Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Det är otroligt varmt här nere. Dagarna spenderas helst i skugga och viss tid inomhus för att stå ut! Boendet i sig är bra, men sportbaren för ett himla oliv!! Extra mycket nu under Rugbyvärldscupen och om man jämför med Sverige så finns det nog ingen gräns på hur högt de får spela, tyvärr! Lite lugnare på veckan, men helgnätterna är gräsliga! Som tur är störs inte vår lilla skatt som det verkar, mrn vi andra. Åker på safari på söndag, så då får vi sova i tystnad en natt!
Tack för tipset Gracel! Vi gjorde samma tripp precis när vi kommit ned och turen i den öppna bilen var kall som du säger. Anledningen till att vi gör den igen, är att min mamma är här med oss nu och hon och vi åker gärna till Pilanesberg för första gången gällande henne och igen för oss. Den lilla skatten har en förkärlek till fåglar (mamman HATAR fåglar ;) så han blir nog nöjd bara det flyger en sådan i luften. Han har gillat både flyg och bilåkning, så vi tror att det kommer gå jättebra! De är ju vana här nere och lägger upp det så bra efter barnen. Värmen är härlig! Hemma blir det ju höst- och vinterkläder för en lång tid framåt ;)
Storebror sa på dagis veckan att han ville åka till Arika och hämta en till lillebror. Vi kom ju hem med lillebror i år så där är jag inte mentalt ännu... MEN! Vad jag längtar tillbaka till just safarin. Ha det så mysigt - igen!
Låter underbart hjärtelängtan! Passa på att värm upp er bara för hemma skiner för visso solen, men det är kallt! Frosten hade gjort hela gräsmattan vit i morse. Hoppas många av oss andra här också ska få lite värme i SA snart!
Undrar om någon vet när abba stänger för sitt sommaruppehåll? När kan man senast få bb och hinna åka i år?
Jag vet att familjer varit där och åkt hem strax efter lucia, men vet dock inte om det är familjer som åkt hem senare än så i december!
Förra året var det väl några familjer som var där ganska nära inpå jul om jag minns rätt. De som handlägger internationella adoptioner tog kortare julledigt än resten av kontoret. Jag gissar att de som är kvar längst får vara kvar till den 16 december som längst. Inte så många veckor kvar nu med andra ord. :(
Vi kom hem 11 dec förra året. Två svenska familjer kom hem på julaftons förmiddag! De skulle kommit hem den 22 dec, men det var snökaos så de fastnade på flygplatserna...
Så förra året kom BB så sent som runt 20 nov.
Japp, det kom ett bb i fredags. Till en familj som skickade i januari 2011. Jag, som just nu är väldigt bitter, börjar bara känna mer och mer vanmakt. Orkar snart inte med det här längre . Känns som att vi aldrig kommer att bli matchade.
Enligt AC skickar de ut bb fram till jul (men då får man åka efter trettondagshelgen när ABBA öppnar igen). Har för mig att ABBA stänger vid Lucia ungefär.
Kram på er!