• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • LindiweSA

Hittade precis makens kladdlappar från när han höll på att boka resan till SA för tre år sedan. Tänk att han har sparat dem så här länge, undrar om man skulle ta och göra en scrapbooksida med dem. Jag spar dem ett tag till!!!
    Så här står det:
    Ut 9 juli, hem 31 juli
    Kom ihåg:
    Bebisbiljett
    Baby basket

Ååååh vad jag längtar efter att få springa runt runt och fixa allt det där sista som måste göras innan man får åka.

• Qermit

Kram Ylva! Det suger fett nu... Om det inte kommer några bb den här veckan skulle de ändra väntetiden på hemsidan. Kan ju vara läge för det

• LindiweSA
    Qermit skrev 2011-09-22 18:04:14 följande:
    Kram Ylva! Det suger fett nu... Om det inte kommer några bb den här veckan skulle de ändra väntetiden på hemsidan. Kan ju vara läge för det
    Är det så illa alltså??? För det har ju nästan varje år som vi har följt Sydafrikaadoptionerna varit så att det varit några som fått vänta 18+ månader. :(
  • Nystart

Jag förstår så väl att det känns bittert, men det är ju fortfarande så att majoriteten får BB efter 6-18 månader, även om många ligger i det övre spannet. Och det är ju som Lindiwe SA skriver att det "alltid" har funnits de som väntat 18 mån+. Det finns ju även de som har väntat 3 månader eller tom 3 veckor, men det kan AC ju inte heller skriva ut eftersom även det skulle ge missvisande info. Men det är klart om trenden fortsätter borde AC förstås ändra, men det är nog lite tidigt än.

Jag håller mina tummar hårt för att både Qermit och Ylva  hinner före 18mån+. Håller tummarna för er andra också, men i turordning Flört  

• iVantansTider at Wordpress

Vi får inte ge upp nu! Jag tänker tro att många av oss kommer hinna hem innan jul! Vi väntar väll fortfarande på en ketchup effekt. Jag tänker tro att det kommer, och att det kommer snart. I morgon är det fredag, vem vet det kanske börjar då?

• Qermit

Ja, imorgon är det fredag...

Enligt AC har 18 mån varit den tid historiskt som par fått vänta som längst. Alltså inte längre än 18 mån. Så det låter ju konstigt om det funnits 18+-par innan.

Tack fina Ada!

• LindiweSA

Håller tummarna för att varken Ylva eller Qermit ska behöva påbörja sina nya utredningar.

• LindiweSA

Någon som hört något från AC idag? Hoppas att det har kommit bb som inte jag har hört talas om.

• Längtande SA

Jag vill säga hej på er och TACK för att det är så många som skriver på denna tråd, så vi kan hjälpas åt att underrätta varandra om det som händer och sker.... Jag har läst och läst här men inte skrivit något, men det tänkte jag att man kanske faktiskt ska göra... Vi har väntat på bb i snart 11 månader... Väntan börjar bli olidlig tycker jag, så jag förstår att ni som väntat nästan 18 månader måste  känna det ännu mer jobbigt... STOR KRAM till er alla. Hoppas det kommer massor barnbesked u nästa vecka...

Svar på tråden Sydafrika-tråd!