• Ninni 83

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Hej!

Det skulle vara kul och läsa om lite olika sätt man kan "släppa bomben"!!

Te.x. på en middag med alla samlade..

Tacksam för egna erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???
  • Linda plus 1 man och 3 barn

Här kan man kika på massor med roliga sätt att göra det på. Man blir lite tårögd när man ser alla överlyckliga blivande far- och morföräldrar...

• stor grön drake

Hur vi berättade för svärisarna var våll iof inte så kul, men vi skrattade gott i efterhand.
    Mannen var då på sjön vecka/vecka, samt jobbade extra så mycket han hann. Så den månaden var han hemma, helt ledig 3 dagar (och några halvdagar) och en av dem skulle vi fara till hans föräldrar och berätta. Vi hade väntat tills 12v-gränsen var passerad. Kom ut lite efter lunch. pysslade på, jag försökte få honom att fu tummen ur och berätta, men accepterade att han ville välja tillfälle (han ville berätta själv) men... klockan elva på kvällen var jag inte finkänslig mer, då verkligen sparkade jag på honom i soffan. Jag var skit-trött och skulle på jobb dagen efter. Vi hade dessutom en bra stund att åka innan vi var hemma.
    Så han krystade fram det, varpå svärmor säger "Jasså, inget värre, vi trodde det var något allvarligt när du gått som en katt runt het gröt hela dan..."
    för att sedan konstatera att han iaf var äldre än dem (22, de var 21) och dessutom gift (de gifte sig året efter att mannen föddes) och sen fick jag äntligen fara hem och sova Drömmer

Syrran ringde mig och sa "Jag ska bli MOSTER!" mamma hade skvallrat

091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • imzey

På en familjemiddag med hela min sambos familj (dom är 9 stycken i familjen) berättade vi. Min svärfar hade dragit ett skämt tidigare som alla syskonen hade hört förut, ni ska få ett syskon.
    Så efter det la min sambo till. Då kan jag ta och berätta att ni ska bli farmor och farfar.
    Min sambos kusin som oxå var där skrattade för han tyckte det var ett roligt skämt.
    Det tog en sekund innan polletten trilla ner sen blev.
    Alla blev jätte glada och min svägerska frågade om det var sant. Vi drog ett grymt skämt för henne den 1 april, att hon skulle bli faster, men månader senare var det faktiskt sant.

Till mina föräldrar vågade jag knappt berätta, var så nervös. Gav min syster ett papper på vad gravida ska och inte ska äta, bad henne ge min mor den från mig. Hon fattade inte alls först vad det var, som kom hon insusandes i rummet och så grät vi :D

• Anwen

Är inte ens gravida än, men den dagen vi berättar för mina föräldrar skulle jag vilja åka ned till dem på en 'surprise visit' (de bor 3 timmar bort, träffas bara fåtal ggr om året) med en fin bukett och kanske nåt mer, knacka på dörren och säga att vi bara ville komma förbi och gratulera till att de ska bli mormor och morfar i XXX. Då får vi förstås försäkra oss om att de kommer vara hemma först. Fast det kanske hade varit kul om de INTE var hemma också? så man kan förbereda nåt kul tills de kommer hem , fast då kan det kanske bli lite lång väntan också.

• Linda plus 1 man och 3 barn

Glömde ju berätta hur vi berättade för våra föräldrar om att vår väldigt oplanerade nummer 3 var på väg...

Min mans föräldrar bor utomlands så vi hade inte möjlighet att berätta när vi skulle ses nästa gång, det skulle helt enkelt ta för lång tid... Mannen och hans pappa skypade för att diskutera vad som skulle vara det bästa bilköpet för vår familj. Min man skickade över olika länkar med intressanta bilar. En bil var ganska stor varpå min svärfar frågade: "Men varför tittar du på så stora bilar?" Min man svarade: "Ja vi måste ju får plats med allting: Två bälteskuddar, babykydd, barnvagn (vi hade ingen då), skötväska osv..."
    Hans pappa blev tyst en stund och sen sa han: " Vad sa du? Skötväska? Ska ni ha en till??!!!"
    Han blev överlycklig och gratulerade översvallande. Han fick berätta för svärmor sen som blev lika lycklig hon! Synd bara att vi inte kunde kramas i all tårögdheten.

Mina föräldrar blev lika glada (pappa trodde dock först att jag skojade med honom ). De bor också utomlands så jag visade upp stickan i kameran när vi skypade. Mamma började gråta av glädje och pappa skrattade och blev också väldigt rörd.

• mucklis

Roliga sätt att berätta på. Skrattande

Själv så hade jag haft lite svårt att berätta från person till person så jag tänkte ut något annat. Köpte ett fint kort med en hundvalp på och så stod det "baby" väldigt diskret i bakgrunden. Köpte också en mugg som det stod mormor på. =) 

• Redhead80

Vi "gav bort" graviditeten i födelsedagspresent respektive julklapp i form av "grattiskort".

• Minnamamma

Min syster har nyligen fyllt år. Jag som är en scrapbook-fanatiker pysslade ihop en jättefin ask till min syster där det stod "Grattis allra sötaste syster". Inuti asken låg mina bindor och tamponger. När hon öppnade den, yrvaken som hon var, och såg innehållet såg hon ut som ett frågetecken och frågade "varför får jag dehär?"
    "Ja, du, sa jag. Jag kommer inte behöva dem de närmsta 9 månaderna om allt går bra, så jag tänkte du kunde få dem!"
    Syrran gav bara till ett tjut och kastade sig runt halsen på mig.

• äntligen Vi

förra året fick svärmor en kartong med ledtrådar hon fick 3 olika paket som alla var sammansatta av 2 ord. så skulle hon para ihop ledtrådarna för att få presenten,
    hon fick pilgrims halsband = pilgrimsmussla och en hals kedja
    choklad massage = chokladbit och en bild på sonen som är massör
    spikmatta: en mattbit och en spik

och nu närmar sig hennes födelsedag och jag har lovat att hon ska få en lika rolig present i år...
    frågan är väl bara vilka grejor man lägger i. en behållare med kiss och ett gravtest??
    bruksanvisningen på nått annat språk för gravtest och en glad gubbe/ +?

nån som har nån ideé??

Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???