• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • LindiweSA

Qermit, ni gjorde en väldigt fin insats. Ser fram emot följande program och så hoppas jag att de får göra en liten uppföljning snart (och kanske till och med följa med er till SA om några veckor?!!!). 
    Vi har också en sån där liten Peppadocka som ni har på spjälsängen, vår satt precis likadant på dotterns säng ända tills vi fick bb då vi packade ner den. Jag har försökt att få sätta dit den åt "lillebror" också, men det går inte dottern med på. Det är ju hennes, (och det hjälper inte att vi har två stycken, då är båda hennes...).
    Var hade du hört det där om 9 månader och kvinnor? Det stämmer verkligen på mig också, med båda gångerna! Tänker på dig YlvaL som har fått gå över tiden med mer än 9 månader. Rynkar på näsan Men idag vänder det nog, jag tror att det är ett bra tecken att du sovit gott första tordagsnatten på länge.

Håller tummarna för att det ska börja ringa runt om i Sverige idag. Birgitta sa att hon hade ingenting emot att jobba över ikväll bara det innebär att hon får ringa runt med flera bb idag.

Håller tummarna lite extra för er som har väntat så länge (och en för oss själva också, även om vi bara väntat 11 månader).

• Qermit
    LindiweSA skrev 2011-10-28 09:33:32 följande:
    Qermit, ni gjorde en väldigt fin insats. Ser fram emot följande program och så hoppas jag att de får göra en liten uppföljning snart (och kanske till och med följa med er till SA om några veckor?!!!). 
    Vi har också en sån där liten Peppadocka som ni har på spjälsängen, vår satt precis likadant på dotterns säng ända tills vi fick bb då vi packade ner den. Jag har försökt att få sätta dit den åt "lillebror" också, men det går inte dottern med på. Det är ju hennes, (och det hjälper inte att vi har två stycken, då är båda hennes...).
    Var hade du hört det där om 9 månader och kvinnor? Det stämmer verkligen på mig också, med båda gångerna! Tänker på dig YlvaL som har fått gå över tiden med mer än 9 månader. Rynkar på näsan Men idag vänder det nog, jag tror att det är ett bra tecken att du sovit gott första tordagsnatten på länge.

Håller tummarna för att det ska börja ringa runt om i Sverige idag. Birgitta sa att hon hade ingenting emot att jobba över ikväll bara det innebär att hon får ringa runt med flera bb idag.

Håller tummarna lite extra för er som har väntat så länge (och en för oss själva också, även om vi bara väntat 11 månader).
    Tack! Det där ang 9-månadersgränsen har en nära väninna berättat som gick hos en psykolog inriktad på adoptionsföräldrar. Det stämmer verkligen och jag ville på något sätt lyfta fram det så att folk som inte adopterar kanske fattar vilken mental press det är att gå över tiden med månader eller t om år... Jag blir lite trött på bio-mammor som gnäller över några dagar över tiden även om jag förstår att det fysiskt är väldigt jobbigt. Så´n är jag, lite bitter ibland .
  • Qermit

Glömde ju skriva att det var fantastiskt sagt av Birigitta! Hon får GÄRNA ringa oss när hon vill under det närmaste dygnet. Men som jag sagt tidigare hoppas jag mest på att ni Ylva ska få ert efterlängtade barn idag. Det är verlkligen på tiden nu!

Kram på er alla, nu måste jag jobba lite igen.

• gracel79

Nej, vad tråkigt....men kan det inte komma senare idag?

Såg att Danmark fick 2 BB i onsdags, nu är det bara 3 familjer som har väntat sedan 2010 i Danmark. En från april, en från juni och en från oktober. Förut fanns 2 familjer som hade väntat från mars.Då är det nog Sveriges tur att få flera BB nästa vecka:)

• Längtande SA

Det blev inte de roliga nyheter jag hade hoppats få läsa! Fortsätter hålla alla tummar och tår inför nästa vecka! STOR STYRKEKRAM

• Kwela

Ylva sa AC hur de visste att det inte skulle komma några BB? Hade Abba ringt och sagt det? Nu ältar vi lite. Kan det vara så att AC ligger på Abba? Hoppas hoppas!!! Framför allt får vi hoppas att alla barn som är färdiga för adoption får komma hem innan jul.

• Qermit
    Kwela skrev 2011-10-28 21:26:40 följande:
    Ylva sa AC hur de visste att det inte skulle komma några BB? Hade Abba ringt och sagt det? Nu ältar vi lite. Kan det vara så att AC ligger på Abba? Hoppas hoppas!!! Framför allt får vi hoppas att alla barn som är färdiga för adoption får komma hem innan jul.
  • LindiweSA

Känner att jag har laddat energi under helgen. Började med att vara nere i fredags när det inte kom några bb alls. Men nu, så här på söndagseftermiddagen börjar jag känna mig hoppfull inför nästa vecka så nu håller jag tummarna för att det ska komma två-tre bb under veckan som kommer och framför allt att det här är sista helgen som ni som väntat längst ska behöva lida. Hjärta

• gracel79
    LindiweSA skrev 2011-10-30 12:47:07 följande:
    Känner att jag har laddat energi under helgen. Började med att vara nere i fredags när det inte kom några bb alls. Men nu, så här på söndagseftermiddagen börjar jag känna mig hoppfull inför nästa vecka så nu håller jag tummarna för att det ska komma två-tre bb under veckan som kommer och framför allt att det här är sista helgen som ni som väntat längst ska behöva lida. Hjärta

Ja, vi hoppas på flera BB nästa vecka, borde komma något, annars vet jag inte om jag längre tror på 6 barn till i år.

Här pågår flätning, alltid bra att ha nya flätor fixade på storasyster om vi skulle få åkaGlad

Svar på tråden Sydafrika-tråd!