• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Anzile

Ger upp snart. Nu har vi halkat ner från nr 1 till nr 4.... :(

• Hjärtat längtar
    Anzile skrev 2011-10-07 17:50:25 följande:
    Ger upp snart. Nu har vi halkat ner från nr 1 till nr 4.... :(
    Åh vad jobbigt! Ni som har så bra kötid! Jag tänkte på er när jag fick se Sydafrikas uppdatering om längre väntetid i Sverige och att de inte skickar några ansökningar för närvarande!Gråter
    Hoppas det ändrar sig snabbt så ni får skicka, eller att ni hittar en annan lösning!Glad

Ni har inte funderat på Taiwan CSS? FlörtNä förstår om ni vill ha ett afrikanskt syskon, och jag vet ju att ni känner extra för SA, för du hade väl varit volontär där? Skrattande
  • LindiweSA

Har ni sett att det blir en avgiftssänkning för oss som adopterar från SA efter den 1 oktober i år? Abba får inte längre ta en avgift för ge det där lilla extra i vården av barnen och de biologiska mammorna. Hoppas att de kan hitta andra lösningar så att barnen och biomammorna kan fortsätta få det där lilla extra. Det var en av de främsta anledningarna till att vi valde Sydafrika som adoptionsland.

Har inte hört något om bb, det måste ju betyda att det börjar ramla in bb nästa vecka. Det är ju inte så många veckor kvar nu innan jullovet.

• hjärtelängtan

Hej! Har meddelat vår soc.sekreterare här nere att det finns många svenska par som är redo att komma ner hit! De jobbar på det ;) Sedan säger ryktena att det är ett par som kommer till nästa helg?! Det skulle vara roligt om det stämmer, för då är vi tre svenska familjer på en och samma gång! Just nu är vi minoritet, för Holländarna är tre familjer, men de åker hem på onsdag. Hoppas era telefoner ringer snart! Kram

• Längtande SA

Åh, då kanske det kom ett bb i veckan i alla fall! Tack såå mycket för dina uppdateringar hjärtelängtan! Jag håller extra tumme för att det är så och ännu en extra tumme att det kom till den familj som väntat sedan mars 2010! 11 månader och en vecka som vi väntat nu känns otroligt långt det också.... Hoppas det rullar på nu!! Stor kram 

• Nystart

Vi åkte med mindre än två veckors varsel, (och det vet jag minst två familjer tillsom gjort) så det KAN ha kommit ett BB till.

Jag lider med er alla långväntare. Det är klart att man inte tror att man ska vara den som får vänta längst, även om man VET att det kan vara så. Jag försökte ställa in mig på att vi kunde få vänta så länge ( det var ju barn 2 och vi har fått en del väntan i processen med barn 1 och framförallt i mellantiden förlängd), men någonstans hoppades man ju hela  innerst inne att vi var de som skulle tillhöra de där undantaget som fick vänta 3 månader (som det faktiskt finns något exempel på  även i "modern" tid ).

Men nu finns du ju iallafall indikationer på att det ska komma några BB!!  Och det kan komma BB på måndagar med.  Det ha oxå hänt i år!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!