Jag har fått en manlig granne.
Den här tråden ska handla om hur era grannar beteer sig och hur ni tolkar deras beteenden. Det handlar t exempel om vilken typ av relation ny har till era grannar och hur dom då beteer sig.
Den här tråden ska handla om hur era grannar beteer sig och hur ni tolkar deras beteenden. Det handlar t exempel om vilken typ av relation ny har till era grannar och hur dom då beteer sig.
Jag har en ny manlig granne. Han brukar bära in pizzakartonger i lägenheten. Han är ganska kraftig så jag tror att han äter alla pizzorna själv.
Vad vill du få fram Anof? Att din granne kanske stöter på dig? Varför annars ska det handla om manliga grannar?!
Spännande tråd... Vad heter din granne TS?
En av mina manliga grannar brukar mellan varven stå utanför min dörr i bara kallingarna.
Tycker det är ett riktigt odrägligt beteende, speciellt på vintern.
Men då grannen är en tvärhand hög och har rakad skalle intalar jag mig själv att denne går i sömnen.
Jag brukar få säga till honom att gå hem och lägga sig några gånger riktigt på skarpen innan han viker hädan.
Nu har tråden som det länkas till här ovan tagits bort, men jag tänkte svara lite snabbt ändå.
Grannen vägg i vägg med mig är man, och har en dotter som han träffat ibland.
Han verkar även ha en ganska ung tjej, typ i min ålder. Jag är 22, han är väl i övre 40-årsåldern.
Precis nedanför mig bor en hel familj, med även en pappa. Vi är lika gamla och våra barn går på samma dagis, så vi brukar ofta småprata lite i trappen.
Längst ner bor en ensamstående äldre man som verkar bara busschaufför, och har en son som ibland hämtas med sån där specialtransport. En gång stod deras dörr på vid gavel, och jag ropade in, men ingen svarade, så jag stängde och lämnade ne lapp. Jisses, vad rädd jag var, tänkte att nån kanske låg död där inne!
Det var alla mina manliga grannar. Ingen särskilt konstig där, inte.
Min granne är man, det tolkar jag som att han oftast står upp när han pinkar. Han ser inte ut som att han känner till att det är bättre att sitta ner vid toalettbesök. En annan granne som är man men som ser ut som en kvinna, så han sitter nog ner lite oftare i alla fall. Läser inte män tidningarna liksom? Sedan tror jag båda kommer från Falun som minst.
Han på fyran ser jag nästan aldrig så jag tror nog han har något fuffens för sig. Kan han vara en sådan tv-pejlare?
En gång hade jag en man utanför min dörr som ville komma in. Jag kände honom inte och han var full.
Jag tolkade det beteendet som att ett fyllo bott i min lägenhet förut. Jag fick hota honom med en kniv innan han drog - en timme senare.
Där jag bor nu har jag bara manliga grannar - en del har fruar. Ibland träffas gubbarna och dricker wiskey. Det tolkar jag som att singelgubbarna har det lite trist och behöver lite sällskap ibland.