Jag har fått en manlig granne.
Den här tråden ska handla om hur era grannar beteer sig och hur ni tolkar deras beteenden. Det handlar t exempel om vilken typ av relation ny har till era grannar och hur dom då beteer sig.
Den här tråden ska handla om hur era grannar beteer sig och hur ni tolkar deras beteenden. Det handlar t exempel om vilken typ av relation ny har till era grannar och hur dom då beteer sig.
En av mina manliga grannar hälsar på mig när vi möts i trapphuset. Det tolkar jag som att han har folkvett och fått en normal uppfostran. Eftersom han dessutom ofta kommer i sällskap med sin son så tolkar jag det som att han har barn, eller är styvpappa eller så.
Vi har bott i vår lägenhet i ett år. Har inte ens sett vå granne.. Eller vi har flera, men grannen vi har vägg-i-vägg har jag/vi aldrig sett. HÖRT däremot.. Han/hon spelar musik i tid och otid. Kan börja klockan 02 en tisdagsnatt och kräma på med rejäl bas. Han/hon har en etta, med sitt rum mot vårt sovrum (och vardagsrum) så det hörs ganska rejält. Trots påringningar, knackningar, bankningar i dörren och i väggen har ingenting hänt. Vi var tvugna att hota (per brev) att gå till styrelsen för att en smärre förbättring skull ske. Så jävla irriterande och frustrerande.
Mina manliga grannar ... jag har tre av dem, en är en man och hans tonårige son. Jag pratar mest med kvinnan i familjen, men också med sonen, pappan pratar inte jättebra svenska så vår konversation kan bli lite lätt förvirrad.
Sedan bor det en kille i andra lägenheten, vi hälsar men inte mer och jag skulle inte känna igen honom om jag mötte honom utanför trappuppgången.
jag förstår inte riktigt meningen med den här tråden..vadå hur han beter sig? vad är det som är så annorlunda med manliga grannar?