• Ninni 83

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Hej!

Det skulle vara kul och läsa om lite olika sätt man kan "släppa bomben"!!

Te.x. på en middag med alla samlade..

Tacksam för egna erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???
  • snart bebis

Imorgon ska vi på VUL. Vi tänkte använda VUL-bilden till sista frågan i en tipsrunda. Frågan kommer att lyda: Vad föreställer bilden? Kommer att bli roligt att se minerna på de som gått en hel tipsrunda (med olika frågor om familjen) och sedan stöter på denna fråga i slutet. Till saken hör att vi kämpat i 4 år för att bli med barn så det kommer nog ta ett tag innan ljuset går upp för dem.

• nenwood

Har inte läst hela tråden men vi skulle fira svärmors födelsedag (som LÄNGTAT i flera år efter att bli farmor). Vi köpte "riktiga presenter" och gav henne sist av allt en liten fotoram där vi satt ett fint papper där jag textat "Hej Farmor, grattis på födelsedagen, om ett par månader kan du sätta en bild på mig här".

Hon läste igenom texten HUR många gånger som helst och sen tittade hon på oss o då såg man att hon förstått
    Jättekul! att se hennes min var underbart

• sagofröken
    mer grubbel skrev 2010-06-05 22:24:33 följande:
    Du är inte ensam
    Här bölas det också Glad Längtar efter att berätta!
  • LivL
    Miien skrev 2010-06-05 23:32:15 följande:
    En annan rolig grej är att skicka kort på en stork till alla inblandade, och inte skriva avsändare på... Inget meddelande eller så, det blir en himla stor gissningslek av det hela! :D
    DET ar ju jattekul!!
  • Suna75

Vi har varit i tunisien 1 vecka och besökte en av norafrikas största djurparker när vi kom på iden om hur vi skulle berätta, Drömmer vi knäppte en bild på storken och skrev....om 6 månader kommer storken hoppas farmor och farfar har orken. Dom blev överlyckliga eftersom det är min sambos 1:a barn och han är 45.

• mammatillMilton
    Maluttan skrev 2010-06-05 13:42:12 följande:
    är det bara jag som bölar när jag läser den här tråden? Jag tror visst jag är på smällen...
    Här e en till!
  • Lillary

GUD vilken bra tråd!
    Våran junior är väldigt ny i magen ( är i v 5) men vi vill berätta för svärföräldrarna då de har längtat efter barnbarn...
    Vi har pratat om HUR - så vi ska fika med dem i veckan o berätta! :)
    Bra tips fanns det här- tack för dem!

• Ninni 83

Tack snälla allihop för era fina svar!! Vad påhittiga många är, har fått massor av ideer, tack!

• mer grubbel

Alla sätt är ju så bra, men jag tror vi kommer köra med Storebror-tröja på vår son när vi träffar våra föräldrar. Blir kul att se hur de reagerar.

Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???