• ANOF

Jag har fått en manlig granne.

Den här tråden ska handla om hur era grannar beteer sig och hur ni tolkar deras beteenden. Det handlar t exempel om vilken typ av relation ny har till era grannar och hur dom då beteer sig.

• Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.
  • Ulf Harrys Farsa

Grannar ovanför är idioter, går med skor inne JÄMT, när mamma jobbar sent lekar tonåringarna disco även jävligt sent, eller så kommer pappa (skiljda) hem och slagborrar upp nåt med sin skitborrmaskin, efter 22, inga problem alls tycker dom.

Tyvärr för dom har dom inte insett att dom bor granne med en styrelsemedlem (jag) och dom kommer snart att få ett tips om att dom kommer bli vräkta ur föreningen om dom inte skärper sig.

Javisst kan man vräka folk ur en BRF, inget konstigt alls.

• Queenie70
    Självklar skrev 2010-06-29 09:47:44 följande:
    Jag greppar inte kopplingen med denna tråd riktigt?
    Själv greppar jag inte tråden överhuvudtaget...
  • jungfu

Det är väl ganska relevant för TS frågeställning att veta vilken boendeform det handlar om? Det kan ju finnas massor av anledningar till att man bor kollektivt. De negativa värderingarna kring begreppet "gruppboende" säger ju mer om folks fördomar om människor på gruppboenden än något annat... 

Det skulle ju lika gärna kunna handla om:

Studentkorridor
    Folkhögskola 
    Utslussningslägenhet 
    Frivilligt kollektivboende (finns massor) 
    Religiöst gruppboende

osv. 

• BillyX
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-29 13:18:11 följande:
    Grannar ovanför är idioter, går med skor inne JÄMT, när mamma jobbar sent lekar tonåringarna disco även jävligt sent, eller så kommer pappa (skiljda) hem och slagborrar upp nåt med sin skitborrmaskin, efter 22, inga problem alls tycker dom.
    Skilda men bor ihop?
  • Trillian

Grannen var inte full då? Eller påverkad av något annat? Det har hänt mig att en full granne, visserligen kvinna, försökte ta sig in i min lägenhet. Allt jag sa tyckte hon var tramsigt och hon var rätt arg på mig för i sitt rus trodde hon att jag hade brutit mig in hos henne och hotade med att ringa polisen och lite av varje. Hon kom med en liten påse bullar dagen efter, rätt skamsen.

It?s not the fall that kills you, it?s the sudden stop at the end
  • Ulf Harrys Farsa
    BillyX skrev 2010-06-29 13:42:51 följande:
    Skilda men bor ihop?
    Näe skilda, men gubben kommer och fixar hela tiden, tanten har väl tummen mitt i röven
  • Reglementet
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-29 15:15:55 följande:
    Näe skilda, men gubben kommer och fixar hela tiden, tanten har väl tummen mitt i röven
    Hans tumme eller?
  • Femininum

Jag har bara träffat min granne en gång och det var när han knackade på för att presentera sig. Han sa att han hade knackat på förut men jag inte varit hemma men den här gången såg han att det lyste i fönstret.
    Han berättade vad han hette, hur gammal han är och att han veckopendlar från typ Skövde eller var det nu var. Och så frågade han om jag var student, vilket jag är. Sen sa vi hejdå.

Hur ska jag tolka det här?

• Matrëwka

*skrattar åt tråden*

Min närmaste manlige granne bor i ett stort vitt hus. Han brukar gå i kyrkan på söndagarna. Jag har varit där också ett par gånger, och då såg jag att han hade bytt om till nån sorts mantel och stod längst fram i kyrkan och pratade. Jag tolkar det som att han är präst.

• Michisen
    Matrëwka skrev 2010-06-29 17:53:44 följande:
    *skrattar åt tråden*

Min närmaste manlige granne bor i ett stort vitt hus. Han brukar gå i kyrkan på söndagarna. Jag har varit där också ett par gånger, och då såg jag att han hade bytt om till nån sorts mantel och stod längst fram i kyrkan och pratade. Jag tolkar det som att han är präst.
    Mantel säger du? Han kanske är Stålmannen?
Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.