Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Det beror väl på vad AC menar med att de ska komma lika många barn som tidigare... Förra året kom det 28 (ca 10 färre än 2009) och den siffran kan man nog uppnå även i år.
Det där med spekulationer istf information är drygt, men nog något man får leva med. Ofta är det ju hos myndigheterna inte hos Abba eller andra adorganisationer flaskhalsen ligger och man är ju inte "du" med sin tjänsteman i alla länder. Jag är inte säker på att Abba kan ge så många fler svar.
När vi väntade förra hösten var det Abba som sa att nu (2010) under nov, dec kommer det att drösa in så många BB att vi knappt hinner med! Det blev sju -ganska normalt tempo. Vi fick dessutom BB 2,5 månader efter vi matchats hos Abba visade det sig, dvs det gick lite trögt hos myndigheterna...Vem vet, ni som väntar kanske redan är utsedda till föräldrar/föräldrar igen??
Håller tummarna för ketchupeffekt!!
Fick precis veta att det kommit ett bb från SA idag (eller om det var tidigare i veckan). Hoppas att det är någon här, stort grattis i så fall. Hoppas att detta betyder att det ska börja rulla på lite fortare igen. Känns som att jag behövde få lite positiva nyheter idag.
Åh, så härligt att höra! Nu kanske det blir den ketchupeffekt vi väntar på.
Hej! Jag ser att ni undrar och kan nog stilla er nyfikenhet lite ;) Det var VI som fick det omtumlande, ofattbara, underbara samtalet i fredags morse! Den lille SONEN, nu 10.5 månader, väntar på oss i Sydafrika!! Har kikat in här med jämna mellanrum, men trott att det skulle dröja länge än innan AC skulle ringa oss! Senast i torsdags sade vi att de nog tidigast skulle ringa i februari, typ, men OJ, så fel vi hade ;) Våra papper anlände till SA de allra första dagarna i december 2010, så vår väntan blev inte alls så lång som vi garderat oss för. Hoppas att ni som fortfarande väntar inte behöver vänta så länge till! Kram på er alla!