• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Längtande SA

Fredag igen! Idag håller jag tummar och tår och allt annat som går att hålla extra mycket för er som väntat längst.... Vi passerar 1 år av väntan idag... För ett år sedan var jag så glad och säker på att så här dags i år skulle vi vara 3 i vår familj... men en sak har man lärt sig i denna kamp för att få barn att det aldrig blir riktigt som man tänkt sig... men men vad blir det egentligen... Vi väntar ju nu på det mest fantastiska i hela livet :O)
    Kram på er!

• Qermit

Så sant Längtande SA. Den som väntar på något gott ... Ja, idag är det fredag och det bara MÅSTE komma bb idag! Annars förstår jag inte hur de barn som skulle komma enligt prognosen kommer hinna hem innan de stänger för semestrarna. Vi firade 17 månader igår ...

• Zabka

Qermit: Jag håller tummarna superhårt idag!!! Idag måste de verkligen ringa er! Solig

• LindiweSA

Håller också mina tummar idag! Stor styrkekram till er som väntat längst. Och ett tips, när Birgitta ringer, sätt er ner och försök att andas lugnt för annars kommer ni inte att minnas så mycket av ert samtal och tro mig, det här samtalet vill ni minnasl.

• Qermit
    Zabka skrev 2011-11-04 08:29:09 följande:
    Qermit: Jag håller tummarna superhårt idag!!! Idag måste de verkligen ringa er! Solig
    Telefonen är på laddning ... Men jag har gett upp hoppet nu. Tror faktiskt att de aldrig kommer att ringa. Japp, fru Bitter är här på besök. IGEN.
  • LindiweSA
    Qermit skrev 2011-11-04 09:12:53 följande:
    Telefonen är på laddning ... Men jag har gett upp hoppet nu. Tror faktiskt att de aldrig kommer att ringa. Japp, fru Bitter är här på besök. IGEN.
    Så tänkte jag den fredagen som de ringde till oss och när de ringde kände jag inte igen numret utan trodde att det var SATS igen för de hade ringt och frågat mig om jag ville förnya mitt medlemskap flera gånger den veckan och jag var ganska sur på dem. Stackars Fadila på AC, jag svarade så bryskt jag kunde och hon stammade fram att det var Fadila på AC, ringde hon olämpligt???
    Tror att det här är Ylvas och Qermits vecka! :)
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-11-04 09:22:37 följande:
    Så tänkte jag den fredagen som de ringde till oss och när de ringde kände jag inte igen numret utan trodde att det var SATS igen för de hade ringt och frågat mig om jag ville förnya mitt medlemskap flera gånger den veckan och jag var ganska sur på dem. Stackars Fadila på AC, jag svarade så bryskt jag kunde och hon stammade fram att det var Fadila på AC, ringde hon olämpligt???
    Tror att det här är Ylvas och Qermits vecka! :)
    Hahaha! Hon på AC måste blivit alldeles ställd. Ja, visst är det vår och Ylvas vecka! Det håller jag verkligen med om (även om jag ju hoppas på bb för oss alla förstås...).
  • Qermit

Har förresten just hittat ett jättespännande jobb som jag funderar på att söka (bara för att utmana ödet lite, för tänk om jag får det...). På tal om ingenting alltså.

• Namaste72

Håller tummarna för fina barnbesked idag!

{ Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Längtande SA

Har mailat Birgitta.... Tänkte att det var min tur att kolla upp läget... Väntar med spänning på svar! Kram

Svar på tråden Sydafrika-tråd!