• Ninni 83

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Hej!

Det skulle vara kul och läsa om lite olika sätt man kan "släppa bomben"!!

Te.x. på en middag med alla samlade..

Tacksam för egna erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???
  • Mabaja

Eller rättare sagt, han har fått en ultraljudsbild, min pappa alltså. Mina svärföräldrar har också fått ultaljudsbilder..

• Guerita
    a mor skrev 2010-06-04 13:31:57 följande:
    Baka in ett meddelande i en kaka som svärföräldrarna får. Intressant att se då dom hittar lappen i det dom tuggar på samt då dom öppnar lappen och läser den.
    Vi gjorde något liknande med "svärfamiljen". Det var stor familjemiddag och vi sa att vi tar med en tårta. På den stod det skrivet "Grattis! Ni ska bli farföräldrar!" och vi såg till att svärföräldrarna öppnade kartongen framför alla. Det funkade helt perfekt för ingen hade anat något alls innan.
  • RasSam

Jag gav ett paket till min mamma och pappa på julafton som dom öppnade gemensamt.
    I låg en mugg med texten världens bästa morfar och ett örngott med texten världens bästa mormor.
    Haha, mamma trodde jag hade råkat köpa fel i julstressen men sen när poletten trilla ner för dom vart dom super glada och skuttade runt =)

• Mymlan80

Nu har jag inte läst tråden men mina förslag är:

Ge mormor/morfar eller farmor/farfar en fin liten presentpåse med ett par babystrumpor i.

Köp en tröja med tryck på magen; bebis.
    se hur lång tid det tar innan någon att du har den på dig.

Välkommen Liten 091203
  • BejbyBoo

Jag gav min mamma garn, stickor och en stickbeskrivning på en babyfilt!
    Först fattade hon inte alls, men efter en halv minut trillade poletten ner och  hon blev jätteglad!

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • lilja01

På mors dag gav jag min mamma en t-shirt där jag skrivit "Jag ska bli MORMOR i januari" på bröstet.
    Hon fattade nog inte först vad det stod, men efter en stund började hon hoppa omkring, skrika "är det sant, är det sant!?" och gråta. :)

När vi berättar för resten av släkten (på en släktträff i slutet av juni), tänker vi inte göra en så stor grej av det. Det blir absolut inget "vi har något att berätta..". Ev. säger jag något i förbi-farten om att jag nu äter för två, eller så ber jag mamma att anlända med t-shirten på sig :)

• Zixi

Vi skrev ett lurigt rim (passade bra på julafton) och hade med en ul-bild från vecka 8. Det tog ett tag för folk att lista ut vad det var på bilden (en gissade på kattunge...)
    Dock jätte-roligt när de väl fattade rimmet

Juli - 2010
  • Twixie

Beställde via en hemsida där man kan få egen text tryckt på tröja. Gjorde en t-shirt som vi skrev "Storebror M....."  på. Nästa gång vi skulle hälsa på hos våra föräldrar satte på honom den nästa gång vi hälsade på hos far- och morföräldrarna. Makens föräldrar tog vi på honom tröjan. Det tog lite längre tid för farmor/farfar innan de faktiskt läste vad som stod på t-shirten än för mormor/morfar men lika glada blev de  . Den har vi haft nu även efter det "bombsläppet" eftersom han ju faktistk är storebror . Nackdelen bara är att varje gång sonen hade den på sig efter lillebror kommit ut så tittade de lite konstigt på mig för att se om vi försökte berätta på samma sätt igen Men sedan vi lovat att hitta på ett nytt sätt att berätta OM det skulle bli en trea så har det inte varit några problem . När vi väntade storebror köpte vi varsin bok (alltså en bok till mina och en bok till mannens föräldrar) som är som "Mitt första år" men för farmor/farfar/mormor/morfar att fylla i om när de var små. Slog in och lämnade över på julafton Berättade också för blivande fadern (när vi väntade storebror) genom att köpa boken "Du ska bli pappa" och slå in och ge som en förjulklapp (var dagarna före jul och vi skulle fira på varsitt håll så han anade inget först ).

(¯`°?.¸ ღ Mammas älsklingar M & M ღ¸.?°´¯)
  • Twixie
    Twixie skrev 2010-06-04 23:48:09 följande:
    Beställde via en hemsida där man kan få egen text tryckt på tröja. Gjorde en t-shirt som vi skrev "Storebror M....."  på. Nästa gång vi skulle hälsa på hos våra föräldrar satte på honom den nästa gång vi hälsade på hos far- och morföräldrarna. Makens föräldrar tog vi på honom tröjan. Det tog lite längre tid för farmor/farfar innan de faktiskt läste vad som stod på t-shirten än för mormor/morfar men lika glada blev de  .
    Jösses vad usel jag är på att skriva idag då! Skulle vara ..."Nästa gång vi skulle hälsa på hos våra föräldrar satte vi på honom tröjan. Makens föräldrar tog det lite längre tid för än mina innan de läste vad som stod  på t-shirten men lika glada blev de
    (¯`°?.¸ ღ Mammas älsklingar M & M ღ¸.?°´¯)
  • stor grön drake

min mamma fyllde år passligt efter v12, så hon fick ett dofljus där det stod mormor är... och sen en massa fina ord. först fattade hon inte, trodde väll jag tagit fel ljus, och sen trillade det ner. Hon blev helt ställd "är det sant?" (vi har fertilitetsproblem)Nalle

091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???