• Ninni 83

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Hej!

Det skulle vara kul och läsa om lite olika sätt man kan "släppa bomben"!!

Te.x. på en middag med alla samlade..

Tacksam för egna erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???
  • MiniLapp

Har presic i helgen berättat för mina nära och kära.
    Är själv i v14 idag och har BF 19 dec.

De ja kunde träffa räckte ja fram ett kort till.

" Ibland tar livet ett stort steg
    Ibland börjar det med ett Plus"

Sen hade jag satt in VUL fotot på Mini!

Bästa var att, jag bara hade ett kort och jag lyckades pricka in när de kom in en och en!

Mina bröder ringde ja till.

1:a brodern som nyligen fått en son
    "- Hej Morbror!
    - Hur mår du.
    - Jo bra.
    - Är Morbror ensam hemma?"
    - Jo J* är i M* hos föräldrarna.
    - Aha så hon har med sig den blivande kusinen!"

Det var då han fattade. Han trodde jag var knäpp i huvudet!

2:a brodern
    "- Hej Morbror
    - Hej!
    - Hur mår Morbror
    - Varför säger du morbror
    - Jaa .... sen var jag tyst...
    - är du gravid??" kom efter 5-10sekunder

Till min bästa tjejkompis så frågade jag
    Vad blir 1+1??
    Hon säger 2.
    Då sa jag nä inte alltid det kan bli 3 oxå. :)

Lycklig i v14 - bf 19dec
  • mirakelhopp

En kul grej kan vara att fotografera 2 st päron och en liten kotte bredvid. Jag vet inte ifall det är rikstäckande, men här i GBG-trakten så kallas föräldrarna för päron och barnen just för kottar....Sedan skickar man fotografiet till berörda...

• Sooff

Snälla, fler tips!!

Det är så roligt att läsa och jag blir alldeles tårögd Tungan ute
    Vi hade tänkt berätta för föräldrarna i midsommarhelgen och jag tar mer än gärna emot lite fler råd Glad

Jag är bara i v.4+4 idag, skulle önska att jag kunde hålla mig lite längre med att berätta, men jag kan inte.

• EnsammaMamma

Jag ringde min mamma när hon fyllde år och sa "jag har ingen present men en liten överraskning, en väldigt liten överraskning, några cm eller så" hon fattade direkt, till svärföräldrarna fick den stolta blivande storasystern som är 4 år ringa och säga " farmor mamma har en bebis i magen".

• One Wish
    mirakelhopp skrev 2010-06-14 21:31:51 följande:
    En kul grej kan vara att fotografera 2 st päron och en liten kotte bredvid. Jag vet inte ifall det är rikstäckande, men här i GBG-trakten så kallas föräldrarna för päron och barnen just för kottar....Sedan skickar man fotografiet till berörda...
    klockren!! ha ha!
  • mer grubbel
    mirakelhopp skrev 2010-06-14 21:31:51 följande:
    Hehe, kul idé
  • Obzi

För våra föräldrar berättade vi det bara under familjemiddagar typ: " Vi kommer inte fira jul med er i år" (bor 18 mil ifrån varann) "för då är vi på förlossningen"!

För syrran trixade jag till det lite, la en kanelbulle i hennes ugn o band en sytråd i luckan och drog den kors o tvärs i huset. Sen fick hon tråden och nystade upp den tills hon kom fram. Det tog en liten stund innan hon fattade men sen blev hon glad!

• Åsasåsa

Vilken härlig sida! Tårarna flödar! Ska vänta några veckor till sen ska jag också berätta på ett kul sätt! Är bara i v.5+2 ännu. Sen blir det nog att skicka en bild på en stork, den var bäst tycker jag Drömmer

• molly 81

När vi väntade Ellen fick blivande far och morförädrar en ram och i ramen hade vi lagt en lapp med texten här ska ett foto på en rykande färsk bebis in omkring den 25/4-08. De var inslagna i paket. Det var roligt att se deras reaktioner!

Denna gången tänkte vi göra en fin tröja åt Ellen med texten blivande storasyster. Men nackdelen är att Ellen inte fattar det här med bebis när vi är i vecka 12 när vi tänkt berätta. Om de frågar henne om hon ska bli storasyster så förstår hon inget.

Jag vet en som nu på morsdag gav en blomma till sin mamma med texten "grattis på morsdag Mormor". Det tog ett tag innan hon fattade!

Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag alltid har rätt!
Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???