Inlägg från: hellokitty1 |Visa alla inlägg
  • hellokitty1

Sydafrika-tråd!

Hej, jag undrar vad som tar tid i Sydafrika, är det barnbesked eller resebesked? Verkar som alla väntar här inne.. 

• hellokitty1
    Hej, vill också skicka styrka till alla som väntar. Jag är lite allmänt intresserad av Sydafrika (inte bestämt än) och förstår att matchingen är lite speciell där, på gott och ont eller? Det kan inte vara så många länder som matchar så noga? Hur mycket ska man skriva om sig själv? Undrar också hur mycket det kostar att adoptera från SA och hur lång tid man brukar vara på plats?
  • hellokitty1

Lycka till alla som väntar, hoppas det kommer en massa bb i en stor drös nu på fredag!! :)
    Tack för svar tidigare, jag skulle vilja fråga en sak till om Sydafrika och hoppas nån kan svara. Är det "bättre" (alltså kanske bättre omvårdnad, fler barnskötare osv) barnhem i Sydafrika än i de andra afrikanska länderna man kan adoptera ifrån? Tycker jag har läst mig till att Abba är rätt seriösa och verkar ta bra hand om barnen? Är det en av anledningarna som ni väljer att adoptera från Sydafrika? Tack på förhand, vilket bra ställe det här är att lära sig saker på!

• hellokitty1

Tack för infon! Jag trodde Abba var ett enda barnhem. Fint att höra att de är seriösa med hjärta!

• hellokitty1

Superstort grattis till er flicka!!! Hoppas också på att fler får magiska samtal snart. :)

• hellokitty1

Förstår att du känner dig ledsen och nere, men håller med någon ovanför som skrev att det kanske är bra att gå och prata med någon professionell i denna situationen. Säkert känns det lite lättare efteråt och det är ju viktigt att du har energireserver kvar när du väl blir mamma (kanske händer snabbare än du anar, så bra att ladda batterierna!). 
    Det tröstar säkert inte, men jag vet många som väntat jättelänge. Själv är jag singel och har upplevt flera landstopp (Kina, Vietnam) som gjort att min väntetid också blivit extremt lång. Jag försöker ändå ha hopp, jag har förhoppningsvis ett par år till på mig. Däremot har jag väninnor som också köat länge och vars medgivandetid nu runnit ut eller är på väg att rinna ut. Jag är väldigt ledsen för deras skull.
    Om ni riskerar att inte få förnyat medgivande kanske ni/du borde höra efter med AC om de kan göra något? Borde ni byta land eller finns det något annat möjligt scenario? Riktlinjerna är bara riktlinjer och kommunen kan säkert förlänga eftersom ni är så nära ett bb! 
    Ett annat tips som kanske hjälper lite är att lista alla andra saker i livet att bli glad av. Försök koncentera dig på dem ett tag (försöka duger!).  

• hellokitty1

Stort grattis till sonen! Härligt om det börjar trilla in BB här på tråden nu!

• hellokitty1

Grattis! Härligt att höra! :)

• hellokitty1

Hej och grattis till barnbeskeden! Vad roligt!
    Ursäkta att jag kapar tråden lite, men jag undrar om Dinopino som bytt nick kan mejla mig privat (lyckas inte skicka från mitt håll).. tack :)

Svar på tråden Sydafrika-tråd!