• ANOF

Jag har fått en manlig granne.

Den här tråden ska handla om hur era grannar beteer sig och hur ni tolkar deras beteenden. Det handlar t exempel om vilken typ av relation ny har till era grannar och hur dom då beteer sig.

• Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.
  • Ariom

Jag har en massa män i mitt flerfamilljshus. Ingen uppskattar Svan, så jag ignorerar dem. 

• sasssyy
    ANOF skrev 2010-06-28 21:51:20 följande:
    Nej, jag ska inte polisanmäla, utan istället ska den här tråden handla om hur det beteendet ska tolkfas.
    opkej.. jag tolkar det som att han är en farlig obehaglig man som är sjuk i huvudet.

Man tränger sig inte in hos någon man inte känner på det viset om man är "normalt funtad"... är man intresserad av någon så beter man sig trevlig mot denna... detta låter som rena rama våldtäcktsmannen tycker jag...

JAG skulle tolka det som att det var farligt för mig att bo kvar där utan att göra en markering genom ett polissamtal.. det är INTE okej att bete sig så emot NÅGON

Är DU intresserad av honom kanske?? För om du är det kan du ju bara be honom flytta in hos dig så får ni lägre hyra..två som betalar samma hyra om ni ändå vill bo ihop är ju jättebra, blir mer pengar över till mat och så slipper du bli sexuellt frustrerad också
  • Elsans
    Nej, jag ska inte polisanmäla, utan istället ska den här tråden handla om hur det beteendet ska tolkfas.
    Jag tolkar det som:

1. Han vill ha dig!
    2. Han vill ha din lägenhet (och husdjur?).
    3. Han är farlig och tänker TA dig och/eller din lägenhet utan lov.
    4. Han hade glömt nåt hemma hos dig som han vill komma in i lägenheten och hämta.
    5. Han är en vanlig trevlig granne som inte ville annat än säga hej.
  • Lindreas
    Jag tolkar det beteendet som att han har problem av något slag och han behöver en ordentlig tillsägelse att genast sluta försöka ta sig in i ditt hem.

I och med att du inte vill anmäla så tolkar jag det som om du inte har något emot att han försöker ta sig in hos dig.
  • sasssyy

Kan det vara så att det är ANOF som ockuperat en lägenhet och denna granne egentligen är den som ska bo där och han vill ta sig in i SIN bostad???

• ANOF
    Elsans skrev 2010-06-28 21:55:44 följande:
    Jag tolkar det som:

1. Han vill ha dig!
    2. Han vill ha din lägenhet (och husdjur?).
    3. Han är farlig och tänker TA dig och/eller din lägenhet utan lov.
    4. Han hade glömt nåt hemma hos dig som han vill komma in i lägenheten och hämta.
    5. Han är en vanlig trevlig granne som inte ville annat än säga hej.
    1. Ja, så kan det vara, därför ska ni skriva mer om det.
    2. Varför skulle han vilja ha min lägenhet när han har en egen? Jag har inga husdjur.
    3. Han kommer inte TA min lägenhet eftersom han har en egen.
    4. Nej, han har intew glömt något här.
    5. Varför ska han behöva flytta in hos mig för att kunna säga hej?
  • Jennie med ie
    Cacto skrev 2010-06-28 21:51:24 följande:
    Fast om någon inte sa så mycket och istället bara försökte tränga sig in i min lägenhet skulle jag nog mer tolka det som ett inbrott än en kärleksförklaring...
    Det kanske är så att "tränga sig in i min lägenhet" bara är kod för "tränga sig in i min kärleksgrotta"?
  • OnlyOne

Okej... Missade detaljen att han trängt sig in i din lägenhet.

Jag tolkar det som om det är en person du ska akta dig för och polisanmäla! Man gör inte så och det är defenitivt inte ett sätt att flirta på!

• Anonyhm
    ANOF skrev 2010-06-28 22:00:55 följande:
    NEJ!! Jag har inte ockupperat hans lägenhet. JaG HAR bott här längre än han och han har ett eget rum.
    Hur försöker han tränga in hos dig och hur vet du att han vill ha din lägenhet? 
  • Sugarmama10
    ANOF skrev 2010-06-28 22:00:55 följande:
    NEJ!! Jag har inte ockupperat hans lägenhet. JaG HAR bott här längre än han och han har ett eget rum.
    ..har han ett eget rum i din lägenhet?
Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.