LindiweSA skrev 2011-09-29 21:25:14 följande:
Vad härligt, stort grattis! Det var visst en familj som fick bb i fredags, så då är det nog den familjen som är på väg ner till er. Har ni det bra? Har socialsekreterarna sagt något annat om vad som händer (eller inte händer?)
När vi var i domstolen och hade tagit kort och satt och väntade på att vi skulle få åka tillbaka till hotellet ropades jag tillbaka in till domaren igen. Gissa om jag hann tänka många katastroftankar innan jag kom in på hennes rum. Hon ville bara prata handarbete med mig och om var hon skulle kunna träffa svenskar som kan mycket om vävning under de två veckor som hon skulle besöka Sverige.
Vilken domstol var ni till?
Stort grattis igen!!!
Hej!
Vi har det bra och allt fungerar utmärkt! Vårt första boende var ett väldigt snabbt påkommet sådant och de var definitivt inte utrustade eller inarbetade för att ta emot adoptionsfamiljer, men Martie jobbar på det. Vi har gett lite tips och påpekat de brister vi kommit på. Hon och de andra (anställda och ABBA-representanter) gör verkligen allt för oss familjer här nere. Det är "många" finska och holländska familjer här just nu, så det går nog i vågor, precis som ni säger. De tre holländska familjer som var med oss i domstolen igår var två familjer som fick sitt andra barn (ett på 9 månader och en på 2 1/2, en flicka och en pojke) Det sista paret fick en flicka på 16 månader (om det inte var 14 månader) vilket var deras första. Vi har inte haft tid att tala med soc.sekreterarna riktigt ännu, eftersom vi inte bott i närheten, men jag kan ju försöka kolla läget lite senare.
Vi var i Joburgs domstol och domaren var helt underbar!
Nu har vi flygit ut till Durban och flyger sedan vidare till Pretoria i mitten av nästa vecka! Min mamma anslöt till oss i dag, så det gjorde det hela bara ännu mer underbart!
Tack och KRAM