Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Väntar ivrigt (och oroligt) på att få höra vad AC säger.
Tyvärr inget nytt från Sydafrika enligt AC. Det har inte kommit några bb sedan 22 juli (inte 100 på datumet). Den familj som har väntat längst har väntat sedan mars.
Känns så tomt på något sätt.. hade hoppats på att det kommit bb som man inte hade läst om här på nätet, men icke. Känns naivt att tro att 18månader är en absolut längsta väntan mer. Surt!
Jag funderar på att ringa AC nästa vecka och ställa frågan om det är något stopp i SA eller vad det är som händer egentligen. Vill ni att jag frågar något mer så kan ni inboxa mig frågorna!
Har varit i kontakt med AC idag. Det är 40 handlingar på plats och de väntar med att skicka ner nya. Inget stopp men heller inga bb sedan i juli. Förhoppningsvis kommer det att komma flera bb på en gång nu inom den närmaste tiden. De har inte fått några prognoser för antal beräknade barn till Sverige under hösten så de utgår från att ABBAs tidigare utsaga att ungefär lika många barn som tidigare och som varit "normalt" för Sverige ska komma även i år.
Dvs, inte så mycket nytt att komma med...
Tack så mycket för informationen Qermit! Klart vi alla hoppas på att det kommer många bb snart, men jag skulle gärna se att AC ser till att prata med abba och få "riktig" information istället för att bara gissa... *bitter*
Snart har det ju gått så lång tid utan bb så det kommer inte hinna komma hem några i oktober häller. Tänker AC verkligen att det ska komma runt tjugo barn på två månader?? Låter inte riktigt rimligt...