Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Detta står på AC:s hemsida, krav på adoptivföräldrarna:
Om du är osäker på om du måste vara döpt och konfirmerad maila AC och fråga.
Supertack alla! Bra svar i andra trådar i samma ämne också, tack för de tipsen.
Vad är den här livsboken för något?
Jippi!! Var inne och kollade SA:s kölista och såg att det äntligen lossnat! Hade vi varit med med vårt nummer hade vi antagligen varit med dem som får samla papper eller som nummer ett på listan just nu :) Ååå, nu får allt vår utredare snabba på ;)
hur då lossnat? jag tycker kölistan är lika lång som den har varit LÄNGE!
Om vi stod i kön hade vi stått på plats 28. Skönt att ni har så bra könummer!
alltså, jag menade att det har ju inte hänt nåt på listan på länge.. nu såg jag att det var flera stycken som hade tagits bort... alltså som fått börja samla papper.. och då verkar det röra på sej igen... det var väl nån som skrev här att det varit stopp ett tag?
Hej på er! Jag har följt denna tråd ett tag nu utan att skriva, men kände nu att jag har lite information att dela med mig av. Enligt AC (idag) så har de "startat" två familjer från vänta listan som kommer skicka ner sina handlingar till SA snart. Dessutom kommer de att starta upp flera familjer som får göra i ordning sina handlingar nu innan sommaren men skicka ner dom till SA vartefter det kommer hem barn. Detta pga att de har mindre bemanning under sommaren som kan granska handlingar.
Det har kommit 13 bb i år och finns ca 45 handlingar i landet nu. AC satsar på att ha ca 40 handlingar i landet för jämnan.
Hoppas informationen var till glädje!
Vad roligt att det rör på sig och att nya ansökningar är på gång!
13 bb redan i år är ju verkligen bra hoppas det fortsätter i samma takt så lär det ju bli 40 barn i år!
Kollade på kölistan och vi har hoppat fram 3 steg i kön och ligger nu på plats "25", 5 par ligger efter oss.