• ANOF

Jag har fått en manlig granne.

Den här tråden ska handla om hur era grannar beteer sig och hur ni tolkar deras beteenden. Det handlar t exempel om vilken typ av relation ny har till era grannar och hur dom då beteer sig.

• Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.
  • ANOF
    Schnauser skrev 2010-06-28 21:26:34 följande:
    Kan du inte berätta lite om din nya manliga granne då? 
    Nej, det är inte för tråden. Den här tråden handlar om hur era manliga grannar beteer sig och hur det ska tolkas.
  • Lindreas

En av mina manliga grannar hälsar på mig när vi möts i trapphuset. Det tolkar jag som att han har folkvett och fått en normal uppfostran. Eftersom han dessutom ofta kommer i sällskap med sin son så tolkar jag det som att han har barn, eller är styvpappa eller så.

• ANOF
    Lindreas skrev 2010-06-28 21:30:41 följande:
    En av mina manliga grannar hälsar på mig när vi möts i trapphuset. Det tolkar jag som att han har folkvett och fått en normal uppfostran. Eftersom han dessutom ofta kommer i sällskap med sin son så tolkar jag det som att han har barn, eller är styvpappa eller så.
    Det kan vara så att han vill träffa dig om han hälsar på dig.
  • Disela

Vi har bott i vår lägenhet i ett år. Har inte ens sett vå granne.. Eller vi har flera, men grannen vi har vägg-i-vägg har jag/vi aldrig sett. HÖRT däremot.. Han/hon spelar musik i tid och otid. Kan börja klockan 02 en tisdagsnatt och kräma på med rejäl bas. Han/hon har en etta, med sitt rum mot vårt sovrum (och vardagsrum) så det hörs ganska rejält. Trots påringningar, knackningar, bankningar i dörren och i väggen har ingenting hänt. Vi var tvugna att hota (per brev) att gå till styrelsen för att en smärre förbättring skull ske. Så jävla irriterande och frustrerande.

• Hercule

Mina manliga grannar ... jag har tre av dem, en är en man och hans tonårige son. Jag pratar mest med kvinnan i familjen, men också med sonen, pappan pratar inte jättebra svenska så vår konversation kan bli lite lätt förvirrad.

Sedan bor det en kille i andra lägenheten, vi hälsar men inte mer och jag skulle inte känna igen honom om jag mötte honom utanför trappuppgången.  

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • Sugarmama10

jag förstår inte riktigt meningen med den här tråden..vadå hur han beter sig? vad är det som är så annorlunda med manliga grannar?

• Lindreas
    ANOF skrev 2010-06-28 21:32:08 följande:
    Eller så hälsar han på mig för att vi träffas?
  • ANOF
    Sugarmama10 skrev 2010-06-28 21:33:29 följande:
    jag förstår inte riktigt meningen med den här tråden..vadå hur han beter sig? vad är det som är så annorlunda med manliga grannar?
    Dt vet jag inte. Teråden ska handla om deras beteemnde och hur ni tolkar det.
  • sasssyy
    ANOF skrev 2010-06-28 21:32:08 följande:
    Varför tror du det?

Jag blev uppfostrad att om man träffar någon man känner igen, som man tex bor granne med så hälsar man.

Om man vill träffa någon så börjar man prata med denna/denne och bjuder den på en kopp kaffe eller en bit mat... att hälsa är INTE att flirta, det är att...HÄLSA kort och gott och tyder på en uppfostran och folkvett.
  • Faile
    Lindreas skrev 2010-06-28 21:34:15 följande:
    Eller så hälsar han på mig för att vi träffas?
    Låter lite långsökt tycker jag
Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.