• ANOF

Jag har fått en manlig granne.

Den här tråden ska handla om hur era grannar beteer sig och hur ni tolkar deras beteenden. Det handlar t exempel om vilken typ av relation ny har till era grannar och hur dom då beteer sig.

• Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.
  • Webbredaktör

Mina manliga grannar är tre till antalet. Samtliga i relationer och två av dem småbarnsförälder. En av dem är lätt dement och i 80 års-åldern.

Samtliga hälsar vänligt i hissen, men ingen är snygg. Möjligen lite trist, ety tillvaron blir en smula intressantare med snygga grannar.

• Självklar

Glömde säga; där jag bodde förut hade jag två manliga (olika) grannar på samma våning. Vad tror ni det betyder? Nej, jag tvekar och kan bara gissa...

• Clobberella

Min granne säger hej när jag springer på honom i trapphuset. Sen går han in i sin lägehet, eller nerför trappan beroende på om han var på väg in eller ut.
    Jag tolkar det som att han vill vara artig och hälsa när han möter sina grannar.

• Mamma till Fem döttrar

Mina grannar gnäggar och  är jättefina Bor på landet, så mina närmaste grannar är ett gäng hästar! Dom bästa grannar jag har haft

• Anonyhm
    Självklar skrev 2010-06-29 09:49:44 följande:
    Kan du inte förklara? Det är kanske fler som undrar.
    Kort och gott finns det en hel del berörda i denna tråden. De vet själva vilka de är
  • CosmicCat

Oj, oj imorse hälsade en man på mig här på parkeringen vid jobbet. Tror att han kan vara gift med en av damerna på företaget vägg-i-vägg... Kan han vara ute efter ett vänsterprassel? :-O

• A r a s

Om mina manliga grannar tex hälsar på mig i trapphuset så tolkar jag det inte som annat än vänlighet (och väluppfostrat) grannar emellan. Det skulle jag göra oavsett om de var män eller kvinnor.

Att någon försöker tränga sig in i någon annans lägenhet.
    Alla kan ju tolka saker och ting olika. Ringer jag tex på hos en granne och säger att jag vill komma in på en fika försöker jag inte tränga mig in, kanske vill jag bara vara social, få lite sällskap en stund, lära känna en ny människa?
    Medan andra personer skulle anse mig vara galen och påträngande och tycka att "vi känner ju inte varandra, så varför skulle du komma in till mig"?

Jag har grannar som jag fikar och snackar med ibland. Bra med back-up barnvakter i närheten, från båda håll. Deras barn är hos oss och leker ibland, våra är hos dem

• Giraff

TS,

Är det möjligen så att du bor på ett gruppboende?

I så fall kanske du kan prata med personalen om din nya granne och hur du ska bete dig med honom!

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Jaha har du fått det. Jag har både gamla, unga kvinnor och män. Ja till och med barn till grannar.

• MaaliiinS

Man 1: Pratar mycket när vi ses. Min tolkning är att han är väldigt social.

Man 2: Sitter mest på altanen och röker dygnet runt. Min tolkning är att han är rökare och förmodligen arbetslös.

man 3:Hejar när vi möts, men stannar inte till och pratar om det inte är något särskilt. Jag tolkar det som att vi i nuläget inte har så mycket mer att avhandla när vi ses och att vi inte känner varandra och att vi för närvarande inte har för avsikt att lära känna varandra mer heller.

Man 4: Pysslar ofta i trädgården. Hejar trevligt när vi möts. Det tolkar jag som att han har ett trädgårdsintresse, alternativt att hans fru vill att han ska fixa det han gör, men jag tror att det är hans intresse, för han ser rätt nöjd ut där han står.

Man 5: Har jag aldrig hejat på och han har aldrig hejat på mig. Det tolkar jag som att vi inte varit tillräckligt nära varandra för att heja utan att ropa till varandra.

Svar på tråden Jag har fått en manlig granne.