Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hjälp vad den här veckan går segt. Visst är det väl så att de sista tre bb har kommit på fredagar? Ska man alltså behöva vänta ända tills på fredag för att få höra lite glada nyheter från någon som väntar på bb från SA?
Ylva har AC kontaktat dig ang om att ni har passerat 18 mån? Tycker man ju skulle kunna vara på sin plats.
Abba vet naturligtvis något . DE lär ju veta om de matchat er eller inte, men kan väl inte uttala sig om det förrän myndigheterna har sagt sitt. Och om det är hos myndigheterna proppen sitter gissar jag att inte ens Abba kan få något svar. Jag får inte känslan av att man i SA pressar myndigheterna med gott resultat. Men jag kan inte tänka mig att Abba inte skulle kunna matcha er (Ylva, Qermit m fl) - varför skulle de inte?? Och skulle de i så fall ta 1,5 år att komma på? Måste vara hos myndigheterna det strular. Håller tummarna, ber en bön! Kram
Bra att de har hört av sig i alla fall. Sedan kan man kanske förstå att de inte kan säga ngt. Mycket kan ju hända på vägen...
Ylva, jag tolkar det definitivt så som Ada gör. Ni är matchade men hänger hos någon domstol. Ni får bb på fredag ! (iallafall om jag får bestämma...) Jag gjorde en liten upptäckt idag. Om det ska hinna komma 6 bb till i år så måste minst ett/vecka komma! Och med facit i hand har det kommit ett varje fredag sedan AC gick ut med prognosen.
Lycka till alla som väntar, hoppas det kommer en massa bb i en stor drös nu på fredag!! :)
Tack för svar tidigare, jag skulle vilja fråga en sak till om Sydafrika och hoppas nån kan svara. Är det "bättre" (alltså kanske bättre omvårdnad, fler barnskötare osv) barnhem i Sydafrika än i de andra afrikanska länderna man kan adoptera ifrån? Tycker jag har läst mig till att Abba är rätt seriösa och verkar ta bra hand om barnen? Är det en av anledningarna som ni väljer att adoptera från Sydafrika? Tack på förhand, vilket bra ställe det här är att lära sig saker på!
Intensifierar tumhållningen idag.
Min man är på tjänsteresa och i natt vaknade dottern och grät efter pappa, precis innan hon somnade om sa hon: "jag tycker inte om att pappa är borta, och dom ringer ju aldrig, mamma, tänk om de aldrig ringer och säger att vi har fått en lillebror!" och så snyftade hon till och somnade om. Det är svårt att vänta småsyskon när man är fyra år. Hon förstår så mycket, men ändå är tidsperspektivet svårt att förstå och ännu svårare blir det ju när vi inte har en aning om vi får åka snart eller om 6-7 månader.
Ja, eller ett par, tre BB på en och samma dag så att ni får sällskap med varandra där nere funkar väl också?
Hello Kitty:
Jag kan inte svara på om barnen från SA har haft det bättre än i andra afrikanska länder, eftersom jag inte kan så mkt om de andra länderna. Däremot kan jag säga att jag uppfattar Abba som inte bara rätt så seriösa utan mycket seriösa och med hjärta också. En organisation kan ju vara bra på olika sätt, men Abba är både professionella och varma. Sedan förra året (?) förmedlar Abba barn från fler barnhem än tidigare och standarden kan variera mycket. Vår son kommer från ett mycket fattigt område, och barnhemmet hade inte så hög stadard. Jag tror ändå att han var mycket väl omhändertagen för allt (snarare väldigt lite) sitter i det materiella. Han var en otroligt glad, välutvecklad och framåt kille så han måste ha haft det bra ändå. I SA får man dessutom hjälp av en liten resebyrå m fantastisk och flexibel peronal så man känner sig trygg under vistelsen.
Tack för infon! Jag trodde Abba var ett enda barnhem. Fint att höra att de är seriösa med hjärta!