• ANOF

Jag har fått en manlig granne.

Den här tråden ska handla om hur era grannar beteer sig och hur ni tolkar deras beteenden. Det handlar t exempel om vilken typ av relation ny har till era grannar och hur dom då beteer sig.

• Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.
  • Anonyhm

Jag har tre manliga grannar i trapphuset. De är trevliga och hälsar och frågar hur det står till. Jag tolkar det som att de vill vara artiga och behålla en trevlig grannsämja. 

• Elsans
    ANOF skrev 2010-06-28 21:59:50 följande:
    1. Ja, så kan det vara, därför ska ni skriva mer om det.
    2. Varför skulle han vilja ha min lägenhet när han har en egen? Jag har inga husdjur.
    3. Han kommer inte TA min lägenhet eftersom han har en egen.
    4. Nej, han har intew glömt något här.
    5. Varför ska han behöva flytta in hos mig för att kunna säga hej?
    Ok, DU vill alltså ha honom! Varför släppte du inte in honom då? varför sa han att han vill flytta in i din lägenhet då? Om han har en egen menar jag? Är din finare än hans kanske?
  • Lindreas
    Anonyhm skrev 2010-06-28 22:03:19 följande:
    Jag har tre manliga grannar i trapphuset. De är trevliga och hälsar och frågar hur det står till. Jag tolkar det som att de vill vara artiga och behålla en trevlig grannsämja. 
    De vill ligga, inte vara trevliga.
  • Lindreas
    ANOF skrev 2010-06-28 22:00:55 följande:
    NEJ!! Jag har inte ockupperat hans lägenhet. JaG HAR bott här längre än han och han har ett eget rum.
    Men vaddå? Har han ett eget rum? I din lägenhet? Då är det väl inte så konstigt att han vill ta sig in!?
  • Rodion
    ANOF skrev 2010-06-28 21:44:12 följande:
    Han försöker tränga in his mig och vill flytta in i min lägenhet.
    Det är nog för tidigt att säga vad hans avsikter kan vara. Det är möjligt att han försöker subtilt förmedla att han hyser ett intresse för dig och vill bjuda ut dig, men kan likaväl röra sig om ett försök till god grannsämja.
  • OnlyOne
    ANOF skrev 2010-06-28 21:59:50 följande:
    1. Ja, så kan det vara, därför ska ni skriva mer om det.
    2. Varför skulle han vilja ha min lägenhet när han har en egen? Jag har inga husdjur.
    3. Han kommer inte TA min lägenhet eftersom han har en egen.
    4. Nej, han har intew glömt något här.
    5. Varför ska han behöva flytta in hos mig för att kunna säga hej?
    Vill DU ha honom? Har du gett HONOM signaler som ger honom rätten att tränga sig på i din lägenhet och vilja flytta in. Har ni haft kontakt innan av något slag?
  • DisaVonTease

den här tråden verkar spåra ur..

• Anonyhm

Svara nu på TS istället för att sabba tråden!

• Mad as snow
    Rodion skrev 2010-06-28 22:06:02 följande:
    Det är nog för tidigt att säga vad hans avsikter kan vara. Det är möjligt att han försöker subtilt förmedla att han hyser ett intresse för dig och vill bjuda ut dig, men kan likaväl röra sig om ett försök till god grannsämja.
    Så klok du är.
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Mad as snow

Jag har en manlig granne med grav OCD som skakar mattor 10 gånger om dagen över min balkong. Jag tror inte att han är intresserad av en relation med mig, men det är svårt att veta.

Men i fallet med din granne TS, så låter det oroväckande att han försöker ta din lägenhet. Jag tolkar det som att han försöker ta din lägenhet, eftersom du skriver att det är det han försöker göra.

Someone get me a fucking wiener before I die.
Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.