*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
ja, vad har hänt Telgebo, det undrar jag med?
ja, vad har hänt Telgebo, det undrar jag med?
G R A T T I S! Härligt, det lät som ett positivt besök även i övrigt! Men usch, du får inte skrämmas så där. Nu måste jag rusa!
MiaPia, vad tråkigt att din fina kurva inte gav resultat! *kram*
Flake, så trist att det inte blev något, men fint att du kan ha en sådan inställning och känna att du/ni får börja lite på nytt. Låter klokt och I wish You luck!
MiAmore, Kul, och när det är så spännande tycker ju en kurvnörd som jag att det förstås är lite synd att du inte har tempar för hela månaden
Bubblamaj, vilken höjning idag
Ceke, det ser ju fortfarande jättefint ut
FruHöst, det låter urkonstigt. Har du använt morgonurin och inte druckit massa innan? (säkert helt onödig fråga men iaf )
Trassel, annan tid idag? Om äl var i söndags/måndags har ni iaf fått in en bra chans
Bubblamaj, ja, det var verkligen en snygg höjning, hoppas att det betyder något positivt! Tack, vad glad man blir när någon kommenterar ens kurva jo, jag tror att det var äl i natt och att tempen höjs lite mer i morgon, jag har i flera kurvor haft en liten ökning (men då 0.1 ist för 0.2 som nu) som FF sedan markerat som äl, så vi får se om FF markerar ut i dag eller igår sedan om jag nu bara får några till höga Mest glad är jag över att vi iaf har fått till två bra försök denna månad så att man åtminstone har en chans.
Är bara inne en snabbis så jag kommenterar bara kort
Miamore, då fortsätter vi att hoppas, det låter ju som att det kan ha varit för tidigt att testa och som Telgeb skrev har även jag hört att det är viktigt att använda morgonurin när det är före bim.
Hormonstinn, nej FF har inte märkt upp äl än, så helt säker kan jag inte vara, men om det är som i mina andra kurvor så har tempen höjts lite dag 15 och sedan mer dag 16 och FF har då oftast satt ut äl på dag 15. Och alla mina tecken stämmer, har haft äl värk som blev starkare i går kväll var kvar i morse men nu var borta och från att ha haft EW dag 12 fram till imorse är det nu helt torrt
Miamore, kanske bäst att jag förtydligar mig så att det inte blev tokigt, jag tänkte mest att det finns mer hopp för dig om att få positiva test framöver eftersom förutsättningarna så här tidigt inte är lika bra
Ceke, ja usch så tråkigt när man känner att tiden har gått i onödan, då man kunde ha fått besked mycket tidigare och att det skulle kunnat påverka ens liv!!! BM och bvc som säger att allt är heeeelt normalt ska man vara skeptisk till.
MiAmore, skönt Det är så lätt att skriva något som sedan låter helt annorlunda än man menade...Och nu fick jag för mig att jag hade låtit dryg, vilket inte alls var meningen.
Telgebo, ett tips är att gå tillbaka och läsa det positiva du själv skrev efter ditt vul Då skrev du att allt såg jättebra ut för den veckan och att allt verkade bra, men att du ändå skulle få kolla 13 dagar senare. Håll fast vid den känslan, kankse kan det hjälpa dig lite att inte behöva åka så mycket upp och ner i humöret.
Sedan tror jag att alla vi som varit med om missfall kan förstå den oron man har med sig i kommande graviditeter, för mig har det hjälpt med tankarna att om det blir missfall igen så är det för att det är något som inte är som det ska med fostret och då är det på ett sätt bra att kroppen "sköter det den ska". Den läkare jag mötte efter mitt ma (i v14) sa att om varje kvinna blev gravid 5 gånger så skulle i genomsnitt en av de gångerna sluta i mf/ma. Så det brukar jag också tänka, att jag har klarat av mitt ma, fast egentligen vet jag ju att det inte fungerar så, men det är ändå en tanke som hjälper lite.
Bumbi, välkommen (tillbaka) ska kolla din kurva.
Ceke, toppen-bm, skönt att få uppföljning ordentligt och någon som bryr sig! Håll som sagt fast vid henne. Fint av dig att skicka dagens ros också
Hormonstinn, aha, senare äl, då finns ju chansen iaf kvar, ser att ni prickat in FFs nya äl
Trassel, hoppas att din kropp snart kommer igång igen efter missfallet, Det kan nog vara så efter ett mssfall att det tar et tag innan kroppen är på banan, kanske försöker den sig på äl men inte får till det än. En tanke är att om du vill ha en mer precis kurva kanske du nästa cykel kan prova att ställa klockan och ta tempen exakt samma tid varje morgon för att verkligen kolla noga under en cykel. Jag undrar om det ändå inte är dina oregelbundna tider som gör att kurvan ser så skum ut.
AnnJan, hur mår du? Har du tänkt be om vul eller väntar du till inskrivning?
Här blev det tyvärr ingen bra tempning, sonen hade kissat i sängen en halvtimme innan min temptid och var rasande över att behöva byta blöja och byxor så jag var uppe en lång stund och pratade (och var arg ) innan jag lade mig 5 minuter för att kunna tempa rätt tid. Men den var ändå lite höjd idag, så jag hoppas att äl var dag 14 som jag tror. Jag tycker det känns så irriterande att jag nu inte kan veta säkert om den verkligen var då.
bumbi, om äl var när FF satte ut den ser det ut som att ni har missat chansen, (om du skrivit in alla försök), men om äl var dag 20 har ni ju fåt till ett försök och då är du många dagar dpo och borde kunna testa.
Här har det skrivits en del. Jag tycker också att den nya lay-outen ser snygg ut, men trist att den ligger nere nu ett par timmar. Kikade ju in för att lägga in min temp och kolla till era kurvor.
Orkar ni med en knäpp fråga? Jag fick igår likadant som jag fick förra månaden straxt efter äl (ursäkta detaljerna) lite sticky sekret och jag fick för mig att jag kunde se två st små ägg där och får nu för mig att det är helt kört denna månad. Någon annan som sett, tyckt sig sett liknande efter äl? Tror ni att man skulle kunna se ett obefruktat eller befruktat ägg som inte fäst? Snacka om att man kan bli knäpp av allt detta...