• ANOF

Jag har fått en manlig granne.

Den här tråden ska handla om hur era grannar beteer sig och hur ni tolkar deras beteenden. Det handlar t exempel om vilken typ av relation ny har till era grannar och hur dom då beteer sig.

• Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.
  • ANOF
    Lindreas skrev 2010-06-28 21:34:15 följande:
    Eller så hälsar han på mig för att vi träffas?
    Det är troligare att han har ett syfte med att han hälsar och att han vill träffa dig på tu man hand.
  • ANOF
    sasssyy skrev 2010-06-28 21:34:39 följande:
    Varför tror du det?

Jag blev uppfostrad att om man träffar någon man känner igen, som man tex bor granne med så hälsar man.

Om man vill träffa någon så börjar man prata med denna/denne och bjuder den på en kopp kaffe eller en bit mat... att hälsa är INTE att flirta, det är att...HÄLSA kort och gott och tyder på en uppfostran och folkvett.
    JA, man kan hälsa och prata medf sina grannar, MEN nu ska tråden handla om hur man kan se att grannen vill någpt mer.
  • Faile
    ANOF skrev 2010-06-28 21:35:32 följande:
    Det är troligare att han har ett syfte med att han hälsar och att han vill träffa dig på tu man hand.
    Vår manlige granne brukar säga några ord till maken när de möts. Betyder det att han vill ha min man? Ska jag vara orolig?
  • Sugarmama10
    skämtar du eller?
  • Hercule
    Oj, då skulle man allt vilja träffa många människor på tu man hand ... !  
    Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • sasssyy

Angående att tolka deras beteende så säger min erfarenhet mig (och min sambo som är man har även talat om det för mig) att män lämnar lite utrymme för tolkning....män är som de är.. de sänder inte mystiska signaler eller antydningar.

Vill en man träffa dig så ser han till att göra det, han frågar dig om ni ska träffas.

Om en man säger att du är vacker så är det för att han tycker det, det behöver dock inte betyda att han vill vara med dig, vill han det så säger han det.

Män är lätta att tolka... det de säger, det menar de, varken mer eller mindre.

säger en manlig granne således HEJ, så är det precis det han menar, att han hälsar på dig.

*finns så klart undantag som bekräftar regeln men hittills i mitt liv har jag bara mött på ETT sånt undantag och det var min egen bror*

• Lindreas
    Faile skrev 2010-06-28 21:35:00 följande:
    Låter lite långsökt tycker jag
    LuMa skrev 2010-06-28 21:35:27 följande:
    Nej det tror inte jag.
    Jag tror han är kär i dej. Eller så har han slut på ägg till sin majonäs?
    Kanske han egentligen skulle vilja låna en par ägg men vågar inte fråga?
    Ja, jag kanske borde fråga honom om han egentligen är kär i mig, och vad hans sambo och min make skulle kunna ha att säga om den saken?
    Men han träffar ju mig på tu man hand ganska ofta! Vi bor inte så många i min port, så när vi träffas så är vi oftast ensamma i trappen. Det kallar jag tu man hand!
  • Sugarmama10
    ANOF skrev 2010-06-28 21:36:47 följande:
    JA, man kan hälsa och prata medf sina grannar, MEN nu ska tråden handla om hur man kan se att grannen vill någpt mer.
    vill din granne något mer med dig?
  • LuMa
    Faile skrev 2010-06-28 21:36:55 följande:
    Vår manlige granne brukar säga några ord till maken när de möts. Betyder det att han vill ha min man? Ska jag vara orolig?
    Japp, så är det nog.
    Brukar grannen bära handväska och ha en scarf runt halsen? I så fall bör du nog hålla ett extra öga på honom.
  • roflmao
    ANOF skrev 2010-06-28 21:36:47 följande:
    Här gäller det att hänga med i svängarna!
Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.