• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ceke, hoppas du har mindre ont nu!? Ring 1177 annars och fråga om du ska åka in, jag tycker att de brukar vara rätt bra där.

AnnJan, jag tror att jag har läst att det är tidigare i cyklen det kan bli försenat, om du är så nära äl borde det inte påverkas av stress måndag och tisdag i så fall. Hoppas att det är så. Jag tänker så hela tiden eftersom jag är urstressad eftersom jag skriver på min avhandling och har två jätteviktiga deadlines snart och jättemycket kvar. Ororar mig också för hur det skulle bli i så fall OM jag blir gravid, tänk om denna stress skulle påverka fostret?! Jag försöker intala mig att det inte hjälper att oroa sig för oron, men det är ju inte så lätt. Så jag tror att jag förstår din oro lite...

• Vi 5

bubblamaj, attans vilken lovande kurva du har, Men ser att du testat nu på 10 dpo med negativt resultat,  hoppas tempen fortsätter att hålla sig så hög och fin och att testning om ett par dagar blir positivt!!!

Kinderägg, fint kryss

Trassel o decembra, håller tummarna för att ni får igång era kropparoch äl i "normal" tid, så att inte cyklerna blir ändå längre

• Vi 5

bubblamaj, det ser fortfarande bra ut idag, hoppas den lilla sänkningen inte betyder något.

Ja, visst är det tråkigt att så många har missat att det kan vara svårt att få barn och att det kan ta lång tid att få i gång kroppen efter p-piller. Har flera kompisar som börjat försöka efter 35 och inte alls vetat att det kunde vara så svårt. Men jag har hört att när barrnmorskor vill informera om detta blir det inte poulärt för då tror unga tonåringar att de inte kan bli gravida och slutar med preventivmedel.

Har ni förresten sett detta alternativ till temperaturmetoden; http://agglossning.net/index.html Man skickar in sina temperaturer under den period man bör ha ägglossning så får man svar via sms Verkar helt klart intressant och som de skriver billigre än äl-stickor. mejlade dem och frågade om man kunde skicka in flera tempar på en gång för jag funderade på att göra det och jämföra med FF. Har inte bestämt mig än för om jag ska göra det.

• Vi 5

bubblamaj, usch så trist med den tempsänkningen! du får bryta ihp och gå vidare och när du orkar får du tänka på att du i alla fall har fina kurvor

Ceke, bra att de tar det på allvar och kollar upp dig med prover och så, bra att det iaf ser bra ut när det tittar, och härligt att få se små äggblåsor

Annjan, håller tummarna att det betyder att det är äl på G

Bengalen, ah du har provat akupunktur och örter, spännande!!! Hoppas att det ger toppenresutlat!

smurfette, låter positiv med spolade ledare, har hört om många som lyckats en-tre månader efter det, så toppen att ni orkar köra på

Ego, jag är helt bombsäker på att det inte blir något denna månaden, känner absolut inget, fast jag vet ju att det är för tidigt för att eg. kunna känna. Men när jag har varit gravid de sista två gångerna har jag båda gångerna plötsligt känt att det varit något och haft en speciell känsla i livmodern, som att det drar åt två håll samtidigt. När jag kollade gamla kurvorna har den känslan kommit ca 4-5 dagar före BIM. (Bara för att förtydliga när jag skrev de sista två gångerna så var det för att första gången jag blev gravid var det oplanerat, så då hade jag ingen koll hur det var före bim och det slutade i ma v.13).   

• Vi 5

Om du bara precis fått de första sekrettecknen och tempen bara gått upp så pass lite kan det ju dröja ett par dagar till till äl, eller annars att tempen ju kan gå upp i två steg och i så fall kan ju äl vara i dag, eller imorgon. I så fall räcker det ju att få till det i kväll Hoppas du inte blir sjuk! Och hoppas att S kryar på sig snabbt. En väldigt lindrig vattkoppsomgång är ju kanske inte fel...

• Vi 5

Grattis Telgebo, vilken fin kurva! Vad härligt att ni fick till det efter alla försök. Jag har lagt in dig, fick göra några försök för allt hoppade runt, jag begriper inte varför, allt ser helt rätt ut när man skickar iväg det, men så är det alltid någons adress som flyttat sig. Nu ser det ut som att Kinderäggs adress hoppat ner på sidan, men jag vågar inte försöka rätta till det igen, för risken är att det blir värre...

Ceke, usch så jobbigt, det är lätt att oroa sig och se likheterna när man läser om olika sjukdomar på nätet. Hoppas att du får proverna snart så att du slipper gå och oroa dig så längre! Vet du hur lång tid det skulle ta?

Decembra, stackare, hoppas att du snart mår bättre och att kroppen hinner hämta sig på de månaderna

Trassel, så trist med halsfluss, hoppas att du snart mår bättre, kanske hinner du med äl ändå...

Kinderägg, fin kurva, hur mår du? Känner du något?

• Vi 5

Kinderägg, vad tråkigt! Hoppas att det hjälper med lite hjälp på traven eller kanske tom vetskap om att lite hjälp på traven är på väg Samma här, jag känner absolut inget, iaf inget jag alltid känner ett par dagar innan bim, lite svag huvudvärk, lite svag molvärk och lite ömma bröst. Jag tror inte att vi prickade in det tillräckligt bra, tyvärr. Men det är bara andra försöket denna omgång så jag räknar med att det kommer att ta ett antal försök till, om det ens går i min ålder.

• Vi 5

Kinderägg, 39 Du är välkommen in om du vill, jag stängde till min sida när jag förlorade vårt första barn eftersom jag hört om andra i änglaforument som hade fått märkliga kommentarer och eftersom jag skrev en del om det som hände i min blogg. .

Telgebo, åh vad jobbigt att oroa sig för att det ska gå som förra gången! Hoppas verkligen att det inte är så! Symptomen kan ju komma och gå i början, men det är svårare att förklara tempen... Håller mina tummar för att det ska gå vägen!!!

• Vi 5

Men Telgebo, nu tittade jag på din kurva och det tycker jag inte räknas som att tempen skulle ha sjunkit, den är ju fortfarande hög och fin även om den är något lägre än den högsta. Jag tror inte att du ehöver oroa dig pga den tempen i af, och att symptomen kommer och går i början är som sagt jättevanligt.

• Vi 5

Telgebo, då håller vi tummarna för fler symptom

Trassel, ser ju ut som att äl kan ha varit, men det är nog värt att hålla koll nu eftersom det brukar vara senare äl för dig. Om det redan varit kanske det går att tänka lite positivt att du iaf har fått en normal lång cykel så snabt efter mf. Kram!

Bubblamaj, och kinderägg, tack! Ingen feeling alls här dock! Mina kurvor har ju tidigare ibland också sett så höga och fina ut för att sedan dala dpo 11, 12 eller 13. Idag är det dpo 12 så även om den håller sig högg i morgon med kan den sjunka nästa dag efter det. Så jag räknar med att det inte blivit något.

Bengalen, åh så roligt! Tänk att det verkar fungera! Håller tummarna att det räcker hela vägen!

Kinderägg, vad tråkigt! Har du inte haft spottings vid någon av dina tidigare graviditeter? Betyder det alltså att du är helt säker på att det inte blev något denna månad? Får man fråga vad du har för sjukdom? Usch jag förstår att det är svårt att förlika sig med tanken på att man ev. inte kan få fler barn! Min man ville inte ha fler under en lång period och det var verkligen knäckande, särskilt som jag ju känner hur tiden verkligen är emot en nu. Hoppas att ni får bra svar på era prover och att ni bara behöver en eller två månader till på er. En knäpp tanke jag har är att man skulle kunna ha månader under året som är extra bra för en, jag bygger det på att många verkar få barn samma månad som de fått förut, vet inte om ni känner igen det? Själv har jag blivit gravid två gånger i juli och inbillar mig att det är en bra fertil månad för mig, nu senast var det mars som funkade. Om det inte är så är det ju i alla fall inte fel att bygga upp en förväntanseffekt Kanske har du någon sådan månad att hoppas kring?  

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*