• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Qermit

Tack I väntans tider! Som sagt, härligt att höra att det rullar på.

Grace, bra att du ligger på dem. Kanske vi snart kan få dem att uppdatera hemsida . Jag tänkte maila om en annan grej nästa vecka så då kan jag passa på att fråga om nyheter då .

• Nystart

Ni är säkert matchade hela bunten !! Kram på er!Solig Vi hade varit det i nästan tre månader...

• LindiweSA
    Nystart skrev 2011-09-28 21:37:59 följande:
    Ni är säkert matchade hela bunten !! Kram på er!Solig Vi hade varit det i nästan tre månader...
    Jag tror också att det är många av oss som är matchade redan. När vi fick dottern hade vi varit matchade i nästan två månader när vi fick bb. Och visst var det väl någon som var nere i somras och hämtade barn som skrev att många var matchade och bara väntade på underskrifterna.

Härligt med ett barnbesked. Grattis om ni finns här på FL!
  • LindiweSA

Nu har AC uppdaterat informationen om Sydafrika.

Väntetid i Sverige: Närmare 3 år. För närvarande startar vi inga nya familjer. :(

Väntetid i landet: Cirka 6-18 månader. :)

Om inte de håller på och ändrar väntetiden i landet så verkar det inte bli några ändringar där i alla fall. Jag hoppas att de kan hålla detta!

• Qermit
    Ylva L skrev 2011-09-29 07:41:15 följande:

Hej!

TAck för att du ringde och tack för att du delar med dig, vi ringer inte mer nu eftersom de sagt åt oss att vi inte behöver ringa mer utan de ringer oss. JAg håller med dig helt, det är galet att de inte ringer ner, Finland får ju tex fler barnbesked och det är säkert för att de skriker högre. Det är ju det här man betalar för, info e allt man kan få och begära, tänkte just hade jag behandlat mina kunder på samma sätt som den org vi adopterar igenom gör hade jag fårr sparken för länge sedan.., Jaha nu börjar ångesten inför imorgon. Kram och tack

Nä, har de sagt så till er?! Så oförskämt. Vi betalar ju rätt mkt pengar till organisationens administration...
    LindiweSA skrev 2011-09-29 11:06:54 följande:
    Nu har AC uppdaterat informationen om Sydafrika.

Väntetid i Sverige: Närmare 3 år. För närvarande startar vi inga nya familjer. :(

Väntetid i landet: Cirka 6-18 månader. :)

Om inte de håller på och ändrar väntetiden i landet så verkar det inte bli några ändringar där i alla fall. Jag hoppas att de kan hålla detta!

Så du tror att vi kan hoppas på max 4 månaders väntan till?! Jag vågar inte tro på att vi kommer få bb innan 18-månadersgränsen dock...
  • hjärtelängtan

Hej! Enligt socialsekreterarna här nere kommer det en svensk familj nästa vecka eller veckan därpå, men jag gissar att det inte är någon av er eftersom ingen av er skrivit något här?! Vi var i domstolen idag, vilket var över på ett litet kick, så nu är vi lagligen föräldrar åt lille Theo! Hoppas ni snart får BB allihop! Kram

• LindiweSA
    hjärtelängtan skrev 2011-09-29 19:05:32 följande:
    Hej! Enligt socialsekreterarna här nere kommer det en svensk familj nästa vecka eller veckan därpå, men jag gissar att det inte är någon av er eftersom ingen av er skrivit något här?! Vi var i domstolen idag, vilket var över på ett litet kick, så nu är vi lagligen föräldrar åt lille Theo! Hoppas ni snart får BB allihop! Kram
    Vad härligt, stort grattis! Det var visst en familj som fick bb i fredags, så då är det nog den familjen som är på väg ner till er. Har ni det bra? Har socialsekreterarna sagt något annat om vad som händer (eller inte händer?)

När vi var i domstolen och hade tagit kort och satt och väntade på att vi skulle få åka tillbaka till hotellet ropades jag tillbaka in till domaren igen. Gissa om jag hann tänka många katastroftankar innan jag kom in på hennes rum. Hon ville bara prata handarbete med mig och om var hon skulle kunna träffa svenskar som kan mycket om vävning under de två veckor som hon skulle besöka Sverige.

Vilken domstol var ni till?
    Stort grattis igen!!!
  • Qermit
    Ylva L skrev 2011-09-29 13:29:54 följande:
    Ja så har de sagt, 18 månader har ju gått för oss den 15 okt så vi får ju hoppas att det blir bb snart. 
    Jag håller verkligen tummarna för att ni får bb imorgon! Tänk om man ändå kunde veta att 18 mån är taket... 
  • Qermit
    Ylva L skrev 2011-09-29 21:58:49 följande:
    Tack Qermit, jag hoppas att både du och jag får imorgon, ditt hjärta är säkert lika tomt som mitt, du har inte heller barn sedan innan va elelr hur var det? hur som helst, hoppas jag kan sova o slippa mardrömmarna inatt, det var som min man sa imorse, ja nu e det dagen innan ångesten sätter in, men man får ju försöka:)
    Nej, jag har heller inga barn sedan tidigare så det är JÄTTEtomt hos oss

Usch ja, fredagar är lite mer ångestdagar än andra... Men tänk om det är idag de ringer. Jag ska både iväg och träna och sen på AW idag och det är rätt skönt, att bara strunta lite i telefonen...

Kram! 
  • LindiweSA

Tänker på er idag Ylva och Qermit och hoppas så att det här är den stora dagen för er båda! 

Svar på tråden Sydafrika-tråd!