Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Vi fick The BB på en måndag klockan 16.00 Jag tror starkt på en fantastiskt måndag imorgon. Är säker på att några här i tråden äntligen får samtalet som förändrar livet!!!
Tack hjärtelängtan för uppdateringen. Idag blir det svårt att plugga känner jag, hoppet väcktes lite både av uppdateringen på ACs sida och av det du skrev.
Vi har också packat undan sånt som vi inte använder, som gåvor t ex och småbarnsprylar. Jag har också lagt undan solskyddskläder och några sommarklänningar, shorts åt N så får vi hoppas att hon kommer att behöva dem snart.
Håller tummarna för flera bb idag.
Vi fick bb i januari 2011.
Tips inför resan : fundera hur ni ska spara era kvitto på det ni handlar i SA samt hur ni packar på vägen hem...pengarna vi fick tillbaka betaldade barnvagnen :)
Hihi Qermit... jag undrar samma sak! Har ingen koll på detta alls! Hur går hela grejen till????
Spara era kvitton och packa era saker som ni köpt i en väska. Sen säger ni till Martie att ni har handlat och vill hinna till taxfree kontoret innan ni åker. Hon följer med er dit, det är ett skrivbord på flygplatsen. Har ni otur får ni packa upp alla sakerna och visa att ni har dem med er (och att de är oanvända???). Ni får då tillbaka det ni betalat på skatt och så kan ni använda de pengarna till att shoppa inne på flygplatsen. Vi köpte några riktigt bra dvdér på flygplatsen och för tre år sedan hade de också jättesöta barnkläder och skor som vi köpte alldeles för lite av.
Åh, tack LindiweSA! Nu känns det mycket enklare . Och det känns också skönt att inte vara ensam med sina funderingar Längtande SA . Jag menar, snart är vi ju därnere och shoppar...
Jag drömmer om att få köpa alla julklappar på Menlyns köpcentrum i år.