• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • LindiweSA

Hej,
    Birgitta sa att hon ska försöka lägga ut en uppdatering om adoptionsläget snart. Lite kort kan jag berätta att det inte kom något bb förra veckan och att de tre sista bb kom på fredagar (det visste vi väl redan?). En familj kom hem i helgen, (välkomna hem, grattis och hoppas att resan gick bra!) Tre familjer är i SA eller på väg till SA just nu. 15 familjer har väntat ett år eller mer nu och det är 38 ansökningar på plats i SA just nu, 2 ansökningar är på väg ner men sen kommer de inte att starta upp några nya på ett tag, inte förrän det kommit 5 bb eller mer.
    Tror det var allt, håller tummarna för att Birgitta ska få ringa två, tre stycken minst den här veckan.

• hjärtelängtan

Tack så mycket! Resan gick otroligt bra och allt är så underbart! Vi är otroligt bortskämda med en skatt som har anknytit, sover så att han måste väckas, äter allt och med god aptit, glad och sprallig... Vi är sååå glada!!

• LindiweSA
    hjärtelängtan skrev 2011-10-25 15:25:16 följande:
    Tack så mycket! Resan gick otroligt bra och allt är så underbart! Vi är otroligt bortskämda med en skatt som har anknytit, sover så att han måste väckas, äter allt och med god aptit, glad och sprallig... Vi är sååå glada!!
    Vad härligt det låter. Stort grattis igen!
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-10-25 15:09:24 följande:
    Hej,
    Birgitta sa att hon ska försöka lägga ut en uppdatering om adoptionsläget snart. Lite kort kan jag berätta att det inte kom något bb förra veckan och att de tre sista bb kom på fredagar (det visste vi väl redan?). En familj kom hem i helgen, (välkomna hem, grattis och hoppas att resan gick bra!) Tre familjer är i SA eller på väg till SA just nu. 15 familjer har väntat ett år eller mer nu och det är 38 ansökningar på plats i SA just nu, 2 ansökningar är på väg ner men sen kommer de inte att starta upp några nya på ett tag, inte förrän det kommit 5 bb eller mer.
    Tror det var allt, håller tummarna för att Birgitta ska få ringa två, tre stycken minst den här veckan.
    Tack för infon! Det är guld värt att få höra lite.
  • Nystart

Vad härligt det låter, Hjärtelängtan! Man längtar tillbaka lite... Bli inte oroliga om han börjar visa mer humör när ni kommit hem - det är också ett tecken på anknytningSkrattande Att han är så trygg att han vågar vara arg (och vara petig med maten)

Kram  

• hjärtelängtan

Haha!
    Ingen fara med det! Humöret har han haft med sig från början och "säger" verkligen ifrån när det är något han tycker är/går fel! Ajaj och nejnej lärde han sig fort men har en väldigt utvecklad selektiv hörsel, den lilla busen!
    Självklart kan hans tycken och rutiner ändras, men som han är nu, är han verkligen bara ett år i allt, inte adopterad (hoppas du förstår vad jag menar) Han är ju adopterad, men vi ser inte hans beteende som något typiskt för "våra" barn, utan för ett barn som gör precis som det skall!
    Vi ser fram emot allt som händer framöver! Trots och förändringar i rutiner.
    Allt löser sig!

• LindiweSA

Nu har AC ändrat den förväntade väntetiden i SA till "Cirka ½ år till drygt 1½ år".
    Undrar om en uppdaterad information om adoptionsläget är på gång också.

• gracel79
    LindiweSA skrev 2011-10-26 12:41:41 följande:
    Nu har AC ändrat den förväntade väntetiden i SA till "Cirka ½ år till drygt 1½ år".
    Undrar om en uppdaterad information om adoptionsläget är på gång också.

Tack för info. Ja, vi får vara glada att det inte står upp till 2 år. Imorgon passerar vi 17 månaders väntan.
     Ser fram emot att titta på drömmen om ett barn imorgon!
  • Längtande SA
    Qermit skrev 2011-10-26 14:03:04 följande:
    På fredag är det er tur. Det bara måste vara det! Och jag, som alltid försöker vara positiv, tolkar ACs uppdatering med att det inte blir så mycket längre väntan än just drygt 18 månader. Alltså inte 20 för er . Jag tror att de vet om att ni är matchade annars hade de förlängt väntetiden ännu mer när de ändå uppdaterade.

Kram!
    gracel79 skrev 2011-10-26 13:14:01 följande:
    Tack för info. Ja, vi får vara glada att det inte står upp till 2 år. Imorgon passerar vi 17 månaders väntan.
     Ser fram emot att titta på drömmen om ett barn imorgon!
    Jag håller tummarna för att våra bb kommer nästa vecka! Tänk så trevligt vi kunde ha i SA halva tråden . Ser också fram emot Drömmen om ett barn, av flera olika anledningar .

Ja!!!! Vi ses alla i SA innan jul tycker jag!  Alla i tråden samtidigt! Håller alla tummar för att få läsa roliga saker här i tråden på fredag när jag kommer hem från tjänsteresan! Det måste bara vara dags för er som väntat såååå länge! Vi "firar" 1 år av väntan nästa vecka... Jag ska titta på drömmen om ett barn DIREKT när jag kommer hem på fredag!!!

KRAM PÅ ER ALLA

Svar på tråden Sydafrika-tråd!