• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • LindiweSA
    Längtande SA skrev 2011-10-01 17:58:31 följande:
    Kan ingen skriva att vi är i alla fall ett par mindre som väntar???? :O)
    JÄTTEkram till alla
    Ja, visst längtar man efter lite positiva nyheter. Kram till alla som väntar och längtar.
  • hellokitty1

Hej, jag undrar vad som tar tid i Sydafrika, är det barnbesked eller resebesked? Verkar som alla väntar här inne.. 

• iVantansTider at Wordpress
    hellokitty1 skrev 2011-10-02 20:00:33 följande:
    Hej, jag undrar vad som tar tid i Sydafrika, är det barnbesked eller resebesked? Verkar som alla väntar här inne.. 
    Det är bb som, tar tid. När man får bb från Sydafrika så får man rb samtidigt. Det brukar vara ca 14-10dagar innan man ska vara på plats där nere... så när bb väl kommer går det undan!
  • LindiweSA

Vi har haft besök av en familj som var i SA samtidigt som oss i helgen och som nu har väntat ett år på bb från SA. Gissa om vi har pratat minnen och drömmar. De verkade vara mycket lugnare än mig över att det verkar ta längre tid den här gången med bb, och ändå fick de vänta 18 månader förra gången.
    En lite rolig sak som de berättade var att när de väntat ungefär 17 månader så bestämde de sig för att skicka ner en komplettering av livsboken eftersom det hade hänt så mycket under tiden som de väntat. De fick senare veta att när Heidi hade fått uppdateringen så hade hon fnissat lite och sagt till en kollega att "titta här, den här familjen vet inte att de är matchade redan och undrar säkert vad som är "fel" med deras papper, men nästa vecka kommer de att få ett fantastiskt samtal som totalt kommer att förändra deras liv!"

Jag hoppas att flera som väntat länge ska få ett fantastiskt samtal från AC den här veckan som kommer och att de som jobbar på centralmyndigheten ska få en väldans lust att granska papper och framför allt att skriva under dem så att det kan få komma 10-15 bb till i år i en väldig takt.

• Qermit

Ylva, nej vi har "bara" väntat 16 mån. Men när jag pratade med dem för ca 2 veckor sa de att de skulle ändra väntetiden till 19 om det inte kom bb den veckan. Men det gjorde det ju. Samtidigt var det ju till ett par som inte väntat så länge som 18 mån. Så jag tycker nog att de borde ändra på sidan. Stor kram till dig och alla andra! Jag är glad om jag överlever en dag i taget just nu. Mår riktigt dåligt av det här faktiskt

• Qermit

Nope, alldeles i början av juni 2010 gick vår ansökan iväg ner. Visst är det så att det känns som föräldraledigheten borde varit för många månader sen?! Och jag är så trött på att det är ok att alla biomammor lägger ner ambitionen och arbetstakten direkt på vårt jobb när magen börjar synas. För mig läggs det bara på massa arbetsuppgifter dock. Är orolig för hur länge till jag kommer att orka med det här. Jag brukar tänka på er som har flera veckor till i väntanhögen och hoppas så att ert samtal kommer NU!!!

• LindiweSA

Nu har det kommit en uppdatering på ACs sida med en prognos för 2011.
    30 barn istället för ca 38
    :(

• Namaste72
    LindiweSA skrev 2011-10-06 16:06:25 följande:
    Nu har det kommit en uppdatering på ACs sida med en prognos för 2011. 30 barn istället för ca 38 :(

{ Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Qermit
    Upp med hakan! I mitt nattsvarta tänk är ytterligare 8 barn till i år fantastiskt. Det finns alltså en chans att det blir en jul med barn . ÄNTLIGEN känner jag mig lite glad efter ACs uppdatering! Och imorgon är det fredag!
  • vem vet
    Var ser ni en sådan prognos? Är det på någon sida som man endast ser om man har sin ansökning i landet?
Svar på tråden Sydafrika-tråd!