Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Äntligen är helgen över så att tummarna åter igen kan hållas!!! Kom nu då lill kusinen
Jag vill skicka all styrka till alla som väntat allra längst (och till alla oss andra oxå naturligtvis). Vi har "bara" väntat snart 12 månader och det gör ont i mig när jag tänker på att de suttit med våra papper och album och sagt "nej, de där blir inte bra". Jag skulle så gärna veta hur de tänker, vad går de på, vad tycker de är bra och dåligt. Är det vissa yrken som de tycker är bättre än andra, ska man bo i stan eller inte osv? Jag känner redan nu att de har hittat något hos oss som de inte tycker är bra, så jag förstår att ni som väntat i 16-19 månader verkligen undrar vad som är fel! Just nu tror jag allt i vår utredning är fel, att vi har fel jobb, bor på landet, är för jämställda, har skrivit något olämpligt som vi tycker är bra med de i SA inte alls tycker är bra...
Vi alla här som väntar längtar så efter att få ett barn. Jag hoppas verkligen de förstår i SA hur mycket kärlek som bara bubblar i oss, som vi vill ge till våra små....
KRAM
Men hörrni - inte är det fel på er som inte blivit matchade än!
Visst är det så att ni som väntat längst också har syskonmedgivande och att ni själva var inne på att det kunde påverka?
Och det är ju inte så att ni som inte fått bb än inte anses duga utan att man i och med Sydafrikas speciella matchning anser att det är ett annat barn som ska bli just ert. (visst tänker man att Gud är med och styr?)
Vad det än är och hur man än tror så är jag övertygad om att ni kommer att få just ert barn i famnen och även om man inte glömmer den JOBBIGA väntan som var innan så kommer det bara att kännas så rätt!
Kramar till alla väntande - förstår att det måste vara oerhört tufft att inte veta alls när det där största ska ske - att behöva leva sitt liv på spänn på det sättet.
Hoppas hoppas att de ringer idag till flera av er!
Menar inte på något sätt att förminska det jobbiga ni går igenom nu - det är klart att det inte hjälper nu att det kommer att kännas bra sen.
kram igen
Den 15 juli 2010 skrev Charlotta Cop ett blogginlägg på ACs sida om hur ett matchningsmöte går till. Läs det om ni inte gjort det redan. De sitter inte och letar fel i era livsböcker och utredningar, men de letar efter rätt föräldrar till det barn som ska matchas. Det kan vara att barnet är socialt och att det bör finnas barn tidigare i familjen, eller som med oss att vår dotter behövde få vara ensambarn eftersom hon ansågs vara så jobbig och krävande. (De såg henner ur barnhemmets perspektiv och hon var inte direkt nöjd med att vara ett barn i mängden, hon ville ha en mamma och pappa som hon fick vara nära hela tiden.) När vi blev matchade med henne så bestämde de sig först för att det skulle vara en svensk familj som fick henne, och sedan gick de igenom alla profiler och då var det bara vi och en familj till som uppfyllde alla krav som dotterns socialarbetare och barnhemsföreståndaren ställt upp och sedan upplevde alla att det var vi som skulle få henne. När jag fick se hennes kort så visste jag på en gång att det var rätt, det var det barnet jag sett i mina drömmar.
Jag förstår att det känns jobbigt att höra om att familjer som väntat kortare än ni får bb, men ni vet ju inte varför just den familjen fick det här barnet. Jag kände likadant när vi väntade vår dotter, nu är jag tacksam att vi inte fick något av de andra barnen, de som kom innan vi fick vårt bb. De barnen är jättefina och de passar perfekt in i sina familjer, men hos oss hade det inte blivit lika bra och om vår dotter hamnat i någon av de andra familjerna hade det inte heller blivit så lyckat. Abba är väldigt bra på matchningarna och jag tycker att det är värt den extra väntan som det kan bli att veta att de verkligen gör allt för att barnen ska få rätt föräldrar.
Sen är det väl så att Pretoria domstolen inte är igång än heller, vilket innebär att flera av oss som väntar kan ha varit matchade i flera månader redan, men att våra papper väntar på att domaren ska göra sitt jobb.
Jag är tacksam över att det kommit ett bb per vecka de senaste veckorna. Inget skrämmer mig mer än det som hände i somras när det inte kom några bb alls. Så försök att se det positiva, snart ringer det i DIN telefon.
Nu har Lindiwe SA skrivit ett sådant bra inlägg om matchning så det är bara att läsa här ovan! När Abba i slutet av vistelsen berättade varför i just fått vår son och hur de tänkt - det var då jag grät som mest. Det finns en tanke bakom.
Men jag vill bara understryka att det är INGET FEL på er eller era ansökningar. Inte bara syskonmedgivande utan även lågt medgivande 0-12 kan ju vara en orsak att det drar ut på tiden. (Syskon är väl ganska ovanligt fr SA, eller?) Om Abba ansett att ni inte passar alls hade de redan meddelat det. Och ni kommer få underbara barn som passar just er!
Att det inte finns ngn turordning känns ju surt när man drar "väntelängstkortet". Jag vet inte hur mkt ni vet (jag vet INGET) om de barn /familjer som matchats före er, men det kan ju var äldre barn, barn med SN, eller barn som behöver syskon, prematura (som nästan alltid är över 12 mån när de matchas) eller vad som helst
Till HelloKitty. AC uppger 132 000 (avgft) + 64000 (egna kostnader) och det stämde ganska bra för oss. Man ska berätta MASSOR om sig själv, sitt liv och sin tro i en ganska omfattande livsbok med många bilder...(Taiwan har en liknande livsbok). Det vanliga nuförtden är att man är där i tre veckor..