• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Lillan73

Lindiwe SA samma här känner mig också hoppfull inför nästa vecka! Det kommer nog mer än ett bb, tror jag! Håller tummar och tår inför nästa vecka! Glad

• LindiweSA

gracel79 jag borde också fläta hår, men dottern gillar inte långa flätor så jag tror jag spar det någon vecka till, så kanske det kan va fint till första advent om inte annat. Vi har kört med twists ganska mycket i år, tidigare år var det mest cornrows, men jag tycker att de blir fula så fort i dotterns mjuka afro.

Lillan73, N saknar A, vi har tittat på kort och hon undrar varför vi inte träffats i år.

• Qermit
    gracel79 skrev 2011-10-30 13:25:09 följande:
    Ja, vi hoppas på flera BB nästa vecka, borde komma något, annars vet jag inte om jag längre tror på 6 barn till i år.

Här pågår flätning, alltid bra att ha nya flätor fixade på storasyster om vi skulle få åkaGlad
    Jag har funderat mycket kring det där med 6 barn till. Visst borde det vara så att det måste komma iaf ett par barn snart om man ska hinna vara därnere i 4 veckor (för det är väl ff inte ändrat?) innan de stänger för sommarsemestrarna? Så låt oss hoppas på ett par bb i nästa vecka, annars tappar jag hoppet totalt. Igen.
  • Kwela

Tack för svar Ylva! Visste inte att Abba mailade på morgonen redan till AC. Hoppas att ert BB kommer imorgon så att ni kan ta ett steg närmare att få erat älskade och efterlängtade barn. Jag lider med dig....

• Emeli
    Kwela skrev 2011-10-30 18:54:08 följande:
    Tack för svar Ylva! Visste inte att Abba mailade på morgonen redan till AC. Hoppas att ert BB kommer imorgon så att ni kan ta ett steg närmare att få erat älskade och efterlängtade barn. Jag lider med dig....
    Jag följer också denna tråd trots att jag har adopterat klart för länge sedan och till råga på allt från en helt annan del av världen. Det spelar ingen roll. Jag minns hur det kändes att vänta, varenda dag, inte kunna planera sitt liv, rycka till varje gång telefonen ringde osv. Jag vill bara säga att jag tänker på er och håller tummarna.

Såvitt jag vet är det bara en timmes tidsskillnad mellan SA och Sverige. Domstolarna jobbar sannolikt inte på helgerna. Om de meddelar bb på måndagarna bör det vara tidigast vid lunch, eller hur?

Jag tänker på att AC har kalkylerat med ytterligare 6 anlända barn innan årsskiftet. Hur tror de sig veta det? De måste ha fått indikationer från en säker källa innan de säger en sån sak. AC brukar nämligen tiga som muren om de inte är relativt säkra på sin sak. Detta påstående måste innebära att det åtminstone finns sex matchade barn till svenska par nere i SA. Dessa barn kommer sannolikt att komma, men ingen kan säkert säga när.

Kram på er alla
  • Qermit
    Emeli skrev 2011-10-30 19:32:36 följande:
    Jag följer också denna tråd trots att jag har adopterat klart för länge sedan och till råga på allt från en helt annan del av världen. Det spelar ingen roll. Jag minns hur det kändes att vänta, varenda dag, inte kunna planera sitt liv, rycka till varje gång telefonen ringde osv. Jag vill bara säga att jag tänker på er och håller tummarna.

Såvitt jag vet är det bara en timmes tidsskillnad mellan SA och Sverige. Domstolarna jobbar sannolikt inte på helgerna. Om de meddelar bb på måndagarna bör det vara tidigast vid lunch, eller hur?

Jag tänker på att AC har kalkylerat med ytterligare 6 anlända barn innan årsskiftet. Hur tror de sig veta det? De måste ha fått indikationer från en säker källa innan de säger en sån sak. AC brukar nämligen tiga som muren om de inte är relativt säkra på sin sak. Detta påstående måste innebära att det åtminstone finns sex matchade barn till svenska par nere i SA. Dessa barn kommer sannolikt att komma, men ingen kan säkert säga när.

Kram på er alla
    Tack för hoppingivande spekulationer! Jag funderar på om de bb som kommer på måndagarna blivit klara på fredagarna men att de (ABBA) inte hunnit/valt att meddela dem på fredagen. Alternativt att de gjort det men att AC inte hunnit göra iordning alla papper för att kunna ringa ut dem på fredagen.
  • Emeli
    Qermit skrev 2011-10-30 19:42:08 följande:
    Tack för hoppingivande spekulationer! Jag funderar på om de bb som kommer på måndagarna blivit klara på fredagarna men att de (ABBA) inte hunnit/valt att meddela dem på fredagen. Alternativt att de gjort det men att AC inte hunnit göra iordning alla papper för att kunna ringa ut dem på fredagen.
    Så kan det så klart vara. Men jag tror inte det. AC har alltid prioriterat att ringa ut bb och rb. De uppgifterna har alltid gått före allt annat.

Vi fick våra bb utringda på kvällen. Vi adopterade från sydamerika och när bb kom därifrån var det redan kväll här hemma. AC hade bevakning på detta och meddelade oss direkt. Initialt fick vi inte veta mycket mer än kön, namn och ålder. Det räckte. Jag var i alla fall inte kapabel att ta in mer just då. Senare kom mer info på posten, och via telefon.

Nu håller vi tummarna att dessa 6 småttingar blir klara i domstolen under veckan som kommer och äntligen får träffa sina mammor och pappor.
  • gracel79

Hej!

Upptäckte just att det kommer att handla om SA på kanal 1 kl 22:00 ikvällGlad

• Qermit
    gracel79 skrev 2011-10-31 16:07:56 följande:
    Hej!

Upptäckte just att det kommer att handla om SA på kanal 1 kl 22:00 ikvällGlad

Tack för tipset!
  • Pippi Långstrump

Hej!
    Håller tummarna för att ni som väntar snarast får ert efterlängtade BB!
    Medan ni väntar kan det vara värt att kontrollera så FK har rätt SGI!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!