Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Om det fortsätter att komma ungefär lika många barn från SA jämfört med tidigare år är det inte helt osannolikt att ni kan få skicka er ansökan i början av nästa år. Det är en gissning, förstås, men en ganska god gissning. Om det som sagt fortsätter att komma barn i samma omfattning ... Lycka till!
Låt oss hoppas på det
Nu blev jag lite sugen på att "joina" denna tråd också :) Blev också lite nervös när jag nu förstod att det står still i SA. Vi har nu "legat på" vår kommun ett bra tag om att få starta syskonutredning och den 7:e april får vi äntligen komma igång! Om vårt könummer hade varit med på SA:s kölista skulle vi nu isåfall ligga som nummer tre på listan. Vi gick med i AC i juli 2008, så då har vi alltså indirekt köat i snart tre år! Därför tycker jag det är lite missvisande att det står "knappt två år" som kötid i Sverige... Vi hade hoppats vår utredning skulle bli klar till sommaren men då kanske vi inte behöver ha så bråtom?? Eller tror ni det lossnat då?
Välkommen till tråden!
Tyvärr vet jag inget svar på din fråga...
Hej!
Har just sett lite ny info på adoptionscentrums mötesplats, från sydafrika gruppen. AC sydafrikaansvarig var ju i sydafrika förra veckan. Det står att bland annat att vi får vänja oss vid en ojämnare takt med barnbeskeden, så som jag förstod det så kommer barnbeskeden mer några stycken åt gången. Det står i alla fall att de tror att det ska komma lika många i år som de tänkt tidigare och att det har varit lugn på barnbeskedsfronten en liten perid nu.
kramar från en familj som nu väntat barnbesked i 10 månader.
ok. Tack för info! Hoppas ni får BB snart!