trassel, ja lite skumt, äl kan ju vara på G. Jag tycker det är lite konstigt med skiftning mellan eggwhite och creamy sådär bara, när du markerar ut E, har du då liksom eggwhite"känning" hela dagen med halt och fuktigt och sedan bara försvinner det dagen efter? Eller är det "bara" vid en enstaka stund/gång/koll den dagen som det är Eggwhite? För mig brukar det mer vara som först vattnigt, men klart uttänjbart någon cmi ca en till två dagar, sedan går det under minst en hel dag ibland två dagar (vad varje koll) att sträcka det om och om igen mellan fingrarna och det är helt genomskinligt då, och därefter blir det inte genomskinligt längre och inte längre lika elastiskt. Men jag vet ju att en del kan ha det vid enstaka tillfällen med...Och i ditt fall ärdet ju nu speciellt efter mf, kroppen kanske inte har hämtat sig än.

• Vi 5

Telgebo, det låter ändå som att det är en del symptom ändå; fryser gör ju många, ont i svanken är vanligt och magen i olag. kramar till dig som oroar dig så!

Trassel *ler* åt att äggkräket inte vill släppa...

• Vi 5

bumbi, om du skulle discarda temparna då du verkar ha haft feber ser det inte så konstigt ut, det kan ju vara en kurva utan äl. Har mensen kommit igång regelbundet efter förlossningen? Min krop har inte kommit igång alls förrän efter 10-11 månader efter mina förlossningar och sedan har det tagit några månader till innan det blivit helt regelbundet igen.

Telgebo, sådan huvudvärk har jag också haft i mina graviditeter, det går ju åt mer vätska, har du provat att dricka mer? Och huvudvärk är ju ett vanligt symptom på järnbrist med, appropå den tidigare diskussionen.

Kinderägg, håller mina tummar i morgon, kommer att tänka på dig!!!! Önskar alll lycka till.

Bubblamaj, hoppas du har maken i närheten då fast det inte var förutsett Och så härligt att "spara" en vecka

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*