• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • LindiweSA

Någon som hört något om barnbesked från Sydafrika? Idag är väntan smärtsam tycker jag. Hur går det för er andra att vänta?

• iVantansTider at Wordpress
    LindiweSA skrev 2011-09-21 19:49:48 följande:
    Någon som hört något om barnbesked från Sydafrika? Idag är väntan smärtsam tycker jag. Hur går det för er andra att vänta?
    Nej inte hört någonting...
    Jag försöker hitta på så mycket roliga aktiviteter jag bara kan, plocka svamp i skogen, rida, träna och inte tänka så mycket på bb (även om det är svårt) , och än så länge så går det faktiskt ganska bra. Känner mig gladare och mer hoppfull än på länge!

Hur gör ni andra för att försöka hålla humöret upp i dessa väntans tider?
  • LindiweSA
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-09-21 20:09:54 följande:
    Nej inte hört någonting...
    Jag försöker hitta på så mycket roliga aktiviteter jag bara kan, plocka svamp i skogen, rida, träna och inte tänka så mycket på bb (även om det är svårt) , och än så länge så går det faktiskt ganska bra. Känner mig gladare och mer hoppfull än på länge!

Hur gör ni andra för att försöka hålla humöret upp i dessa väntans tider?
    Jag har ju misslyckats ganska rejält idag, men det kanske är för att jag fick ett paket med tygblöjor och en bärsele med posten idag. Jag försöker få bättre ordning här hemma, så att vi ska vara redo när samtalet väl kommer, men just nu känns det så tråkigt och tungt så jag vet inte vad. Om man bara hörde att det kom några barnbesked då och då skulle det nog kännas verkligare att det ska bli ett till barn.
    Bara förkylningen och astman blir bättre så jag orkar mer så ska jag också ta mig ut i skogen och plocka lite svamp.
  • Qermit

Det har inte kommit något bb sedan det som kom för snart 2 veckor sedan . Pratade med AC idag.

Jag har en riktigt jobbig tid just nu. Tappar snart lusten för allt. Det här är verkligen inte roligt längre.

• LindiweSA
    Qermit skrev 2011-09-21 22:36:20 följande:
    Det har inte kommit något bb sedan det som kom för snart 2 veckor sedan . Pratade med AC idag.

Jag har en riktigt jobbig tid just nu. Tappar snart lusten för allt. Det här är verkligen inte roligt längre.
    Hjärta 
    Det är hemskt att behöva vänta så här och att inte veta när man ska få åka. Sa AC någonting om hur länge de som väntat längst har väntat nu? Jag vet ju att de som väntat allra längst har väntat ca 17 månader, men jag undrar lite hur många det är som har väntat 16, 15, 14 ... månader. Nu är det snart ett år sedan AC satte igång de 20 paren som fick skicka under hösten 2010 för att det skulle komma så många bb under hösten. Så snart är det nog många som har väntat mer än ett år. Vi har "bara" väntat snart tio månader.
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-09-21 22:47:31 följande:
    Hjärta 
    Det är hemskt att behöva vänta så här och att inte veta när man ska få åka. Sa AC någonting om hur länge de som väntat längst har väntat nu? Jag vet ju att de som väntat allra längst har väntat ca 17 månader, men jag undrar lite hur många det är som har väntat 16, 15, 14 ... månader. Nu är det snart ett år sedan AC satte igång de 20 paren som fick skicka under hösten 2010 för att det skulle komma så många bb under hösten. Så snart är det nog många som har väntat mer än ett år. Vi har "bara" väntat snart tio månader.
    Nej, det sa de inte. De sa att den som väntat allra längst skickade i början av mars 2010. Sedan har jag för mig att det är någon från april och någon från maj och sen är vi några stycken från juni. Vi skickade våra precis i början av juni 2010 och det är 4 par som väntat längre än oss vet jag iaf. Jag har gett upp tanken på en jul med barn nu iallafall. 
  • gracel79
    Qermit skrev 2011-09-21 22:36:20 följande:

Hade tänkt ringa AC idag eller imorgon, men nu när du gjort det så väntar jag tills nästa vecka. Tack för att du delar med dig.

På tisdag har vi väntat 16 månader, jag tycker också det känns riktigt tungt just nu. Har flera gravida kompisar som nu närmar sig sina förlossningar, och en liten bäbis har redan tittat ut, Är glad för deras skull. Men det som känns jobbigt är att vi berättade att vi återigen väntar barn långt före de berättade om sina graviditeter, att alla liksom går om....

Tycker att vi borde få någon mer information. Antagligen har de ingen att ge.

Tänk en dag kommer vi ändå mötas av våra BB, å, vad jag längtar!
  • LindiweSA
    Qermit skrev 2011-09-22 06:35:10 följande:
    Nej, det sa de inte. De sa att den som väntat allra längst skickade i början av mars 2010. Sedan har jag för mig att det är någon från april och någon från maj och sen är vi några stycken från juni. Vi skickade våra precis i början av juni 2010 och det är 4 par som väntat längre än oss vet jag iaf. Jag har gett upp tanken på en jul med barn nu iallafall. 
    Nej, men ge inte upp det hoppet än, det är ju faktiskt två hela månader kvar när det kan komma bb, och en bit in i december brukar det ju också kunna komma bb.
  • LindiweSA
    gracel79 skrev 2011-09-22 08:03:56 följande:
    Hade tänkt ringa AC idag eller imorgon, men nu när du gjort det så väntar jag tills nästa vecka. Tack för att du delar med dig.

På tisdag har vi väntat 16 månader, jag tycker också det känns riktigt tungt just nu. Har flera gravida kompisar som nu närmar sig sina förlossningar, och en liten bäbis har redan tittat ut, Är glad för deras skull. Men det som känns jobbigt är att vi berättade att vi återigen väntar barn långt före de berättade om sina graviditeter, att alla liksom går om....

Tycker att vi borde få någon mer information. Antagligen har de ingen att ge.

Tänk en dag kommer vi ändå mötas av våra BB, å, vad jag längtar!
    Jag har också flera vänner som är gravida eller precis har fått barn, några av dessa hade inte ens tänkt tanken på barn/fler barn när jag berättade att vi väntade på vårt syskon. :( 
    Men, idag kanske är dagen när det helt plötsligt kommer en massa bb.
  • Nystart

Jag känner verkligen med er alla. det är så frustrerande att inget veta och särskilt när det står still. Jag tänker särskilt på de som väntat sedan mars 2010, samtidigt som vi skickade och vi har varit hemma i 7 månader! Men det som är bra med SA är att när AC väl ringer så händer alt på samma gång,inte som i många andra länder där man måste vänta ytterligare tid på RB. Så det finns alla möjligheter att ni är hemma till jul!!!! Och sen är inget mer sig likt, vare sig man väntar på första barnet eller syskon.

Tusen kramar 

Svar på tråden Sydafrika-tråd!